Szuper elektromos buszok Németországnak

Solaris Urbino 12

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.29. 12.00

Az aszfaltból veszik fel az áramot a nemrég átadott lengyel elektromos buszok.

Jelenleg Európában a hibrid üzemű járművek mellett főként olyan elektromos buszokat vásárolnak a közlekedési társaságok, melyek egy adott helyszínen, mondjuk a telephelyen tölthetők. Az ilyen járművek hátránya, hogy bizonyos ideig a töltés idejére ki kell állni velük a forgalomból, ami az akkumulátorok kapacitásától függetlenül sokszor 6-8 órát vesz igénybe. Ezen elektromos buszok hosszú ideig tartó töltése miatt több gyártó kísérletezik olyan megoldással, mely lehetővé teszi a járművek folyamatos rendelkezésre állását. A legnagyobb probléma ugyanakkor, hogy valamit valamiért alapon ezeknél a buszoknál áldozni kell az infrastruktúra fejlesztésébe.

A lengyel nemzeti autóbuszgyártó, a Solaris éppen a napokban adta át azt az ötdarabos flottát az észak-németországi Braunschweigben, melynek tagjai nem hétköznapi módon működnek. A járművek töltése hasonló az úgynevezett OLEV-rendszerű buszokéhoz, melyek az érintkezés nélküli indukciós eljárást alkalmazzák a közlekedéshez szükséges energia felvétele érdekében. A technológia lényege, hogy az autóbusz vonalán leterített aszfaltba elektromos kábeleket ágyaznak. Az útban található kábelek pedig mágneses mezőket generálnak, az autóbuszok aljában található felvevő készülékek elektromos áramot hoznak létre.

A 12 méteres Solaris Urbinók furcsa kinézetű töltője a kocsitest alján található, az indukciós töltés elvégzésére pedig a megállókban van lehetőség az M19-es vonalon. Az indukciós töltéssel működő autóbuszok előnye, hogy a járműveket nem szükséges megterhelni nehéz akkumulátorokkal, emellett töltésük sem tart sok ideig. Ráadásul a buszok üzemeltetése sem igényli a felsővezeték-hálózat költséges kiépítését. Hátrányuk viszont, hogy a trolibuszokhoz hasonlóan enélkül az “alsó vezeték” nélkül gyakorlatilag életképtelenek, vagyis nem képesek olyan úton közlekedni, ahol nincs biztosítva a működésükhöz szükséges infrastruktúra.

A buszok alján lévő felvevő készülék szinte láthatatlan

A Solarisok vezeték nélküli, indukciós töltéséhez szükséges rendszert a Bombardier szállította. A lengyel gyártó az energia tárolása érdekében kicsi, 60 kilowattos akkumulátorral szerelte fel az Urbinókat.

Forrás: Solaris

Kommentek

  • killerbee

    “A lengyel gyártó az energia tárolása érdekében kicsi, 60 kilowattos akkumulátorral szerelte fel az Urbinókat.”

    jol van fiam, leulhetsz, fizikabol elegtelen.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.