Ilyen lesz az új Vivaro

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.03.19. 13.00

Az új Opel Vivaro megnövelt hosszúsággal, kétféle motorral és rekord alacsony fogyasztással lesz kapható.

Az új Opel Vivaro megjelenése némileg agresszívebb lett elődjéhez képest. Nagy, jellegzetes hűtőmaszkja, sajátos fényszórója és oldalsó pengemotívuma ugyanakkor egyértelmű rokonságot mutat a németek személyautóival. A fényszóró fényes fekete betétjének elemei krómozottak lettek, a LED-es világítás kialakítása pedig szárnyszerűre sikeredett. Az oldalfal pengéje viszont a tükör alól húzódik a hátsó kerékívig, mely hasonlít az Insignia családhoz, valamint a GTC Astra modellekhez.
Az új kiadást várhatóan kétféle hosszúsággal és magassággal gyártják majd. Ám a Vivaro még az elődjénél is jobban használható, mert mindkét hosszúságban – az első változat majdnem 5 méter hosszú, a második pedig 40 centiméterrel hosszabb – 22 centiméterrel lett nagyobb, ami érezhetően tágasabbá teszi belső terét és szállítókapacitását.
Az új Vivarót turbódízel 1.6 CDTI, vagy a fejlett, soros turbójú és kettős töltőlevegő-hűtőjű 1.6 BiTurbo CDTI motorral kínálja az Opel. A turbómotorok kimagasló teljesítményt kombinálnak szerény, egy liternyivel leszorított fogyasztással, a BiTurbo például 6 liter/100 km alatt marad, ami csúcsértéknek számít a kategóriában. Persze, ezek csak ideiglenes adatok, tehát elképzelhető, hogy a valóságban más képet fest majd a Vivaro.
Az új Vivaro felhasználási területétől függően – strapabíró furgonként, üzleti járműként és komfortos, tágas családi autóként – háromféle felszerelési kivitelben áll rendelkezésre. A tizenegyféle standard fényezéséből öt pasztell- és hat kétrétegű metálszín választható, de különleges felhasználású járművekhez rögtön a piaci bevezetéstől kaphatók lesznek további színek is.
Az új Opel Vivaro valamennyi változata az egyesült királyságbeli Luton üzemében készül. A Renault-val közösen fejlesztett Opel/Vauxhall könnyű haszonjárművek 2001 óta gördülnek le a futószalagról, máig csaknem 600 ezer darab készült. 2009-ben ugyanott megnyílt egy felépítményező üzem, ahol például platós járműveket állítanak elő. Ennek tevékenysége még jobban kibővül az új generációs Vivaróval, amelyhez gyárilag lesz kapható sokféle speciális felépítmény – természetesen mindegyik az Opel szigorú minőségi követelményei szerint

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.