Biodízeles motort mutatott be a Scania

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.06. 12.00

Izmos, biodízellel működő motort mutatott be a Scania. A sorban ez már az ötödik.

A Magyar Bioetanol Szövetség szerint idehaza – bár kötelező lenne – még csak rendesen bekevert bioetanolt sem lehet kapni. Holott ezzel a környezetbarát üzemanyaggal olcsóbb lenne a teherautók üzemeltetése, ami közvetlenül talán még a kamionsofőrök fizetésére is hatna. De ne szaladjunk ennyire előre. A Scania nemrég mutatta be legújabb fejlesztésű biodízellel üzemelő, 16 literes, Euro-6-os V8-as erőforrását. A száz százalékban bioüzemanyaggal közlekedő erőforrás egyelőre az R-szériás teherautókhoz rendelhető.

Ezzel az új motorral öttagúra bővült a Scania biodízeles motorjainak családja, amelyek teljesítménye 320 és 580 lóerő között mozog. Az erőforrás már ezres percenkénti fordulatszámtól 2950 newtonméter nyomatékot ad le. A kipufogógázok utókezelése SCR és EGR rendszer alkalmazásával valósul meg. A Scania saját számításai szerint a motor maximum 8 százalékot veszít erejéből, ha 100 százalékosan biodízellel működik. Ugyanakkor az üzemanyag-fogyasztás kis mértékű növekedésére kell számítani, beleértve az SCR rendszer által használt AdBlue adalékanyagot.

A biodízel motorok üzemeltetése nagyon egyszerű, hiszen a sofőröknek a tankoláson kívül semmi egyéb teendőjük nincs velük. Amennyiben a biodízel elérhetősége az adott területen vagy régióban korlátozott, bármilyen arányban tölthetnek a tankba normál dízelüzemanyagot. Ez jó hír azoknak is, akik idehaza hiába keresik a kutakon a biodízelt. Ráadásul a Scania normál dízelüzemű Euro-6-os motorjai is alkalmasak maximum 10 százalékos keverékben biodízellel működni, mindenféle átalakítás nélkül.

Az biodízel előnye, hogy az alkohol tisztábban ég, mentes nehézfémektől, illetve 27 százalékkal alacsonyabb a szénmonoxid-, továbbá 20 százalékkal alacsonyabb a kénmonoxid- és 5 százalékkal kisebb a nitrogénoxid-kibocsátása. A bioetanol használatával hozzájárulunk a Föld megóvásához és az üvegházhatás mértékének csökkentéséhez, mert kedvezőbb a széndioxid-mérlege.

Kommentek

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.