Magyar fülkével készül a Zetor

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.22. 12.00

A cseh Zetor beszállítója lesz a kiskunmajsai Agrikon KAM. A tervek szerint évente háromezer fülkevázat szállít a traktorgyárnak.

A magyar vállalkozás mintegy 3 millió eurós, azaz közel 900 millió forintos beruházás keretében új gépsorokat telepített a gyártás érdekében. A több, nagy nevű gyártónak is szállító Agrikon a cseh megrendelésnek köszönhetően 15 dolgozóval bővíthette állományát. A hazai cég nemzetközi tenderen nyerte el a cseh traktorgyártó idei, háromezer kabinváz beszállítására kiírt megbízást. A Zetor megrendelésére készülő fülkevázakat februártól gyártja a magyar vállalat.

A kiskunmajsai cég közel 40 ezer négyzetméteres gyártócsarnokában speciális felépítményeket és alkatrészeket állít elő. Az Agrikon jelenleg 350 főnek ad munkát, viszont az új munkások felvétele mellett robottechnológiát alkalmazó gyártósort is telepített üzemébe. A most kezdődő együttműködés hozzájárul, hogy a saját területén az európai piacon ötödik legnagyobb vállalatnak számító Agrikon KAM fokozza versenyképességét, és megerősítse nemzetközi pozícióját.
   
Az Agrikon árbevétele 2011-ben 22,4 millió euró volt, 2012-ben 22,6 millió euró, tavaly pedig 23,4 millió eurót tett ki.  Idén 25 millió euróval – mintegy 7,5 milliárd forinttal – számolnak, 2016-ban pedig már 12 milliárd forint közelében lehet az árbevétel. A Zetor traktorok több mint 65 éve teszik könnyebbé a mezőgazdasági munkát. A cseh vállalat tavaly több mint 4500 traktort gyártott, tavalyi konszolidált adózás előtti eredménye 7 százalékkal nőtt, elérte a 323 millió cseh koronát, ami több mint 3,67 milliárd forint.

Forrás: MTI

Kommentek

  • husky

    Tetszik a kép, de ami kevésbé látványos, hogy nagy eséllyel a Szombathelyen gyártott, BPW agrártengelyek vannak a pótkocsi alatt és ezen profil fejlesztési központja szintén Szombathely!!!

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.