Rengeteg a műszaki problémás kamion

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.03.05. 12.00

A közúti ellenőrző akció során leggyakrabban a gyorshajtás miatt bírságoltak, de sok gond volt a teherautók műszaki állapotával, valamint a sofőrök józanságával is.

A TISPOL (European Traffic Police Network) által szervezett egyhetes akcióban az európai országok többsége részt vett. Bár a nemzetközi eredményekre még néhány hétig várni kell, a hazai adatokat nemrég ismertették. Az ellenőrzések a jármű állapotára, az okmányok meglétére, és a járművezetőkre egyaránt kiterjedtek. A magyarországi akció három napig tartott, melynek ideje alatt összesen 8649 járművet (többségében kamiont) állítottak meg és 1194 teherjármű esetében állapítottak meg szabályszegést.
Az ellenőrzött teherautók 65 százaléka magyar tulajdonú volt (5 359 db), 35 százaléka pedig külföldi. A rendőrség és a Közlekedési Hatóság szakemberei 1163 esetben fedeztek fel jogsértést, ami azt jelenti, hogy átlagosan számítva minden hetedik teherautónál merült fel valamilyen hiányosság. A leggyakoribb szabályszegés a gyorshajtás volt, ami miatt 276 esetben indult eljárás. 13 sofőr pedig elázva, szeszes italtól befolyásolt állapotban vezetett. Viszonylag sok járműnél találtak valamilyen műszaki hiányosságot (255 esetben), 40 alkalommal a rakományt rögzítették szabálytalanul, míg túlsúlyt 34 alkalommal állapítottak meg tehergépjárműnél.
A nemzetközi szinten jogszabály által (AETR) meghatározott vezetési időt 39 sofőr lépte túl, 9-en pedig a tachográfot buherálták meg a nagyobb haladási sebesség érdekében. Azonnali továbbhaladási tilalmat 13 esetben kellett elrendelni, míg a veszélyes áruk szállítására vonatkozó szabályokat 14 tehergépkocsi vezetője szegte meg. Az előzőeken túl 2 fő körözött bűnözőt fogtak el a rendőrök, míg 323 egyéb jogsértés miatt is indult eljárás.

Bűnöző buszsofőr

A három napos TISPOL-akció során 432 autóbuszt ellenőriztek, melyek 62 százaléka (270 db) volt magyar, míg 38 százalék külföldi tulajdonú volt. Az ellenőrzött autóbuszok hét százalékánál, összesen 31 esetben találtak valamilyen szabályszegést az intézkedő rendőrök és közúti ellenőrök, ebből azonnali korlátozást egyetlen alkalommal kellett elrendelni.

Ittas autóbusz-vezető nem volt, a hiányosságok többsége (16 eset) a jármű valamilyen műszaki hiányosságához fűződik. Tachográffal kapcsolatos szabálytalanság, valamint okmányokkal kapcsolatos szabályszegés miatt 2-2 eljárás indult, a további 22 egyéb jogsértés mellett 1 körözött személyt is elfogtak. A következő TISPOL európai ellenőrzésre március közepén kerül sor. A passzív biztonsági eszközök használatára kiterjedő “SeatBelt”-kampányt Magyarországon 2014. március 10. és 12. között hajtják végre.

Kommentek

  • hova

    Az valami rettenet, hogy a reggeli hírek azzal kezdődnek, hogy valamilyen balesetben min. egy kamion benne volt! Ha valaki mutat nekem egy kamionost, aki az autópályán a megengedett maximum! 80-l halad, az igen nagy dolog lenne. Az átlagos sebességük 100 km/h, 80-al kamiont még nem mértem haladás során autópályákon! A legrettegettebb baleset okozók az autópályán.

  • pécsimunkás

    hova!

    Aha,csak az a helyzet ,hogy 89 km/h-nál leszabályoznak a kamionok. Előbb járj utána a dolgoknak mielőtt butaságokat írsz! Amúgy a hírekben egy IFA-t is kamionnak mondanak a hozzáértő szerkesztők,hírolvasók. Meg ha lesz kis ráérős időd linkeljél már légy szíves ide egy statisztikát,ami azt mutatja,hogy a kamionok -teherautók okozzák a legtöbb balesetet.

  • husky

    Elég sok kamion megy csak 80-nal, ez ki is van írva hátra, főleg az ADR-es tankrek, üzemanyag-szállítók. Csak a hülye gezdag fuvaros hajt, élükön a lengyel és román, mert a 82-83 és 90 km/óra között is már +8% a fogyasztásban a különbség. Ha esik, meg fúj 12-13 % a többlet. Én sem értem, mi az üzlet, ha egy platós 3,5 tonnás vagy 15 köbös furgon 130-140 km/órával megy és fogyaszt 13-16 litert! Van pénzük ennyi!
    Egy komoly flottamandszemnt-rendszernél látja a speditör azt is, hogy hogyan áll a vezetési idő, a fogyasztás és a sebesség4

  • Guevara

    Husky: Nem biztos hogy mindenkinek ugyanolyan fontos a fogyasztás. Azt mondod, aki gazdag az száguldozik. Na de aki gazdag, az mitől az? Csak nem azért mert ő gyorsabban célbajuttatja az árut, ezáltal több megbízást kap, mert elégedettek vele a megrendelők? Ha gyorsabban lezavarja a fuvart, akkor lehet hogy hamarabb kezdheti is a következő melót. Szóval nem minden a fogyasztás. Persze akinek nem nagyon van munkája, az ráér 70-nel is elbattyogni, úgysincs hova kapkodnia, csakhát így nem is nagyon lesz neki több. Kérdés az hogy mennyi időt nyer valaki a rohanással és mennyivel kockáztat többet ezáltal.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.