A megújult nyergesvontató nemcsak hagyományos áruszállítási feladatokra, hanem a nehéz szerkezetek, illetve a termetes rönkök szállítására is kiválóan alkalmas. A modellt már új generációs, 16 literes erőforrásokkal értékesíti a Volvo. A motorok háromféle változatban 550, 650 és 750 lóerős verzióban állnak rendelkezésre, melyek mindegyike megfelel az Euro-6-os környezetvédelmi normáknak. Amellett, hogy alacsonyabb károsanyag-kibocsátással rendelkeznek, az új motorok nagyobb nyomatékot kínálnak alacsony fordulaton, erősebb a motorfék, illetve csendesebb a működés.
A korábbi motorokhoz képest újdonságnak számít, hogy a sofőrök a maximális nyomatékot már 900 vagy 950-es fordulatszámon egy perc alatt elérheti, motorváltozattól függően. A jobb nyomatékgörbe azt is lehetővé teszi az üzemeltetőknek, hogy akár egy gyorsabb hátsótengely-áttételt válasszanak a jobb üzemanyag-fogyasztás érdekében. Mindegyik erőforrás a Volvo saját automata váltójával, az I-Shifttel van felszerelve, viszont az 550  lóerős verzió opcionálisan manuális váltóval is rendelhető. A maximális fékhatást 425-ről 470 kilowattra növelték 2200 percenkénti fordulatszám esetén, ennek köszönhetőn pedig tovább csökkent a fékek kopása.

A motorok háromféle változatban 550, 650 és 750 lóerős verzióban állnak rendelkezésre, melyek mindegyike megfelel az Euro-6-os környezetvédelmi normáknak

Az Euro 6 követelményei szerinti alacsony nitrogéndioxid-kibocsátási szint teljesítése érdekében a Volvo mérnökei hűtött EGR-t, azaz kipufogógáz-visszavezetést alkalmaztak egy új, kipufogógáz utókezelést szolgáló rendszerrel. További újdonság a motor esetében az úgynevezett pilot befecskendezés, mely kis mennyiségű üzemanyagot előre fecskendez a hengerbe, ami egyenletesebb nyomást okoz, ennek köszönhetően lágyabb lesz a motorhang.

Forrás: Volvo