Menő busztuning a BKV-tól

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.04. 12.00

Elkészült az első átalakított Ikarus 405-ös autóbusz, menő megjelenést kapott.

A felújított Ikarus 405-ös autóbusz 1995-ben készült kifejezetten mozgásukban korlátozott utasok szállítására alkalmas kivitelben. A részben alacsonypadlós modellből ebben a változatban összesen két autóbuszt gyártottak. A jármű érdekessége, hogy bár az Ikarus 405-ös típusjelölést viselte, mégis 1 méterrel hosszabb a forgalomban lévő 405-ösökhöz képest.
A jármű 2011-ig volt forgalomban, de műszaki állapota miatt ki kellett vonni a forgalomból, majd 2013 októberéig a kelenföldi buszgarázs telephelyén állt. Ekkor született döntés arról, hogy kísérletképpen felújítják. A munkálatok során az utastér elrendezését lényegében megőrizték és a jármű teljes vázjavítást, új utastájékoztatási rendszert kapott, valamint légkondicionálóval szerelték fel.

Az utasteret jobb nem minősíteni, a gyári állapotukban ezeknek a buszoknak szürkés kárpitozással ellátott ülései és zöld kapaszkodójuk volt

Az utastér elrendezésén lényegében nem változtattak, azonban a jármű sajnálatos módon megkapta a billikék kapaszkodó-festést, a Halas típusú üléseket pedig a Mercedes Citarókon megismert kárpitozással látták el. Ez a kombináció továbbra sem szerencsés a krémszínű oldalburkolatokkal, ezért elmondható, hogy a gyári megjelenésen sikerült rendkívül sokat rontani. A külső dizájn viszont egészen vagány lett, a fekete sávba ágyazott kerek Hella-lámpák, valamint a hátsó kerek fényszórók, továbbá az ablakok feletti fekete sáv menő kisbusszá tette a 405-öst. A munkák 2013 novemberében kezdődtek, az autóbusz január végére készült el.

A 405-ös elővárosi/városi midibuszokat 1994-ben fejlesztette ki az Ikarus. Még abban az évben 90 darabot vásárolt ebből a típusból a BKV. Az autóbuszok eredetileg a Perkins Phaser 135T típusú motorokkal gyártották, viszont a többszörös felújítások során egyes példányokon motorcserét is végrehajtottak. A most elkészült járműbe például Euro-3-as Cummins motor került.

Gyári kép az első Ikarus 405-ösről 1994-ből

A típust rövid ideig, 1994-1996 között gyártották, ez idő alatt csak Budapest vásárolt belőle nagyobb tételben, ugyanakkor a varsói tömegközlekedési vállalat (MZA), illetve a szintén lengyelországi Bielska-Biała is forgalomba állított a 405-ösből néhány példányt. Ezen kívül még Németországa került belőlük, idehaza pedig a fővároson kívül Tapolcán és Gödön közlekednek ilyenek.

Kommentek

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.