Itt az új magyar elektromos midibusz!

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.16. 16.00

Megérkezett az új magyar elektromos midibusz, melyre kelet felől komoly érdeklődés mutatkozik.

Az Evopro ma ünnepélyes keretek között bemutatta végre azt a midibuszt, melyről már oly sokszor hírt adtunk. Bár az ígéretek szerint már tavaly év végére el kellett volna készülnie a prototípusnak, aggodalomra nincs okunk: a gyártó nem marad le  semmiről, hiszen a magyar midipiac rendkívül kicsi. Legutóbb éppen a BKK meszelt el egy néhány tucatra vonatkozó alvállalkozói tendert, azonban a hazai indulók már megszokhatták, hogy Budapestnek immáron negyedik éve nem sikerül új midibuszt forgalomba állítani, miközben a húszéves Ikarusokat már csak a festék tartja össze. 
Moduláris felépítés

A 8 méter hosszú, 65 fő szállítására alkalmas midibusz a “Modulo” fantázianevet kapta, amely jól tükrözi, hogy alapvetően üzemeltető-barát járgányról van szó. Az autóbuszgyártás terén gyakran hangoztatott marketingszöveg, hogy egy típusnak moduláris felépítésűnek kell lennie. Ez annyit jelent, hogy egy közlekedési vállalatnak a jármű szervizeléskor ugyanazon elemeket kell tudnia felhasználnia a típuscsalád szóló, háromtengelyes, csuklós vagy éppen midi kivitelű autóbuszának javításakor. (A képekre kattintva kívül-belül végignézheti az autóbuszt!)

A NABI után szabadon

A többféle hosszúságban elkészíthető Modulo a javítás tekintetében lényegesen kisebb költségeket emészt fel a hagyományos buszokénál, üzemeltetése pedig legalább 30 százalékkal olcsóbb lehet. A Modulo ugyanis Lego-szerű elemekből áll össze, melyek kompozit anyagokból, vagyis nagy szilárdságú, könnyűszerkezetes, üvegszálas technológiával megerősített műanyag elemekből készültek. Az alkalmazott technológia ismerős lehet a korábban az USA-ba buszokat exportáló NABI-tól, melyet egyébként az Evopro nem is titkolt, hiszen az új típust az egykoron a kompozit technológiában világelsőnek számító buszgyártó nyomdokain fejlesztették ki.

Hol lesz ennek piaca?

Egy új típust belföldi és külföldi piacra bevezetni nem egyszerű feladat, pláne akkor, ha a gyártó nem tud az adott területen elegendő mennyiségű referenciát felmutatni. Ezért ahhoz, hogy ez a típus sikeres legyen, szükség van kilométerekben mérhető futásteljesítményre, minősítésekre, főegységekre vonatkozó garanciavállalásra, valamint egy szervizhálózat kiépítésére. Emellett nem árt egy finanszírozási támogatás sem, ám a jelek szerint ezzel lesz a legkevesebb probléma, hiszen az Evopro mögött egy tőkeerős befektető áll.

A jármű ezzel a kialakítással viszont Európában maximum csak Nagy-Britanniában, valamint Skandináviában lehet sikeres, mivel az üzemeltetők többsége nem díjazza az első ajtó első kerék mögött történő elhelyezését (például a BKV sem). Elektromos midit pedig már egyre több európai gyártó ajánl, az egyik legjobb ezek közül a Solaris Urbino Electric. Az Evopro Modulo Medio igazi erőssége persze a kompozit technológiából eredő pehelysúly lehet, mely jelentősen csökkentheti az energiafelhasználást.

Az Evopro Modulo Medio Electricre állítólag komoly érdeklődés mutatkozik az Arab Emirátusokból, Kínából, Vietnamból, Oroszországból és Kazahsztánból. Aztán persze meglátjuk, hogy mit hoz a jövő.

Forrás: Vezess

Kommentek

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.