Megújult a Citroën furgonja

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.28. 12.00

A Ducato után a Fiat-PSA most a megújult Citroën Jumpert is bemutatta, melynek megjelenése ugyancsak személyautós lett.

Bár a megújult Jumper nagy vonalakban megegyezik a nemrég bemutatott Fiat Ducatóval, azért vitathatatlan, hogy a franciák mindent megtettek annak érdekében, hogy ne legyenek könnyen összetéveszthetőek a közös együttműködés keretében készülő modellek. A Jumper olasz tesójához hasonlóan domború motorháztetőt, masszív lökhárítót és személyautós megjelenésre hajazó fényszórókat kapott. A magasan elhelyezett, sima üvegű, krómozott szegélyű lámpákhoz LED-es nappali fény is rendelhető, amely még karakteresebbé teszik a járművet. A modell hátul is méretes lökhárítót kapott, az új hátsó lámpák pedig függőlegesen az elődökhöz képest magasabban helyezkednek el. 
Letisztult belső

A megújult Jumper belseje a funkcionalitás, valamint a kényelem jegyében egységes és letisztult lett. Sőt, a mérnökök a kormányt is újratervezték, mely így szögletesebbnek hat a korábbi változatokhoz képest. Az utastér harmonikusabb megjelenését kiemeli a megújult műszerfali vezérlőkonzol is. Az állítható rugózású vezetőülés, könyöktámaszok, a szintén állítható deréktámasz, a műszerfalon elhelyezett sebességváltó kar, valamint egy megemelhető íróasztalka is a nagyobb komfortérzetet szolgálja. 

A Bluetooth-kihangosítószettet és egy USB-portot magában foglaló “connecting box” -nak köszönhetően a külső eszközök csatlakoztatása sem probléma, ráadásul a megújult Citroën Jumper a kategóriában elsőként 5 colos színes érintőképernyővel rendelkezik, melyről immár az új funkciók – navigációs rendszer és tolatókamera – is vezérelhetők. A Fiat Ducatóhoz hasonlóan a Jumpert is a nagyobb biztonságot szolgáló technológiákkal, tehát intelligens kipörgésgátló rendszerrel, lejtmenetvezérlővel, programozható sebességszabályozóval és véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzéssel, valamint keréknyomás-ellenőrző rendszerrel látták el.

A műszerfal mellett a Citroën a középkonzolt is teljesen átszabta. A képernyő segítségével a navigációs rendszer, valamint a tolatókamera is vezérelhető

Széles modellkínálat

A megújult Jumpert négyféle hosszméretben, három különböző tengelytávval és háromféle belmagassággal kínálja a Citroën. Ez azt jelenti, hogy összesen nyolcféle – 8-17 m3 térfogatú – karosszériaváltozat közül lehet választani. Ezek között van természetesen a lemezelt és az üvegezett furgon kialakítás, mely magában foglalja a három-, vagy hétszemélyes kabint, a billenőplatós, valamint az 5-9 személy szállítására alkalmas minibuszos kivitelt is.

A megújult Citroën Jumper motorkínálatában hat nagy teljesítményű dízelmotor szerepel. Ezek közül a leggyengébb 110 lóerős (81 kW), míg a legerősebb 177 lóerős (130 kW). Jó hír, hogy a típus egyes változataiban legalább 15 százalékkal sikerült csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást. A korábbi 130 lóerős motorral szerelt furgon esetében például a 8,7 l/100 km érték helyett az új változat fogyasztása mindössze 7,4 l/100 km lett.

A hátsó lámpák feljebb kerültek, mivel a megújult Jumper szélesebb lökhárítókat kapott


Mindemellett a Stop&Start funkcióval rendelkező 130 lóerős és 150 lóerős motornál az ilyen technológiával nem rendelkező változatokhoz képest egyes esetekben városi forgalomban 0,5 l/100 km üzemanyag-megtakarítást és kilométerenként 5-6 grammal kevesebb széndioxid-kibocsátást mértek a tesztek során. A hatékony motoroknak köszönhetően nemcsak az üzemanyag-, de a karbantartási költségek is csökkentek az elődökhöz képest, mivel a Jumper karbantartási periódusa akár 48 000 km, illetve 2 év is lehet.

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.