Púpos teherautó a hollandoktól

DAF LF Aerobody

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.24. 12.00

Új áruszállító a DAF-tól. Kevesebbet fogyaszt elődjénél, mely az áramvonalas felépítménynek is köszönhető.

A DAF nemrég bemutatta legújabb fejlesztésű középkategóriás áruszállítóját, az LF Aerobody-t. Az új formavilágot képviselő járműhöz a felépítményt a Paccar tervezte és készítette. A dobozos rakteret oly módon álmodták meg, hogy a 12 tonnás teherautó kihasználja a rendelkezésre álló maximális méreteket úgy, hogy közben üzemanyagot takarít meg az üzemeltető számára. A kettő együtt ugyan kissé ellentmondásos dolognak tűnhet, de a cég tájékoztatása szerint a kísérlet sikerült.

A tervezők az aerodinamikai elvek figyelembe vételével nemcsak a fülke fölött található szélterelőt,  hanem magát a felépítményt is áramvonalassá varázsolták. Igaz, ennek eredményeképpen kissé úgy néz ki a teherautó, mintha púpos lenne, de hát valamit valamiért! A DAF tájékoztatása szerint az aerodinamikai elemek áttervezésével, valamint a felépítmény meghajlításával legalább 4 százalékkal csökkent a károsanyag-kibocsátás az elődhöz képest. Sőt, a DAF számításai szerint az új felépítménnyel és az Euro 6-os motorral 8 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt az LF, mint más hasonló kategóriás teherautó.

Az új LF Aerobody a Leyland Trucks nagy-britanniai üzemében készül 6,75 és 7,05 méteres hosszúságban. A rövidebb 16 darab, míg a hosszabb 17 Euro-raklapot tud elnyelni. A kényelmes berakodást egyébként egy emelőlift is segíti, mely 1500 kilogrammig terhelhető. Az LF áruszállító teherautókat Euro 6-os besorolású, négy-, illetve hathengeres motorokkal szerelik. A gyengébb erőforrás 152 lóerős (112 kW), míg az erősebb 253 lóerős (186 kW) teljesítménnyel rendelkezik. 

Forrás: DAF

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.