Botrány a fővárosi trolitenderen

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.12. 12.00

Halandó ember már aligha értheti, mi folyik a budapesti trolibusz tenderen.

A Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) a Škoda kérésére megsemmisítette a budapesti trolibusztender eredményét. Az indoklás szerint a kiírásban nem szerepelt dízelüzemű segédmeghajtás, csak az akkumulátoros, ami a testület szerint versenykorlátozó tényező. A 108 (24 plusz 84 darabos opciós) tender végső körében egyébként a lengyel Solaris és az orosz Trolza maradt talpon. Azonban a kihirdetés előtt a csehek megtámadták az egész pályázatot.

A dolog pikantériája, hogy a fővárosban már 2005 óta üzemelnek olyan Ganz-Solaris Trollino 12 típusú autóbuszok, melyek önjárási képességét ugyancsak akkumulátorok biztosítják. Sőt, a dízelgenerátoros üzemeléssel sajnálatos módon a járművek nullemissziós környezeti követelményeknek sem felelnének meg. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) súlyos eljárási és érdemi jogsértésekkel, hatalmas szakmai hibákkal és hatáskörtúllépéssel vádolja a KD-t a bizottságnak küldött beadványban, amely itt olvasható.

A BKK szerint a jogsértő és súlyos szakmai hibákat tartalmazó döntés miatt Budapest 3,4 milliárd forintos uniós támogatási forrást veszít el, finanszírozhatatlanná válik és meghiúsul a főváros egyik leginkább környezetvédő tömegközlekedési eszközparkjának megújítása. Az uniós határidő ugyanis olyan szűk, hogy a tender újraindításával, vagy az ügy bíróságra terelésével kicsúsznak belőle.

A Városi Közlekedési Egyesület (VEKE) nem szeretne ebben a vitában állást foglalni, így azt sem tudják megítélni, lehet-e egyáltalán így visszavonatni valamit, de abban biztosak, hogy megint a közösségi közlekedés szenvedett vereséget.

Forrás: MTI-BKK

Kommentek

  • husky

    Az embernek már hányingere van a lobbiktól, lenyúlásoktól, egymás alá fűrészeléstől. Ha nem teszik tönkre közös erővel az ország vezető a hazai ipart 25 év alatt, lenne hazai és kész! Lenne több munkahely, exportcikk és így tovább. Ha meg van benne dízel, az meg hibrid valahol. Ha valaki null-emissziót kér az meg nem dízel, de full-elektormos sem nullemisszió ám emberek! Valamilyen szenynezés az áramtermelés helyén keletkezik!

  • machomen

    Valakinek sérti az érdekeit…..
    Nem kellett volna tönkretenni a buszgyárunkat és kéznél lenne a megoldás.
    A magyar tervezők kint dolgoznak és más országnak hozzák a hasznot…..

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.