Harmadik generációs abroncsok pótkocsikra

EcoPlus HT3 bemutató

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.19. 12.00

A pótkocsikkal kezdi a Continental harmadik generációs teherabroncsainak bevezetését.

A Continental 2014-ben teljesen megújítja a teherautók számára készülő abroncskínálatát. Az új fejlesztésű harmadik generációs gumiabroncsok előfutára, a EcoPlus HT3, melyet kifejezetten pótkocsikra és félpótkocsikra optimalizált a világ egyik vezető gumiabroncs-gyártója. Az új abroncs fejlesztése során a mérnökök a futófelületi mintázattól kezdve, az öv kialakításán és az abroncs vázszerkezetén át, egészen a peremig minden egyes elemet továbbfejlesztettek. Mindezeknek köszönhetően ez a harmadik generációs teherabroncs jobb alapanyag-keverékkel és erősebb vázzal készül.

Kedvezőbb gördülési ellenállás

A Continental az első olyan gyártó a piacon, amely már harmadik generációs teherautó abroncsokat kínál. Az új gumiabroncsokat a hannoveri székhelyű vállalat elsősorban az áruszállításban részt vevő fuvarozók számára. A Continental a gazdaságos üzemeltetés érdekében olyan futófelületi mintázatot fejlesztett ki, amely optimális érintkezést biztosít a pótkocsi és az útfelület között. A Conti EcoPlus HT3 négy hosszanti árokkal rendelkezik, melyekhez több, keresztirányú árok csatlakozik. A 385/55 R 22.5 méretben készülő gumiabroncsok gördülési ellenállása különösen kedvező, ugyanis 25 százalékkal alacsonyabb az előd modellhez képest. Mindennek köszönhetően a Conti EcoPlus HT3 “A” -besorolással rendelkezik az üzemanyag-fogyasztás tekintetében.


Piramisok a futófelületen
A felhasználási igényekhez igazodó mintázat a kamionok esetében igen nagy jelentőséggel bír. Annak érdekében, hogy a futófelület megfelelő stabilitást biztosítson a járművezető részére, az új Conti EcoPlus HT3 esetében a vízelvezető árkok alján háromszög alapú piramis támasztóprofilokat alakítottak ki. Ezen felül a zárt mintázat nagy érintkezési felületet biztosít, az összekapcsolt vállblokkok pedig az optimális kanyarodási stabilitásról gondoskodnak. A pótkocsik esetében ezeknek az összekapcsolt vállblokkok elsősorban kanyarodáskor van nagy szerepük.

A mérnökök az alacsony gördülési ellenállás megoldását a kétrétegű alapanyag-felépítésben találták meg. Az alsó párnaréteg az optimális érintkezési felületet biztosítja, míg a speciális alapanyagból készült, háromszög kialakítású öveket tartalmazó felső réteg csökkenti az abroncs felmelegedését, így a gördülési ellenállását is. A Conti EcoPlus HT3 gördülési zaja 69 decibel, amely a kategória egyik legcsendesebb modelljévé teszi. Az új EcoPlus HT3 egyedi kialakítású acélkarkasszal, peremrésszel és légnyomástartó AirKeep-résszel rendelkezik, amely jelentősen csökkentheti az üzemeltetési költséget.

Kommentek

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Egészen az évtized végéig dolgozhatunk a sógoroknak

Új üzletet ütött nyélbe a győri Rába Zrt., mely egy bécsi gyár számára szállíthat hegesztett járműszerkezeteket.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.