Drasztikusan nő a bilikék buszok száma

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.03.27. 12.00

Elkészült az első bilikék gázbusz, valamint folyamatosan érkeznek az agglomerációs vonalakra az új autóbuszok.

Némi késéssel áll forgalomba a franciaországi Dijonból vásárolt 37 darabos CNG-s flotta Budapesten, miután tegnap levizsgázott az elsőként átfestett Van Hool A330-as. A 12 méter hosszú szóló, alacsonypadlós, háromajtós, városi kivitelű, légkondicionálóval ellátott modell hajtásához sűrített földgázra van szükség.

A Budapestre érkező járműveket 2005 és 2009 között gyártották és a BKV egyenként mintegy 8 millió forintot fizetett értük. Az első négy szóló-, alacsonypadlós, háromajtós és légkondicionálóval ellátott autóbusz március végéig forgalomba áll a dél-pesti 182-es és 184-es vonalon, a további 33 busz pedig legkésőbb augusztus 31-éig készül el.

Kész első gázos Van Hool

Tízéves Volvókat újítanak fel

Még a Demszky-érában, a BKV által vásárolt Volvo 7700-asok sem maradnak idén érintetlenül. Bár korábban a BKK néhányat már átfestett a hivatalosan “égszínkéknek” nevezett színre, azonban mindez azért történt, hogy a Liszt Ferenc repülőtér és a Kőbánya-Kispest között ingázó, 200E jelzésű autóbuszok feltétlenül megkapják a flottaszínt. Az átfestést akkor belső felújítás nem kísérte igaz, ez értelmetlen lett volna, hiszen az azon a vonalon közlekedő járművek még csak nyolcévesek.

A felújított Volvo 7700-as belső tere. Végtelenül ocsmány lett

A 2004 és 2006 között érkezett 150 darab csuklós Volvo felújítását a BKK szerint az teszi szükségessé, hogy többségük futásteljesítménye 700-800 ezer kilométernél jár, ezért igen elhasználódott állapotban vannak, mind motorikusan, mind pedig esztétikailag. A dél-pesti buszgarázshoz tartozó Volvo 7700 gépészeti és esztétikai felújításon is átesett. Ennek során a járművet megnövelt teljesítményű légkondicionálóval és új belső LED lámpákkal szerelték fel. Az utastérben pedig a padlózatot, az üléshuzatokat, valamint a burkolatokat is kicserélték, továbbá az ablakokat is megtisztították a karcoktól.

A korábbi narancssárga kapaszkodók, valamint a kék üléshuzatok eltűntek, helyüket a Mercedes Citarókban megszokott émelyítő színvilág vette át, ami egyedül csak a brüsszeli Van Hooloknak áll jól. Nehéz abba belegondolni, hogy mi lesz, ha egyszer a zöld kapaszkodóval, krémszínű burkolatokkal és kékes üléshuzatokkal ellátott nyolcéves Volvo 7700-asokkal is ezt teszik felújításra hivatkozva.

Jó hír azonban, hogy a további buszok átfestésére nincs még forrás, ezért idén egyelőre csak tíz darabot “merciesítenek”. Félreértés ne essék: valóban szükség van a tízéves Volvók gépészeti és utastéri felújítására, azonban a Volvók utasterének esztétikai elcsúfítását semmi sem indokolja. S, ha már ilyen drasztikusan hozzá akar nyúlni a BKK a valóban világszínvonalú termékekhez, akkor olyan előremutató kezdeményezéssel kéne, mint ahogy azt Varsóban teszik a buszokkal. A lengyel fővárosban ugyanis olyan kárpitokkal látják el az üléseket, melyeken Varsó nevezetességei láthatók.

Az agglomerációs vonalakon az MAN Lion's City szóló változata teljesít majd szolgálatot

Jönnek az importbuszok

Az új Mercedes Citarók, valamint az agglomerációs MAN-ek és Volvók tavalyi beszerzése után várhatóan már senki sem fog olyan álmokat dédelgetni, hogy valaha is új, magyar gyártmányú autóbuszt állítanak forgalomba Budapesten, vagy annak környékén. Tegyük zárójelbe persze, hogy a kelenföldi buszgarázsnak sikerült kiharcolnia három darab új Ikarus dobozból történő összeszerelését.

Bár a Volvók importját némileg ellentételezik a svédek a Rábán keresztül, az elmúlt négy évben több érintett szereplő is kifejtette, hogy idehaza a magyar gyártók vagy nem képesek világszínvonalú termékeket gyártani, vagy pedig nincs szükség idehaza buszgyártó(k)ra. Természetesen egyik állítás sem állja meg a helyét, de mindezekről korábban már itt és itt írtunk.

MAN Lion's City belülről

Az új Volvo 7900A csuklós, valamint az MAN Lion’s City szóló autóbuszok az év első felében folyamatosan érkeznek Magyarországra és ennek megfelelően tavasszal állnak forgalomba az előre kijelölt vonalakon. Az agglomerációs buszok a 13-as, a 22-es viszonylatokon, a 38-as, a 40-es, a 40E, a 63-as és a 64-es vonalcsalád, a 84E, 89E, 94E, 294E, a 88-as, a 140-140A-140B, a 169E, a 172, a 188E, a 240E és a 272-es autóbusz vonalán, illetve az agglomerációs éjszakai járatokon közlekedő járműveket váltják majd le.

Forrás: BKK-Vezess

Kommentek

  • husky

    Annak idején sem a Mercedes, sem a Volvo nem bírta rávennia Hungarocamiont más színre, az is olyan sötétzöls volt, amit senki más nem vett a világon és külön kellett kikeverni, mert nem volt széria! Csakhát a nagy darabszámok miatt eltekintettek az felártól, mert már megérte.
    Igen, kicsit bugyta ez a kék szín, valójában a tisztasagra és környezetvédelmere probálnának vele asszociálni. Szerintem a kék égre. Igaz s lemosott, csillogó, klasszikus sötét BKV kék, igen más volt, mi abba nőttünk fel. 30-40 év után átszokni… hát. Londonban sem akarnak mást bsuzt látni, szerintem 7 millió ember kapna dührohamot egy ilyen világoskék emeletestől! Az tuti!!!

  • laj1986

    Engem speciel nagyon nem érdekel milyen színű a busz, csak vigyen el A-ból B-be, anélkül, hogy kirázná a lelkemet… igazából ennek a problematikáját nem is értem…
    Ami a fájóbb pont az a magyar buszgyártás helyzete. Ha mi nem, akkor más miért venne épp’ magyar buszt? Ez a komoly baj! Tessék erősíteni a magyar ipart, még ha esetleg – rövid távon – drágább is, mint a levedlett nyugati buszok beszerzése…

  • Moonline

    Kár hogy a cikkíróról süt a BKK ellenesség. Végig sem olvasom a cikket így :/

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.