Itt a megújult Fiat Ducato

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.22. 12.30

Felfrissült a Fiat egyik legnépszerűbb áruszállítója. A modernebb külső mellé a Ducato alapfelszereltsége is gazdagodott.

Hat éve van a piacon, így a Fiat elérkezettnek látta az időt, hogy megújítsa áruszállító modelljét. Személyautósra szabták át a Ducato orrát, miközben a külső dizájn mellett a belső tartalmat is modernizálták. A Ducato újdonságai között van a kétféle színben választható hűtőmaszk és első díszléc, valamint az új, 16 colos kerekek és a LED-es nappali menetfény, továbbá a három részből álló első lökhárító.

Háromféle kialakítás

Az új Ducato belső tere háromféle kivitelben (Classic, Techno és Lounge) választható, amelyek kifinomultabbak és elegánsabbak lettek. További lényeges változás, hogy a Fiat új ülésekkel kínálja a modellt, melyek kényelmesebbek és tartósabbak. A kényelem növelése érdekében a középkonzolban egy táblagép-tartót, valamint egy pohártartót is elhelyeztek.

Széles motorválaszték

Az olaszok a Ducatóhoz többféle motort kínálnak, ezek között van Multijet II-es, 2.0 literes, 115 lóerős erőforrás, a némileg erősebb 2.3-as, 130 lőerős motor, valamint a 150 lóerős változat.

A Ducatóhoz választható legerősebb motor pedig a 3.0 literes Multijet, melynek maximális teljesítménye 180 lóerő. Ezekhez az erőforrásokhoz öt-, illetve hatfokozatú sebességváltókat nyújt a gyártó. A Comfort Matic sebességváltó minden MultiJet 2.3 és 3.0 motorhoz társítható, az adott vezetési körülményekhez és felhasználási területekhez optimalizált konfigurációban.

Egyes kivitelben a Ducato átlagfogyasztása különösen alacsony, hiszen 100 kilométeren mindössze 5,8 literrel is beéri, szén-dioxid kibocsátása pedig 158 gramm kilométerenként.

A ráncfelvarráson átesett Ducato háromféle utastéri elrendezéssel lesz rendelhető

Vezetéstámogató rendszerek

A Ducatónál minden kivitelnél az alapfelszereltség része a menetstabilizáló elektronika (ESC), melyet olyan funkciók bevezetésével tökéletesítettek, mint a borulást megelőző rendszer, a terhelésfüggő szabályozás (LAC), valamint a visszagurulás-gátló (Hill holder), a kipörgés gátló (ASR), vagy az elektronikus fékerőelosztó rendszer (EBA). Mindezeken túlmenően alapfelszerelés a Servotronic rendszer a MultiJet 2.3 és 3.0 motorral szerelt kiviteleknél. További vezetőtámogató rendszerek opcióként rendelhetők: ilyen a Traction+ (lejtmenet assisztenssel), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint a jelzőtábla-felismerő rendszer.

21. századi élvezet 

A Fiat a szórakoztató eszközök terén sem hagyta érintetlenül a Ducatót: az új modellekhez rendelhető összes audiorendszer tartalmazza a Bluetooth-csatlakoztathatóságot és az MP3-lejátszót, míg a csúcskivitelű audiorendszer 5 colos érintőképernyőt, tolatókamerát, beépített műholdas navigációs rendszert és digitális rádióvevőt (DAB) is kínál.
 
A faceliftes Ducato négyféle karosszériahosszal és háromféle magassággal rendelhető, míg az alvázas kivitel ötféle hosszban választható, emellett nyolcféle raktérkapacitás áll rendelkezésre a 8-17 köbméteres tartományban. A Ducatóból eddig 2,6 millió példányt adtak el 1981-től napjainkig. A modellt jelenleg a világ több mint 80 országában forgalmazzák, beleértve Észak-Amerikát is, ahol a Ducato ebben az évben jutott főszerephez a RAM márkával.

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.