Szuper elektromos buszok Németországnak

Solaris Urbino 12

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.29. 12.00

Az aszfaltból veszik fel az áramot a nemrég átadott lengyel elektromos buszok.

Jelenleg Európában a hibrid üzemű járművek mellett főként olyan elektromos buszokat vásárolnak a közlekedési társaságok, melyek egy adott helyszínen, mondjuk a telephelyen tölthetők. Az ilyen járművek hátránya, hogy bizonyos ideig a töltés idejére ki kell állni velük a forgalomból, ami az akkumulátorok kapacitásától függetlenül sokszor 6-8 órát vesz igénybe. Ezen elektromos buszok hosszú ideig tartó töltése miatt több gyártó kísérletezik olyan megoldással, mely lehetővé teszi a járművek folyamatos rendelkezésre állását. A legnagyobb probléma ugyanakkor, hogy valamit valamiért alapon ezeknél a buszoknál áldozni kell az infrastruktúra fejlesztésébe.

A lengyel nemzeti autóbuszgyártó, a Solaris éppen a napokban adta át azt az ötdarabos flottát az észak-németországi Braunschweigben, melynek tagjai nem hétköznapi módon működnek. A járművek töltése hasonló az úgynevezett OLEV-rendszerű buszokéhoz, melyek az érintkezés nélküli indukciós eljárást alkalmazzák a közlekedéshez szükséges energia felvétele érdekében. A technológia lényege, hogy az autóbusz vonalán leterített aszfaltba elektromos kábeleket ágyaznak. Az útban található kábelek pedig mágneses mezőket generálnak, az autóbuszok aljában található felvevő készülékek elektromos áramot hoznak létre.

A 12 méteres Solaris Urbinók furcsa kinézetű töltője a kocsitest alján található, az indukciós töltés elvégzésére pedig a megállókban van lehetőség az M19-es vonalon. Az indukciós töltéssel működő autóbuszok előnye, hogy a járműveket nem szükséges megterhelni nehéz akkumulátorokkal, emellett töltésük sem tart sok ideig. Ráadásul a buszok üzemeltetése sem igényli a felsővezeték-hálózat költséges kiépítését. Hátrányuk viszont, hogy a trolibuszokhoz hasonlóan enélkül az “alsó vezeték” nélkül gyakorlatilag életképtelenek, vagyis nem képesek olyan úton közlekedni, ahol nincs biztosítva a működésükhöz szükséges infrastruktúra.

A buszok alján lévő felvevő készülék szinte láthatatlan

A Solarisok vezeték nélküli, indukciós töltéséhez szükséges rendszert a Bombardier szállította. A lengyel gyártó az energia tárolása érdekében kicsi, 60 kilowattos akkumulátorral szerelte fel az Urbinókat.

Forrás: Solaris

Kommentek

  • killerbee

    “A lengyel gyártó az energia tárolása érdekében kicsi, 60 kilowattos akkumulátorral szerelte fel az Urbinókat.”

    jol van fiam, leulhetsz, fizikabol elegtelen.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.