A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megrendelésére a Volánbusz új járműparkkal veszi át a közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a főváros forgalmában is fontos szerepet betöltő agglomerációs vonalakon. Az alacsonypadlós és akadálymentesített járművekkel elsőként Pécel, Rákoscsaba és Rákoskeresztúr lakói utazhatnak mától a 169E nappali és a 956-os éjszakai busz vonalán. A menetrendek, járatszámok és tarifák továbbra is a megszokott fővárosi BKK-rendszerbe illeszkedik.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat megállapodása alapján a BKK közbeszerzési pályázatán nyertes Volánbusz 8+2 évre kapta meg a jogot a feladat ellátására. A társaság a péceli buszjáratok után további tíz agglomerációs vonal üzemeltetését (Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Halásztelek, Nagykovácsi, Remeteszőlős, Solymár, Szigetszentmiklós/Lakihegy és Törökbálint) veszi át június végéig ütemezett időpontokban.

Az állami tulajdonú közszolgáltató 11 milliárd forintból összesen 167 autóbuszt szerzett be, melyek közül mintegy 150 darab áll fokozatosan forgalomba a BKK által szervezett, a főváros buszhálózatába szervesen illeszkedő elővárosi vonalakon. Az új buszok több ütemben a 13-as, a 22-es, a 64-es buszcsalád, a 38-as, a 40-es, a 40E, a 63-as, a 84E, a 88-as, a 89E, a 94E, a 140-es, a 140A, a 140B, a 169E, a 172-es, a 188E, a 218-as, a 240E, a 272-es és a 294E autóbusz vonalán és az agglomerációs éjszakai járatokon jelennek meg. A fejlesztéseknek köszönhetően nyárra minden második busz alacsonypadlós lesz Budapesten. A hétvégeken pedig már kizárólag alacsonypadlós járművek közlekednek az agglomerációs vonalakon.

A MAN Lion's City-k hazánkban az első, a közösségi közlekedésben forgalomba álló Euro-6-os motorral szerelt városi buszok

A 106 darab MAN A21 Lion’s City és a 61 darab Volvo 7900 típusú autóbusz teljes hosszában alacsonypadlós és akadálymentesített. Utasterükben kamerarendszer működik, a komfortos utazást légkondicionáló is szolgálja. Az új buszok megkönnyítik az idősek, a mozgásukban korlátozottak és a babakocsis szülők közlekedését.

A Volvókat továbbfejlesztett, csökkentett kibocsátású Euro 5 EEV motorral szerelték fel. A MAN-eket pedig a közösségi közlekedésben Magyarországon először megjelenő, Euro-6-os normának megfelelő motorral és a környezetterhelés csökkentését is segítő legkorszerűbb automata sebességváltóval gyártották. Minden harmadik új jármű beépített automata utasszámláló rendszerrel támogatja a forgalomszervezési feladatokat.