Buszgyárat vennének a Tesla ősbefektetői

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.25. 12.00

A Tesla Motors korábbi befektetői komoly érdeklődést mutatnak az elektromos buszokat gyártó amerikai Proterra iránt.

A Nick és Joby Pritzker tulajdonában lévő Tao Invest eddig megközelítőleg 34 millió dollárt fizetett a vállalat részvényeiért, de a negyedév végéig még nagyobb tulajdonrészre szeretnének szert tenni. A hozzávetőlegesen 200 millió dollár értékű cégben még a General Motors is jelen van, mint többségi tulajdonos. Az elektromos buszok gyártásával foglalkozó Proterrát egy magánszemély, Dale Hill alapította 2004-ben. A cég jelenleg 300 főt foglalkoztat és évi 400 busz gyártására van kapacitása. 

A Proterra az elmúlt néhány hónapban jelentős megrendeléseket kapott elektromos buszokra. A cég egyik legnagyobb ellenfele az Egyesült Államokban a kínai BYD, mely nemrég összeszerelő üzemet nyitott az USA-ban annak érdekében, hogy közvetlenül lássa el az amerikai piacot. A Proterra tavaly 23 elektromos autóbuszt gyártott, ebből 14 jármű 2013 utolsó negyedévében készült. Ez jelentős növekedés 2012-höz képest, amikor összesen 8 darab buszt szereltek össze.

A busz befogadóképessége ugyan nem nagy, hiszen 37 ülőhely és 31 állóhely áll rendelkezésre, de azért egy pom-pom lánycsapat elfér benne

A Proterra jeleneg száz darab autóbusz leszállításáról tárgyal a kanadai Windsor képviselőivel, valamint az amerikai Seattle is bejelentkezett 200 darab elektromos autóbuszra. Ha ezek a megrendelések megvalósulnak, akkor idén a vállalat jóval nagyobb profitra tehet szert a tavalyi 20 millió dolláros nyereségnél. A greenville-i cég egyetlen gyártmánya egyelőre az Ecoride, mely 10,3 méter hosszú, alacsony belépésű, kompozit szerkezetű városi autóbusz, és amelyben 37 ülőhely és 31 állóhely áll az utasok rendelkezésére. A jármű különlegessége, hogy villanymotorjához könnyedén hozzá lehet férni, mivel az kivehető.

Kommentek

  • oszkopeter

    Mivel a villanymotorok minimális karbantartást igényelnek (igazából annyit sem) kérdés hogy mi jelentősége a “könnyedén hozzáférhető” villanymotornak…???

  • husky

    A nagy világ(politika) ku–ra hallgat a Tesla úr örökségéről, ami gyökeresen megváltozathatná a jövőt! hagyatéka egyik része az USA-ban va, a második, nagy-Britanniában, a Harmadik Franciaországban, a negyedik votl Szovjetunióban, immáron pontosan Oroszországban. Azt mondta örökre hálás lesz az emberiség ezért a hagyatékért, de ehhez mind a 4 országnak maximális egyetértésben és összefogásban kellene megvalósítani a tervét, amire még most is kicsi az esély!

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.