Erős évet zárt a Rába

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.18. 13.00

Bár hagyományos piacain elmaradt a fellendülés, mégis jó évet zárt a Rába.

A Rába tavalyi eredménye az utóbbi tíz év legjobbjának számít. A társaság annak ellenére ért el kiemelkedő pénzügyi bevételt 2013-ban, hogy nem volt igazán érdemleges fellendülés stratégiai piacain. Míg Észak-Amerikában stagnálás mutatkozott, addig Európában a járműpari szállítások az új környezetvédelmi normák bevezetése miatt csak az utolsó negyedévben lendültek fel, míg a szovjet utódállamok piacain csökkentés volt kimutatható. 


A globális fellendülés ugyanakkor még várat magára, ami a nyersanyagárakon is érezhető, hiszen a társaság számára lényeges valutaárfolyamok stagnálása hátrányosan befolyásolta a tavalyi eredmények alakulását. A Rába futómű-üzletága ugyanakkor markánsan bővült, valamint több év után végre fellendülésnek indult az alkatrészgyártás, emellett a cég megkezdte a Volvo autóbuszok hazai forgalmazását. Pécsett öt autóbuszt adtak át, míg a főváros környéki járatokra 61 autóbuszt szállítanak le. Emellett pedig a Rába indulni kíván minden olyan közbeszerzésen, amelyen a svéd gyártó termékeivel megfelelhet a feltételeknek. 
Mint ismeretes, a Rába a BKK miditenderén is indult, azonban a budapesti közlekedésszervező cég bár győztesnek hozta ki a őket, később rutinszerűen megsemmisítette a közbeszerzési felhívást. Ha nem alakulnak kedvezőtlenül az európai haszonjárműves piaci folyamatok, akkor a győri állami cég idén is kiemelkedő eredményt könyvelhet el. A Rába ugyanis aszfaltozógépekhez szállíthat alvázakat Németországba egy nemrég aláírt megállapodásnak köszönhetően, emellett év végén pedig akár az új tűzoltóautók gyártása is elkezdődhet. 
Forrás: Vezess

Kommentek

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.