Indul a csúcskategóriás Setra gyártása

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.20. 12.00

Megkezdődött a Setra lélegzetelállítóan gyönyörű turistabuszainak felső-kategóriás változatainak gyártása.

Legördült a gyártósorról a Setra németországi üzemében a páratlan luxust és műszaki színvonalat képviselő első TopClass 500-as turistabusz. A megújult felső-kategóriás típuscsalád első példánya a S517 HDH volt, mely a Lacroix francia tömegközlekedési vállalat számára készült.

A távolsági buszok arisztokratájaként számon tartott TopClass 500-as gyártásával véget ér a 400-as sorozat összeszerelése, melyből összesen 7400 darab készült az ulmi gyárban 2001-es bemutatása óta. Az előző típuscsaládba tartozó S 431 DT-es, emeletes modell gyártásával ugyanakkor nem hagynak fel, mivel az még nem esett át a külső-belső frissítésen, viszont ettől az évtől kezdve már kizárólag Euro-6-os motorokkal készül.

A megújulás jegyében

A Setrán belül elkülönülő három típuscsalád, a MultiClass, a ComfortClass és a TopClass közül a MultiClass sorozat tartalmazza a városi és elővárosi járműveket, míg a két másik kategória némi átfedéssel osztja fel egymás közt a turistabuszokat. A TopClass mind formatervében, mind műszaki tartalmában a legmagasabb színvonalat képviseli. Az újonnan kifejlesztett 500-as sorozatot 2012-ben a ComfortClasson vezette be a gyártó, tavaly ősszel pedig a felső-kategóriás TopClass került sorra, mivel a 400-as széria tizenegy éve debütált a nagyközönség előtt.

Három csúcskategóriás modell

A TopClass500-at háromféle típus, a S 515 HDH, az S516 HDH és az S 517 HDH alkotja, melyek 12,5 méteres, 13,3 méteres, valamint 14,2 méteres hosszúságban gördülnek le a futószalagról. A járművek egységesen 3,88 méter magassággal készülnek. A karosszéria alatt OM 471 LA típusú, hathengeres, 12,8 literes Mercedes-motor található, mely kétféle változatban, 476 lőerős (350 kW) és 510 lőerős (375 kW) teljesítményű verzióban készül. Az erőforráshoz a Daimler GO 250-8-as Powershift sebességváltót kínál. A TopClass 500-hoz rendelkezésre álló motorváltozatok pedig teljesítik az év elejétől érvényben lévő Euro 6-os környezetvédelmi normákat.

A Németország dél-keleti részén fekvő városkában található gyár jelenleg 3600 főnek ad munkát. Az üzem saját fényezőcsarnokkal, ülés-összeszerelővel, előszerelő- és végszerelő egységgel, valamint ellenőrzőcsarnokkal is rendelkezik, nem csoda, ha az innen kikerülő autóbuszok Európa legjobb turistabuszainak számítanak. Tavaly több mint 2350 darab Mercedes-Benz és Setra márkájú autóbusz készült. A nyugat-németországi Mannheim városában található gyárral együtt az ulmi üzem a Daimler buszgyártásának gerincét képezi, mely összesen hat egységet foglal magában Németországban, Franciaországban, Csehországban, Spanyolországban és Törökországban.

Forrás: Daimler

Kommentek

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.