Lengyelországba viszik a Crafter gyártását

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.03.21. 12.00

Bár hazánk Európa termelési központja szeretne lenni, mégis Lengyelországban épül fel a Volkswagen új üzeme, ahol a Crafter utódja készül majd.

A Volkswagen úgy döntött, hogy jelentősen átszervezi nemzetközi termelési hálózatát. Ennek keretében 2016-tól Lengyelországban készül a Crafter utódja, amelyhez Wrześniában épül új, a tervek szerint 2016 második felében beinduló üzem. A beruházással a német cég lengyel barátainknál mintegy 2300 új munkahelyet teremt. Hogyan leszünk így Európa termelési központja? Sőt, 2016-tól Wolfsburg mellett pedig Hannoverben is megkezdődik a Volkswagen Tiguan összeszerelése, a Porsche Panamera új generációja pedig teljes egészében a lipcsei gyárban készül majd.
“A Crafter lengyelországi gyártásáról szóló döntésünkkel könnyű haszonjárműveink termelésének stratégiai újjászervezését készítjük elő” – hangsúlyozta Dr. Leif Östling, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a haszongépjárművek területéért felelős tagja. Września mintegy ötven kilométerre keletre fekszik Poznańtól és a már működő ottani gyár mellett a Volkswagen immár második gyártási helyszínének ad majd otthont Lengyelországban.

Poznańban már több mint egy évtizede gördülnek le a Caddy család modelljei a szerelőszalagról. Az új gyár 220 hektáros területen épül fel és karosszéria- valamint fényezőüzemből, illetve végszereldéből áll majd. Az építkezés a tervek szerint  év végén, míg a termelés 2016 negyedik negyedévében indul. A Volkswagen 2016-tól a keresztmotoros platformra épülő Volkswagen Tiguan gyártásával kívánja kihasználni a felszabaduló hannoveri kapacitást.

Mindez a Porschéra is érvényes, a sportautó-márka ugyanis 2016-tól teljes egészében Lipcsében készíti majd Panamera családjának új generációját. A sorozat 2009-es piaci bevezetése óta e modellek fényezett karosszériaszerkezete a Volkswagen hannoveri gyárából érkezett elő- illetve végszerelésre a Porsche szászországi üzemébe. A Volkswagen Csoport termelési rendszerének átszervezése keretében várhatóan 2016-tól indul a Panamera karosszériák lipcsei gyártása és fényezése, ahol a vállalat már rendelkezik a bővítéshez szükséges alapterülettel.

Forrás: Volkswagen

Kommentek

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.