A Solaris Urbino 10 típusú autóbuszok korábban a délkelet-franciaországi Antibes-ben közlekedtek az Envibus színeiben. A kétajtós midiket 2006-ban állította forgalomba a francia közlekedési szolgáltató és a közelmúltban selejtezte le őket. A BKV a három midibuszra 2013 év végén csapott le, majd felújította őket. A buszok hamarosan a 157-es busz vonalán állnak forgalomba, amelyet ebből az alkalomból meghosszabbítanak Solymár, Kerekhegy felé.

Egyenesen a riviéráról

Az Urbinók jó állapotban érkeztek Budapestre: a BKK tájékoztatása szerint utasterük megkímélt, vázszerkezetük pedig stabil. A felújítás során mindössze a külső műanyag elemek szorultak kisebb javításra. A francia riviéráról érkezett emellett midiket ellátták a jegyérvényesítő eszközökkel, továbbá az ülések kárpitozását is lecserélték. A tíz méter hosszú Urbinókat 2002 óta gyártja bolechowói Solaris-üzem. Bemutatása óta a típuscsalád többi tagjához hasonlóan külső-belső frissítésen esett át. A 10 méter hosszú modellt kettő és három ajtós változatban kínálja a lengyel gyártó, ám mindkét esetben csak a középső ajtó kétszárnyú. A midibuszban kiviteltől függően 16 ülőhely, valamint 51 állóhely található.

A próbaköröket egyelőre az elektromos kijelzők, a valamit a FUTÁR fedélzeti egységek nélkül tették meg a járművek. A használt buszok beszerzése lehetővé teszi a 20 évesnél idősebb autóbuszok selejtezését. A korábbi 4-5 százalék körüli műszaki meghibásodási mutatók töredékükre estek vissza, és ma már stabilan 1 százalék alatti a műszaki hiba miatti járatkimaradás.

Érvénytelen tender

A BKK nemrég érvénytelenítette a budavári önkormányzattal közösen kiírt egyik miditendert. A hivatalos indoklás szerint azért, mert a két induló közül egyik sem tüntette fel részletesen az összes járulékos költséget, illetve a sofőrök, valamint a szerelők oktatására sem tettek ajánlatot. A tenderen a Rába-Molitus-Webasto az S91-es magyar gyártmányú midibusszal, valamint a török Karsan indult.

Forrás: BKK