Borul a papírforma Tökölön?

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.05.01. 12.00

Kevés hazai buszpremierrel, viszont rengeteg csodás oldtimerrel zajlott le a tököli buszfesztivál.

Múlt hét csütörtökön rendezték meg a hazai autóbuszos szakma legrangosabb eseményét, a 11. tököli Nemzetközi Autóbuszfesztivált. A rendezvény 2014-re – mely korábban számtalan hazai buszpremier helyszíne volt – méltóságteljes, autóbuszos oldtimer találkozóvá szelídült, ami bizony nem a szervezők hibája.

A tököli találkozó előtt egy nappal rendezték meg Zsámbékon Busexpót, mely elvitte a premierek egy részét. Azt a keveset is. Sőt, több olyan magyar és külföldi gyártó is volt, amelyik idén nem vett részt a tököli repülőtéren tartott buszmustrán. A távolmaradók között van a Credo buszokat gyártó Kravtex, az Evopro, valamint az MAN hazai képviselete, továbbá a Setra és a Mercedes magyarországi forgalmazója, az Evobus Hungária is. (A képekre kattintva hatalmas galéria nyílik!)

Az Iveco Bus nem bízta a véletlenre, olyan típust hozott Tökölre, amely mind elővárosi, mind pedig városi használatra alkalmas lehet. Az Crossway 2-3 részben alacsonypadlós változata ezen a rendezvényen tartotta magyarországi premierjét

Aztán persze akadtak olyan gyártók is, amelyek idén sem Zsámbékon, sem pedig Tökölön nem állítottak fel standot. Ilyen volt Scania, a Solaris, de számos beszállító is távol maradt a buszfesztiváltól. A hiányzás nem az egykoron szebb napokat élt buszos rendezvény színvonal csökkenésével, hanem sokkal inkább a magyar autóbuszpiac alultápláltságával magyarázható.

Hiába kínálja a nemzetközi autóbuszos fesztivál évek óta ugyanazokat a színvonalas programokat, el kell fogadni, hogy egyrészt a magyar gyártók nincsenek olyan helyzetben, hogy kiállításokra költhessenek, másfelől pedig a nemzetközi szereplők számára olyan miniatűrré zsugorodott a hazai buszpiac, hogy nem éri meg itthon rendezvényre költeni.

Egy kiváló állapotban lévő Ikarus 66-os. Az idősebbek számára a fiatalságot, a fiatalok számára pedig a legendás magyar autóbuszgyártást képviseli

Nosztalgia buszos csúcsparádé
Bár Polgáron minden évben összegyűlnek a hazánk ős-Ikarus csodái, Tökölön rendkívül impozáns látvány fogadta a látogatókat. A kifutópálya mellett két oldalt csodás oldtimerek sorakoztak fel, melyek között volt Ikarus 31-es, Ikarus 250-es, de akadtak Ikarus 55-ös és 66-os “bözsibuszok”, valamint egy BKV-s fényezésű miskolci tulajdonú 620-as és egy ugyancsak BKV-s színekben tündöklő 620-as ÁMG pótkocsival.

A fesztivál premierjeiről szlovénok és a csehek gondoskodtak, akik tököli jelenlétükkel jelezték, továbbra is bíznak abban, hogy megrendeléshez jutnak a magyar buszpiacon. A BKV buszmentői látványos bemutatót tartottak, melynek során egy oldalára borult Ikarus 260-ast állítottak talpra, de a borítást is megoldották a speciális járműmentő segítségével. Bár a tököli buszfesztiválok történetében pikáns buszmosásra is volt már példa, ezúttal egy színvonalas rúdtánc-műsorral örvendeztették meg a szervezők azokat, akik egy kicsit elevenebb élményekre vágytak.

Ki gondolná mit lehet művelni a levegőben, egy szalag köré tekerve?

A jelenlegi papírforma szerint jövőre már biztosan nosztalgia-buszos rendezvényként lehet majd elkönyvelni a tököli buszfesztivált, hiszen a magyar buszpiac még mindig nem talált magára a több éves vegetálásból. Persze az is lehet, hogy borul a papírforma.

Kommentek

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.