A Ford nyerte a sarkvidéki tesztet

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.03.10. 12.00

Kettős győzelemmel zárta a Ford a sarkvidéki haszonjármű-tesztet. A járműveknek olykor-olykor hajmeresztő feladatokat kellett végrehajtani.

A vadonatúj Ford Transit és a 2014-es Év Haszongépjárműve díjjal kitüntetett Transit Connect saját kategóriájában első helyezést ért el, miután mindkét modell sikeresen kiállta az ötnapos tortúrát. A tesztsorozat azt vizsgálta, hogyan teljesítenek a járművek Észak-Finnország jeges és havas útjain, ahol a hőmérséklet hidegebb időszakban akár a mínusz 50 Celsius fokot is elérheti.

A túra során a haszonjárművek általános teljesítményét, üzemanyag-fogyasztását, szállítási képességét, valamint úttartását tették próbára. A feladatok között szerepelt olyan próbatétel is amikor a járműveknek jeges reptér betonján kellett szlalomozniuk. Emellett mindegyiken elvégezték a hidegindítás, valamint a fűtés és a páramentesítés próbáját is, miután az autókat egész éjszakára kinn hagyták a parkolóban. A tesztsorozaton részvevő modelleknek összesen  700 kilométert kellett megtenniük a lefagyott, jégbordás utakon.

A sarkvidéki haszonjármű-teszt sofőrjei és egyben zsűritagjai hat európai haszonjármű-magazin újságírói közül kerültek ki. A szakértők értékelése alapján a két Transit bizonyult a legjobbnak. A Ford a tesztsorozat 23 éves története során első alkalommal aratott kettős győzelmet. A Transit tizenhárom kategóriából kilencben elsőként vagy holtversenyben végzett olyan riválisokkal szemben, mint a Mercedes-Benz, az Opel vagy a Volkswagen. A kisebb Transit Connect hét kategóriában lett első, vagy került holtversenybe. A Transit Connect legkeményebb versenytársai pedig a Citroën, a Renault és a Volkswagen voltak.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.