Vezetni tanították a mentőkutyákat

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.03. 12.00

Három kutyát tanítottak meg egy pick-up vezetésére egy jótékonysági szervezet munkatársai.

Az elmúlt két hónap során három keverék kutyust tanítottak meg pick-upot vezetni. A négylábúak kiképzését az állat-bántalmazások megelőzésével foglalkozó Nagy-Britanniában működő szervezet, az RSPCA végzete. Tulipot, Jacobot és Harryt az alapítvány hertfordshire-i központjában készítették fel a nem mindennapi feladatra, vagyis egy 180 lóerős Volkswagen Amarok vezetésére. A kiválasztott négylábúak korábban már mentőkutya-kiképzésen is részt vettek, ennek megfelelően kellőképpen intelligensek és nyugodtan voltak a rájuk bízott kihívás teljesítéshez.

A különböző termetű kutyák az év elején különböző trükkök segítségével megtanulták kezelni a váltót, a kormányt, valamint a sebváltót. Mindezt persze nem azonnal, hiszen az állatokat az első időkben fából készült kocsin tréningezték, melyet köteleken húztak a biztonságos haladás érdekében. Az Amarok vezetésénél pedig biztonsági hevederekkel rögzítették őket, hogy ne sérüljenek meg. Az állatok figyelmét eleinte nehéz volt összpontosítani a feladatra, azonban egy gyakorlott kutyakiképző rávette őket vezetési képességeik fejlesztésére.


Hogy az Amarok alkalmassá váljon az kutyák által történő vezetésre, természetesen néhány átalakítást el kellett végezni. Bár a pick-up vezetése során kutyusok első mancsa a kormányon és a sebváltón volt, hátsó lábaik viszont egy olyan szabályzókarokon pihentek meg, melyek a gáz- és fékpedálok meghosszabbított részeit irányították. A biztonság érdekében a Volkswagen mérnökei az Amarok sebességét limitálták, ennek köszönhetően a kutyáknak nem volt lehetőségük az esztelen száguldozásra.

Nem ők az első ebek, akiket megtanítottak kvázi vezetni. 2012-ben ugyanis egy állattréner két kutyát hasonló feladatokra képzett ki Új-Zélandon. 

Mondhatnánk erre persze azt is, hogy nagy kunszt, hiszen a Volvo nem is olyan rég egy hörcsögre bízta több tonnás teherautójának irányítását. Ha kíváncsi vagy arra a produkcióra itt elolvashatod!

Forrás: Volkswagen

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.