Itt a megújult Fiat Ducato

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.22. 12.30

Felfrissült a Fiat egyik legnépszerűbb áruszállítója. A modernebb külső mellé a Ducato alapfelszereltsége is gazdagodott.

Hat éve van a piacon, így a Fiat elérkezettnek látta az időt, hogy megújítsa áruszállító modelljét. Személyautósra szabták át a Ducato orrát, miközben a külső dizájn mellett a belső tartalmat is modernizálták. A Ducato újdonságai között van a kétféle színben választható hűtőmaszk és első díszléc, valamint az új, 16 colos kerekek és a LED-es nappali menetfény, továbbá a három részből álló első lökhárító.

Háromféle kialakítás

Az új Ducato belső tere háromféle kivitelben (Classic, Techno és Lounge) választható, amelyek kifinomultabbak és elegánsabbak lettek. További lényeges változás, hogy a Fiat új ülésekkel kínálja a modellt, melyek kényelmesebbek és tartósabbak. A kényelem növelése érdekében a középkonzolban egy táblagép-tartót, valamint egy pohártartót is elhelyeztek.

Széles motorválaszték

Az olaszok a Ducatóhoz többféle motort kínálnak, ezek között van Multijet II-es, 2.0 literes, 115 lóerős erőforrás, a némileg erősebb 2.3-as, 130 lőerős motor, valamint a 150 lóerős változat.

A Ducatóhoz választható legerősebb motor pedig a 3.0 literes Multijet, melynek maximális teljesítménye 180 lóerő. Ezekhez az erőforrásokhoz öt-, illetve hatfokozatú sebességváltókat nyújt a gyártó. A Comfort Matic sebességváltó minden MultiJet 2.3 és 3.0 motorhoz társítható, az adott vezetési körülményekhez és felhasználási területekhez optimalizált konfigurációban.

Egyes kivitelben a Ducato átlagfogyasztása különösen alacsony, hiszen 100 kilométeren mindössze 5,8 literrel is beéri, szén-dioxid kibocsátása pedig 158 gramm kilométerenként.

A ráncfelvarráson átesett Ducato háromféle utastéri elrendezéssel lesz rendelhető

Vezetéstámogató rendszerek

A Ducatónál minden kivitelnél az alapfelszereltség része a menetstabilizáló elektronika (ESC), melyet olyan funkciók bevezetésével tökéletesítettek, mint a borulást megelőző rendszer, a terhelésfüggő szabályozás (LAC), valamint a visszagurulás-gátló (Hill holder), a kipörgés gátló (ASR), vagy az elektronikus fékerőelosztó rendszer (EBA). Mindezeken túlmenően alapfelszerelés a Servotronic rendszer a MultiJet 2.3 és 3.0 motorral szerelt kiviteleknél. További vezetőtámogató rendszerek opcióként rendelhetők: ilyen a Traction+ (lejtmenet assisztenssel), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint a jelzőtábla-felismerő rendszer.

21. századi élvezet 

A Fiat a szórakoztató eszközök terén sem hagyta érintetlenül a Ducatót: az új modellekhez rendelhető összes audiorendszer tartalmazza a Bluetooth-csatlakoztathatóságot és az MP3-lejátszót, míg a csúcskivitelű audiorendszer 5 colos érintőképernyőt, tolatókamerát, beépített műholdas navigációs rendszert és digitális rádióvevőt (DAB) is kínál.
 
A faceliftes Ducato négyféle karosszériahosszal és háromféle magassággal rendelhető, míg az alvázas kivitel ötféle hosszban választható, emellett nyolcféle raktérkapacitás áll rendelkezésre a 8-17 köbméteres tartományban. A Ducatóból eddig 2,6 millió példányt adtak el 1981-től napjainkig. A modellt jelenleg a világ több mint 80 országában forgalmazzák, beleértve Észak-Amerikát is, ahol a Ducato ebben az évben jutott főszerephez a RAM márkával.

Kommentek

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.