Beperlik Vitézy Dávidékat

Kis budapesti tender-szkander

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.25. 12.00

Az Orangeways a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordul, és kártérítési pert indít a BKK-val szemben.

Az Orangeways a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordul és kártérítési pert indít a BKK-val szemben. “Cégcsoportunk mélységesen megdöbbent azon, hogy a kiíró a már kihirdetett, elnyert pályázatunkat 18 nappal később eredménytelennek nyilvánította. A pályázati eljárás mindvégig jogszabálysértően, gyanús körülmények között folyt le.” – jelentette ki Dr. Kovács Miklós, az Orangeways Közlekedési Hálózatok Holding Nyrt. vezérigazgatója. Mint ismeretes, márciusban a cég leányvállalata az Orangeways City nyerte el a Budapesti Közlekedési Központ fővárosi autóbuszvonalak üzemeltetésére kiírt közbeszerzési pályázatát. A cég magyar fejlesztésű és gyártású midi busszal, a Molitus S91-essel nyert.

Az alacsony belépésű autóbusz 19 ülő és 24 álló utas szállítására alkalmas, utastere pedig teljes egészében légkondicionált

A vállalatvezető reméli, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság ebben az esetben is elmarasztalja (akárcsak a trolitender miatt) a szerinte tisztességes piaci versenyt korlátozó, törvénytelen eljárásokat folytató BKK-t. “Meggyőződésem, hogy Tarlós István főpolgármester végére jár az ügynek, felülvizsgálja a jogszerűtlenségektől tarkított pályázati eljárásokat, aminek révén az eljárás is vissza kerül a törvényesség medrébe és szerződéskötéssel zárul.” – tette hozzá Kovács Miklós.

Annak látszik és az is

A BKK szerint az alvállalkozó ajánlati anyagában korábban olyan partnerrel igazolta referenciáit, amely már megszűnt, ezért hiánypótlásra szólította fel az Orangeways-t. Ezt követően március végén a fővárosi közlekedésszervező cég eredményt hirdetett, melyen Kovács Miklósékat hozták ki győztesnek. Érdekes módon a BKK a tender eredményét nem kommunikálta sem saját oldalán, sem pedig Facebookon. Csak a közbeszerzési pályázat eredménytelenítéséről adott hírt honlapján nem sokkal a választások után.

Vitézyék azzal magyarázták a tender elmeszelését, hogy a hiánypótlást követően nem volt lehetőség részletes felülvizsgálatára a szoros határidő miatt. A hiánypótlás “alapos” felülvizsgálata során kiderült, hogy az mégiscsak súlyos hibákat és hiányosságokat tartalmaz, így törvényi lehetőségével élve a BKK az eljárást lezáró összegzést módosította és törvényi kötelezettsége szerint kizárta a pályázók sorából az Orangeways-t.

A dolog pikantériája az, hogy a BKK már négy éve folyamatosan ír ki tendereket a midibuszok alvállalkozói rendszerben történő üzemeltetésére, de ezeket rendre valamilyen indokra hivatkozva érvényteleníti. 2009-ben az Orangeways már megnyerte a BKV midibuszok forgalomba helyezésére kiírt tenderét, melyen ugyancsak az S91-essel indultak. Felmerül a kérdés, kinek az érdeke, hogy Budapesten ne közlekedjenek magyar gyártmányú midibuszok?

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.