Harmadik generációs abroncsok pótkocsikra

EcoPlus HT3 bemutató

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.19. 12.00

A pótkocsikkal kezdi a Continental harmadik generációs teherabroncsainak bevezetését.

A Continental 2014-ben teljesen megújítja a teherautók számára készülő abroncskínálatát. Az új fejlesztésű harmadik generációs gumiabroncsok előfutára, a EcoPlus HT3, melyet kifejezetten pótkocsikra és félpótkocsikra optimalizált a világ egyik vezető gumiabroncs-gyártója. Az új abroncs fejlesztése során a mérnökök a futófelületi mintázattól kezdve, az öv kialakításán és az abroncs vázszerkezetén át, egészen a peremig minden egyes elemet továbbfejlesztettek. Mindezeknek köszönhetően ez a harmadik generációs teherabroncs jobb alapanyag-keverékkel és erősebb vázzal készül.

Kedvezőbb gördülési ellenállás

A Continental az első olyan gyártó a piacon, amely már harmadik generációs teherautó abroncsokat kínál. Az új gumiabroncsokat a hannoveri székhelyű vállalat elsősorban az áruszállításban részt vevő fuvarozók számára. A Continental a gazdaságos üzemeltetés érdekében olyan futófelületi mintázatot fejlesztett ki, amely optimális érintkezést biztosít a pótkocsi és az útfelület között. A Conti EcoPlus HT3 négy hosszanti árokkal rendelkezik, melyekhez több, keresztirányú árok csatlakozik. A 385/55 R 22.5 méretben készülő gumiabroncsok gördülési ellenállása különösen kedvező, ugyanis 25 százalékkal alacsonyabb az előd modellhez képest. Mindennek köszönhetően a Conti EcoPlus HT3 “A” -besorolással rendelkezik az üzemanyag-fogyasztás tekintetében.


Piramisok a futófelületen
A felhasználási igényekhez igazodó mintázat a kamionok esetében igen nagy jelentőséggel bír. Annak érdekében, hogy a futófelület megfelelő stabilitást biztosítson a járművezető részére, az új Conti EcoPlus HT3 esetében a vízelvezető árkok alján háromszög alapú piramis támasztóprofilokat alakítottak ki. Ezen felül a zárt mintázat nagy érintkezési felületet biztosít, az összekapcsolt vállblokkok pedig az optimális kanyarodási stabilitásról gondoskodnak. A pótkocsik esetében ezeknek az összekapcsolt vállblokkok elsősorban kanyarodáskor van nagy szerepük.

A mérnökök az alacsony gördülési ellenállás megoldását a kétrétegű alapanyag-felépítésben találták meg. Az alsó párnaréteg az optimális érintkezési felületet biztosítja, míg a speciális alapanyagból készült, háromszög kialakítású öveket tartalmazó felső réteg csökkenti az abroncs felmelegedését, így a gördülési ellenállását is. A Conti EcoPlus HT3 gördülési zaja 69 decibel, amely a kategória egyik legcsendesebb modelljévé teszi. Az új EcoPlus HT3 egyedi kialakítású acélkarkasszal, peremrésszel és légnyomástartó AirKeep-résszel rendelkezik, amely jelentősen csökkentheti az üzemeltetési költséget.

Kommentek

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik a Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló, sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.