A Nick és Joby Pritzker tulajdonában lévő Tao Invest eddig megközelítőleg 34 millió dollárt fizetett a vállalat részvényeiért, de a negyedév végéig még nagyobb tulajdonrészre szeretnének szert tenni. A hozzávetőlegesen 200 millió dollár értékű cégben még a General Motors is jelen van, mint többségi tulajdonos. Az elektromos buszok gyártásával foglalkozó Proterrát egy magánszemély, Dale Hill alapította 2004-ben. A cég jelenleg 300 főt foglalkoztat és évi 400 busz gyártására van kapacitása. 

A Proterra az elmúlt néhány hónapban jelentős megrendeléseket kapott elektromos buszokra. A cég egyik legnagyobb ellenfele az Egyesült Államokban a kínai BYD, mely nemrég összeszerelő üzemet nyitott az USA-ban annak érdekében, hogy közvetlenül lássa el az amerikai piacot. A Proterra tavaly 23 elektromos autóbuszt gyártott, ebből 14 jármű 2013 utolsó negyedévében készült. Ez jelentős növekedés 2012-höz képest, amikor összesen 8 darab buszt szereltek össze.

A busz befogadóképessége ugyan nem nagy, hiszen 37 ülőhely és 31 állóhely áll rendelkezésre, de azért egy pom-pom lánycsapat elfér benne

A Proterra jeleneg száz darab autóbusz leszállításáról tárgyal a kanadai Windsor képviselőivel, valamint az amerikai Seattle is bejelentkezett 200 darab elektromos autóbuszra. Ha ezek a megrendelések megvalósulnak, akkor idén a vállalat jóval nagyobb profitra tehet szert a tavalyi 20 millió dolláros nyereségnél. A greenville-i cég egyetlen gyártmánya egyelőre az Ecoride, mely 10,3 méter hosszú, alacsony belépésű, kompozit szerkezetű városi autóbusz, és amelyben 37 ülőhely és 31 állóhely áll az utasok rendelkezésére. A jármű különlegessége, hogy villanymotorjához könnyedén hozzá lehet férni, mivel az kivehető.