Bár a megújult Jumper nagy vonalakban megegyezik a nemrég bemutatott Fiat Ducatóval, azért vitathatatlan, hogy a franciák mindent megtettek annak érdekében, hogy ne legyenek könnyen összetéveszthetőek a közös együttműködés keretében készülő modellek. A Jumper olasz tesójához hasonlóan domború motorháztetőt, masszív lökhárítót és személyautós megjelenésre hajazó fényszórókat kapott. A magasan elhelyezett, sima üvegű, krómozott szegélyű lámpákhoz LED-es nappali fény is rendelhető, amely még karakteresebbé teszik a járművet. A modell hátul is méretes lökhárítót kapott, az új hátsó lámpák pedig függőlegesen az elődökhöz képest magasabban helyezkednek el. 
Letisztult belső

A megújult Jumper belseje a funkcionalitás, valamint a kényelem jegyében egységes és letisztult lett. Sőt, a mérnökök a kormányt is újratervezték, mely így szögletesebbnek hat a korábbi változatokhoz képest. Az utastér harmonikusabb megjelenését kiemeli a megújult műszerfali vezérlőkonzol is. Az állítható rugózású vezetőülés, könyöktámaszok, a szintén állítható deréktámasz, a műszerfalon elhelyezett sebességváltó kar, valamint egy megemelhető íróasztalka is a nagyobb komfortérzetet szolgálja. 

A Bluetooth-kihangosítószettet és egy USB-portot magában foglaló “connecting box” -nak köszönhetően a külső eszközök csatlakoztatása sem probléma, ráadásul a megújult Citroën Jumper a kategóriában elsőként 5 colos színes érintőképernyővel rendelkezik, melyről immár az új funkciók – navigációs rendszer és tolatókamera – is vezérelhetők. A Fiat Ducatóhoz hasonlóan a Jumpert is a nagyobb biztonságot szolgáló technológiákkal, tehát intelligens kipörgésgátló rendszerrel, lejtmenetvezérlővel, programozható sebességszabályozóval és véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzéssel, valamint keréknyomás-ellenőrző rendszerrel látták el.

A műszerfal mellett a Citroën a középkonzolt is teljesen átszabta. A képernyő segítségével a navigációs rendszer, valamint a tolatókamera is vezérelhető

Széles modellkínálat

A megújult Jumpert négyféle hosszméretben, három különböző tengelytávval és háromféle belmagassággal kínálja a Citroën. Ez azt jelenti, hogy összesen nyolcféle – 8-17 m3 térfogatú – karosszériaváltozat közül lehet választani. Ezek között van természetesen a lemezelt és az üvegezett furgon kialakítás, mely magában foglalja a három-, vagy hétszemélyes kabint, a billenőplatós, valamint az 5-9 személy szállítására alkalmas minibuszos kivitelt is.

A megújult Citroën Jumper motorkínálatában hat nagy teljesítményű dízelmotor szerepel. Ezek közül a leggyengébb 110 lóerős (81 kW), míg a legerősebb 177 lóerős (130 kW). Jó hír, hogy a típus egyes változataiban legalább 15 százalékkal sikerült csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást. A korábbi 130 lóerős motorral szerelt furgon esetében például a 8,7 l/100 km érték helyett az új változat fogyasztása mindössze 7,4 l/100 km lett.

A hátsó lámpák feljebb kerültek, mivel a megújult Jumper szélesebb lökhárítókat kapott


Mindemellett a Stop&Start funkcióval rendelkező 130 lóerős és 150 lóerős motornál az ilyen technológiával nem rendelkező változatokhoz képest egyes esetekben városi forgalomban 0,5 l/100 km üzemanyag-megtakarítást és kilométerenként 5-6 grammal kevesebb széndioxid-kibocsátást mértek a tesztek során. A hatékony motoroknak köszönhetően nemcsak az üzemanyag-, de a karbantartási költségek is csökkentek az elődökhöz képest, mivel a Jumper karbantartási periódusa akár 48 000 km, illetve 2 év is lehet.