Az új autóbuszok üzemeltetéséről 8 évre szóló megállapodást írt alá tegnap Vitézi Dávid a BKK és Dévényi Gergely a Volánbusz vezérigazgatója. A szerződés értelmében a Pest megyében tevékenykedő volán társaság alvállalkozói minőségben fogja üzemeltetni a Budapest és Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Remeteszőlős, Solymár, Szigetszentmiklós, valamint Törökbálint közötti járatokat.

Egységes tarifa
A bilikékre festett autóbuszok a BKK által előírt menetrend és útvonal szerint közlekednek majd, a fővárosi közlekedésszervező cég és az érintett települések által megszabott tarifák szerint. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és a Fővárosi Önkormányzat 2013 szeptemberében egyezett meg arról, hogy a főváros határát elhagyó, ennek ellenére a főváros buszhálózatába szervesen illeszkedő járatok működtetését a jövőben is a BKK végzi, azonban már nem a BKV, hanem a Volánbusz autóbuszaival.

Alacsonypadlós autóbuszok
A Volánbusz tavaly 106 darab MAN Lion’s City szóló, valamint 61 darab Volvo 7900A típusú (a korábbiakkal ellentétben nem Rába)  csuklós kivitelű autóbuszt vásárolt. Ezeknek egy része, egészen pontosan 135 darab autóbusz szállítja majd az utasokat Budapest és az agglomerációs települések között. Mindkét autóbusztípus teljes mértékben alacsonypadlós, kerekesszékesek és babakocsival közlekedők szállítására alkalmas, légkondicionálóval szerelt jármű. A járművek természetesen a FUTÁR-rendszerrel szerelik, így az utasok valós idejű információkat kaphatnak a megállókban arról, mennyit kell várniuk a járatokra.

Keresse a képen a Rába-feliratot!

Mind a Volvo, mind az MAN gyártmányú autóbuszok az Euro 5 és EEV, illetve az Euro 6 károsanyag-kibocsátási normának megfelelő motorral állnak forgalomba. A Volvo 7900A a Budapesten már ismert Volvo 7700A típusú autóbusz utódtípusa, 2012-es bemutatása óta nagy sikerrel szerepel az európai, főként a skandináv autóbuszpiacon. A MAN Lion’s City Európa egyik legnépszerűbb városi autóbusza, az eladott példányok darabszáma 10 ezer fölött jár.

Mennek és maradnak
A BKK és a Volánbusz közötti megállapodás értelmében a Volánbusz tovább foglalkoztatja a BKV 320 járművezetőjét. Az agglomerációs vonalakon tehát gyakorlott sofőrök teljesítsenek majd szolgálatot, az eddigi dolgozók munkahelye biztosított marad, ettől függetlenül nem kizárt, hogy a fővárosi közlekedési vállalat további dolgozóktól lesz kénytelen megválni.

Érvénytelen tender
A BKK nemrég érvénytelenítette a budavári önkormányzattal közösen kiírt egyik miditendert. A hivatalos indoklás szerint azért, mert a két induló közül egyik sem tüntette fel részletesen az összes járulékos költséget, illetve a sofőrök, valamint a szerelők oktatására sem tettek ajánlatot.  A tenderen a Rába-Molitus-Webasto az S91-es magyar gyártmányú midibusszal, valamint a török Karsan indult.