Szuper elektromos buszok Németországnak

Solaris Urbino 12

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.29. 12.00

Az aszfaltból veszik fel az áramot a nemrég átadott lengyel elektromos buszok.

Jelenleg Európában a hibrid üzemű járművek mellett főként olyan elektromos buszokat vásárolnak a közlekedési társaságok, melyek egy adott helyszínen, mondjuk a telephelyen tölthetők. Az ilyen járművek hátránya, hogy bizonyos ideig a töltés idejére ki kell állni velük a forgalomból, ami az akkumulátorok kapacitásától függetlenül sokszor 6-8 órát vesz igénybe. Ezen elektromos buszok hosszú ideig tartó töltése miatt több gyártó kísérletezik olyan megoldással, mely lehetővé teszi a járművek folyamatos rendelkezésre állását. A legnagyobb probléma ugyanakkor, hogy valamit valamiért alapon ezeknél a buszoknál áldozni kell az infrastruktúra fejlesztésébe.

A lengyel nemzeti autóbuszgyártó, a Solaris éppen a napokban adta át azt az ötdarabos flottát az észak-németországi Braunschweigben, melynek tagjai nem hétköznapi módon működnek. A járművek töltése hasonló az úgynevezett OLEV-rendszerű buszokéhoz, melyek az érintkezés nélküli indukciós eljárást alkalmazzák a közlekedéshez szükséges energia felvétele érdekében. A technológia lényege, hogy az autóbusz vonalán leterített aszfaltba elektromos kábeleket ágyaznak. Az útban található kábelek pedig mágneses mezőket generálnak, az autóbuszok aljában található felvevő készülékek elektromos áramot hoznak létre.

A 12 méteres Solaris Urbinók furcsa kinézetű töltője a kocsitest alján található, az indukciós töltés elvégzésére pedig a megállókban van lehetőség az M19-es vonalon. Az indukciós töltéssel működő autóbuszok előnye, hogy a járműveket nem szükséges megterhelni nehéz akkumulátorokkal, emellett töltésük sem tart sok ideig. Ráadásul a buszok üzemeltetése sem igényli a felsővezeték-hálózat költséges kiépítését. Hátrányuk viszont, hogy a trolibuszokhoz hasonlóan enélkül az “alsó vezeték” nélkül gyakorlatilag életképtelenek, vagyis nem képesek olyan úton közlekedni, ahol nincs biztosítva a működésükhöz szükséges infrastruktúra.

A buszok alján lévő felvevő készülék szinte láthatatlan

A Solarisok vezeték nélküli, indukciós töltéséhez szükséges rendszert a Bombardier szállította. A lengyel gyártó az energia tárolása érdekében kicsi, 60 kilowattos akkumulátorral szerelte fel az Urbinókat.

Forrás: Solaris

Kommentek

  • killerbee

    “A lengyel gyártó az energia tárolása érdekében kicsi, 60 kilowattos akkumulátorral szerelte fel az Urbinókat.”

    jol van fiam, leulhetsz, fizikabol elegtelen.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.