Új helyközi magyar autóbusz

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.17. 12.00

A jövő héten rendezendő Busexpón a Credo bemutatja új helyközi autóbuszát.

Mozgalmas időszak előtt áll a hazai buszipar, hiszen jövő héten két fontos rendezvényt is tartanak. A zsámbéki Driving Camp-ben április 23-án, míg a tököli nemzetközi buszfesztiválon április 24-én mutatják be új fejlesztéseiket az autóbuszgyártók. A magyar tulajdonú Kravtex-Kühne cégcsoport tegnap bejelentette, hogy újdonsággal készül Busexpóra, melynek egyébként kiemelt médiatámogatói is vagyunk.

A legnagyobb hazai buszgyártó új, többfunkciós helyközi autóbuszt, a Credo Inovell 12 kétszárnyú, megnövelt szélességű utasajtóval rendelkező változatát mutatja majd be. Az új jármű a gyors utascseréhez igazított ajtónyílás miatt elővárosi és közepes távú belföldi forgalomra is alkalmas. Az üzemeltetők számára ez azt jelenti, hogy több, eltérő kategóriájú járművet is kiválthatnak az új Inovellel. Magyarországon a helyközi kategóriában értékesítik a legtöbb új autóbuszt, és az Inovell 12 a szegmensben az egyetlen hazai gyártmányú termék.

A Kühne Mezőgazdasági Gépgyár és a Kravtex Kereskedelmi Kft. által alapított cégcsoport 1999-ben kezdte meg a Credo buszok gyártását, és eddig mintegy 1100 járművet állított forgalomba. Ma már valamennyi Volán társaságnál közlekednek a győri cég gyártmányai, melyek aránya eléri a 15 százalékot a közlekedési vállalatok flottájában.

A mosonmagyaróvári és győri székhelyű vállalkozás négyéves fejlesztési folyamatot zár le, amelyet döntően saját erőből valósítottak meg. A premier előtt álló új Inovell 12 mellett zajlik az Euro 6-os Credo buszok fejlesztése is, melyeket még ebben az évben kívánnak bemutatni. A Kravtexnél évente körülbelül 500 autóbusz előállítására van kapacitás egy műszakban, azonban már annak is örülnének, ha idén legalább 150-et gyárthatnának a magyar, vagy a külföldi piacra. A Magyar Buszgyártók Szövetségének adatai szerint a közösségi közlekedésben résztvevő autóbuszok közül legalább négyezer cserére vár.

Forrás: MTI

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.