Megújult a Citroën furgonja

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.28. 12.00

A Ducato után a Fiat-PSA most a megújult Citroën Jumpert is bemutatta, melynek megjelenése ugyancsak személyautós lett.

Bár a megújult Jumper nagy vonalakban megegyezik a nemrég bemutatott Fiat Ducatóval, azért vitathatatlan, hogy a franciák mindent megtettek annak érdekében, hogy ne legyenek könnyen összetéveszthetőek a közös együttműködés keretében készülő modellek. A Jumper olasz tesójához hasonlóan domború motorháztetőt, masszív lökhárítót és személyautós megjelenésre hajazó fényszórókat kapott. A magasan elhelyezett, sima üvegű, krómozott szegélyű lámpákhoz LED-es nappali fény is rendelhető, amely még karakteresebbé teszik a járművet. A modell hátul is méretes lökhárítót kapott, az új hátsó lámpák pedig függőlegesen az elődökhöz képest magasabban helyezkednek el. 
Letisztult belső

A megújult Jumper belseje a funkcionalitás, valamint a kényelem jegyében egységes és letisztult lett. Sőt, a mérnökök a kormányt is újratervezték, mely így szögletesebbnek hat a korábbi változatokhoz képest. Az utastér harmonikusabb megjelenését kiemeli a megújult műszerfali vezérlőkonzol is. Az állítható rugózású vezetőülés, könyöktámaszok, a szintén állítható deréktámasz, a műszerfalon elhelyezett sebességváltó kar, valamint egy megemelhető íróasztalka is a nagyobb komfortérzetet szolgálja. 

A Bluetooth-kihangosítószettet és egy USB-portot magában foglaló “connecting box” -nak köszönhetően a külső eszközök csatlakoztatása sem probléma, ráadásul a megújult Citroën Jumper a kategóriában elsőként 5 colos színes érintőképernyővel rendelkezik, melyről immár az új funkciók – navigációs rendszer és tolatókamera – is vezérelhetők. A Fiat Ducatóhoz hasonlóan a Jumpert is a nagyobb biztonságot szolgáló technológiákkal, tehát intelligens kipörgésgátló rendszerrel, lejtmenetvezérlővel, programozható sebességszabályozóval és véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzéssel, valamint keréknyomás-ellenőrző rendszerrel látták el.

A műszerfal mellett a Citroën a középkonzolt is teljesen átszabta. A képernyő segítségével a navigációs rendszer, valamint a tolatókamera is vezérelhető

Széles modellkínálat

A megújult Jumpert négyféle hosszméretben, három különböző tengelytávval és háromféle belmagassággal kínálja a Citroën. Ez azt jelenti, hogy összesen nyolcféle – 8-17 m3 térfogatú – karosszériaváltozat közül lehet választani. Ezek között van természetesen a lemezelt és az üvegezett furgon kialakítás, mely magában foglalja a három-, vagy hétszemélyes kabint, a billenőplatós, valamint az 5-9 személy szállítására alkalmas minibuszos kivitelt is.

A megújult Citroën Jumper motorkínálatában hat nagy teljesítményű dízelmotor szerepel. Ezek közül a leggyengébb 110 lóerős (81 kW), míg a legerősebb 177 lóerős (130 kW). Jó hír, hogy a típus egyes változataiban legalább 15 százalékkal sikerült csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást. A korábbi 130 lóerős motorral szerelt furgon esetében például a 8,7 l/100 km érték helyett az új változat fogyasztása mindössze 7,4 l/100 km lett.

A hátsó lámpák feljebb kerültek, mivel a megújult Jumper szélesebb lökhárítókat kapott


Mindemellett a Stop&Start funkcióval rendelkező 130 lóerős és 150 lóerős motornál az ilyen technológiával nem rendelkező változatokhoz képest egyes esetekben városi forgalomban 0,5 l/100 km üzemanyag-megtakarítást és kilométerenként 5-6 grammal kevesebb széndioxid-kibocsátást mértek a tesztek során. A hatékony motoroknak köszönhetően nemcsak az üzemanyag-, de a karbantartási költségek is csökkentek az elődökhöz képest, mivel a Jumper karbantartási periódusa akár 48 000 km, illetve 2 év is lehet.

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.