Legördült a gyártósorról a Setra németországi üzemében a páratlan luxust és műszaki színvonalat képviselő első TopClass 500-as turistabusz. A megújult felső-kategóriás típuscsalád első példánya a S517 HDH volt, mely a Lacroix francia tömegközlekedési vállalat számára készült.

A távolsági buszok arisztokratájaként számon tartott TopClass 500-as gyártásával véget ér a 400-as sorozat összeszerelése, melyből összesen 7400 darab készült az ulmi gyárban 2001-es bemutatása óta. Az előző típuscsaládba tartozó S 431 DT-es, emeletes modell gyártásával ugyanakkor nem hagynak fel, mivel az még nem esett át a külső-belső frissítésen, viszont ettől az évtől kezdve már kizárólag Euro-6-os motorokkal készül.

A megújulás jegyében

A Setrán belül elkülönülő három típuscsalád, a MultiClass, a ComfortClass és a TopClass közül a MultiClass sorozat tartalmazza a városi és elővárosi járműveket, míg a két másik kategória némi átfedéssel osztja fel egymás közt a turistabuszokat. A TopClass mind formatervében, mind műszaki tartalmában a legmagasabb színvonalat képviseli. Az újonnan kifejlesztett 500-as sorozatot 2012-ben a ComfortClasson vezette be a gyártó, tavaly ősszel pedig a felső-kategóriás TopClass került sorra, mivel a 400-as széria tizenegy éve debütált a nagyközönség előtt.

Három csúcskategóriás modell

A TopClass500-at háromféle típus, a S 515 HDH, az S516 HDH és az S 517 HDH alkotja, melyek 12,5 méteres, 13,3 méteres, valamint 14,2 méteres hosszúságban gördülnek le a futószalagról. A járművek egységesen 3,88 méter magassággal készülnek. A karosszéria alatt OM 471 LA típusú, hathengeres, 12,8 literes Mercedes-motor található, mely kétféle változatban, 476 lőerős (350 kW) és 510 lőerős (375 kW) teljesítményű verzióban készül. Az erőforráshoz a Daimler GO 250-8-as Powershift sebességváltót kínál. A TopClass 500-hoz rendelkezésre álló motorváltozatok pedig teljesítik az év elejétől érvényben lévő Euro 6-os környezetvédelmi normákat.

A Németország dél-keleti részén fekvő városkában található gyár jelenleg 3600 főnek ad munkát. Az üzem saját fényezőcsarnokkal, ülés-összeszerelővel, előszerelő- és végszerelő egységgel, valamint ellenőrzőcsarnokkal is rendelkezik, nem csoda, ha az innen kikerülő autóbuszok Európa legjobb turistabuszainak számítanak. Tavaly több mint 2350 darab Mercedes-Benz és Setra márkájú autóbusz készült. A nyugat-németországi Mannheim városában található gyárral együtt az ulmi üzem a Daimler buszgyártásának gerincét képezi, mely összesen hat egységet foglal magában Németországban, Franciaországban, Csehországban, Spanyolországban és Törökországban.

Forrás: Daimler