Rengeteg a műszaki problémás kamion

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.03.05. 12.00

A közúti ellenőrző akció során leggyakrabban a gyorshajtás miatt bírságoltak, de sok gond volt a teherautók műszaki állapotával, valamint a sofőrök józanságával is.

A TISPOL (European Traffic Police Network) által szervezett egyhetes akcióban az európai országok többsége részt vett. Bár a nemzetközi eredményekre még néhány hétig várni kell, a hazai adatokat nemrég ismertették. Az ellenőrzések a jármű állapotára, az okmányok meglétére, és a járművezetőkre egyaránt kiterjedtek. A magyarországi akció három napig tartott, melynek ideje alatt összesen 8649 járművet (többségében kamiont) állítottak meg és 1194 teherjármű esetében állapítottak meg szabályszegést.
Az ellenőrzött teherautók 65 százaléka magyar tulajdonú volt (5 359 db), 35 százaléka pedig külföldi. A rendőrség és a Közlekedési Hatóság szakemberei 1163 esetben fedeztek fel jogsértést, ami azt jelenti, hogy átlagosan számítva minden hetedik teherautónál merült fel valamilyen hiányosság. A leggyakoribb szabályszegés a gyorshajtás volt, ami miatt 276 esetben indult eljárás. 13 sofőr pedig elázva, szeszes italtól befolyásolt állapotban vezetett. Viszonylag sok járműnél találtak valamilyen műszaki hiányosságot (255 esetben), 40 alkalommal a rakományt rögzítették szabálytalanul, míg túlsúlyt 34 alkalommal állapítottak meg tehergépjárműnél.
A nemzetközi szinten jogszabály által (AETR) meghatározott vezetési időt 39 sofőr lépte túl, 9-en pedig a tachográfot buherálták meg a nagyobb haladási sebesség érdekében. Azonnali továbbhaladási tilalmat 13 esetben kellett elrendelni, míg a veszélyes áruk szállítására vonatkozó szabályokat 14 tehergépkocsi vezetője szegte meg. Az előzőeken túl 2 fő körözött bűnözőt fogtak el a rendőrök, míg 323 egyéb jogsértés miatt is indult eljárás.

Bűnöző buszsofőr

A három napos TISPOL-akció során 432 autóbuszt ellenőriztek, melyek 62 százaléka (270 db) volt magyar, míg 38 százalék külföldi tulajdonú volt. Az ellenőrzött autóbuszok hét százalékánál, összesen 31 esetben találtak valamilyen szabályszegést az intézkedő rendőrök és közúti ellenőrök, ebből azonnali korlátozást egyetlen alkalommal kellett elrendelni.

Ittas autóbusz-vezető nem volt, a hiányosságok többsége (16 eset) a jármű valamilyen műszaki hiányosságához fűződik. Tachográffal kapcsolatos szabálytalanság, valamint okmányokkal kapcsolatos szabályszegés miatt 2-2 eljárás indult, a további 22 egyéb jogsértés mellett 1 körözött személyt is elfogtak. A következő TISPOL európai ellenőrzésre március közepén kerül sor. A passzív biztonsági eszközök használatára kiterjedő “SeatBelt”-kampányt Magyarországon 2014. március 10. és 12. között hajtják végre.

Kommentek

  • hova

    Az valami rettenet, hogy a reggeli hírek azzal kezdődnek, hogy valamilyen balesetben min. egy kamion benne volt! Ha valaki mutat nekem egy kamionost, aki az autópályán a megengedett maximum! 80-l halad, az igen nagy dolog lenne. Az átlagos sebességük 100 km/h, 80-al kamiont még nem mértem haladás során autópályákon! A legrettegettebb baleset okozók az autópályán.

  • pécsimunkás

    hova!

    Aha,csak az a helyzet ,hogy 89 km/h-nál leszabályoznak a kamionok. Előbb járj utána a dolgoknak mielőtt butaságokat írsz! Amúgy a hírekben egy IFA-t is kamionnak mondanak a hozzáértő szerkesztők,hírolvasók. Meg ha lesz kis ráérős időd linkeljél már légy szíves ide egy statisztikát,ami azt mutatja,hogy a kamionok -teherautók okozzák a legtöbb balesetet.

  • husky

    Elég sok kamion megy csak 80-nal, ez ki is van írva hátra, főleg az ADR-es tankrek, üzemanyag-szállítók. Csak a hülye gezdag fuvaros hajt, élükön a lengyel és román, mert a 82-83 és 90 km/óra között is már +8% a fogyasztásban a különbség. Ha esik, meg fúj 12-13 % a többlet. Én sem értem, mi az üzlet, ha egy platós 3,5 tonnás vagy 15 köbös furgon 130-140 km/órával megy és fogyaszt 13-16 litert! Van pénzük ennyi!
    Egy komoly flottamandszemnt-rendszernél látja a speditör azt is, hogy hogyan áll a vezetési idő, a fogyasztás és a sebesség4

  • Guevara

    Husky: Nem biztos hogy mindenkinek ugyanolyan fontos a fogyasztás. Azt mondod, aki gazdag az száguldozik. Na de aki gazdag, az mitől az? Csak nem azért mert ő gyorsabban célbajuttatja az árut, ezáltal több megbízást kap, mert elégedettek vele a megrendelők? Ha gyorsabban lezavarja a fuvart, akkor lehet hogy hamarabb kezdheti is a következő melót. Szóval nem minden a fogyasztás. Persze akinek nem nagyon van munkája, az ráér 70-nel is elbattyogni, úgysincs hova kapkodnia, csakhát így nem is nagyon lesz neki több. Kérdés az hogy mennyi időt nyer valaki a rohanással és mennyivel kockáztat többet ezáltal.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.