Már közlekedhet az első elektromos midi

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.18. 14.00

Közúti közlekedésre alkalmasnak minősítették Magyarország első tisztán elektromos meghajtású midibuszát.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság megadta a forgalomba helyezési engedélyt annak az elektromos autóbusznak, melyet több mint tíz éven át egy hazai vállalat fejlesztett. A debreceni tömegközlekedési szolgáltatásokat nyújtó Inter Tan-Ker Zrt. 2002 óta dolgozott az ország első magyar rendszámmal rendelkező midibuszán, amely nem csak környezetkímélő, de takarékosabban is üzemeltethető belsőégésű társainál.
2010-ben már mozgóképes, tesztelhető járművel rendelkeztünk, melyet több mint két évig folyamatosan üzemeltettünk városi körülmények között. Ezen időszak alatt a prototípus több ezer kilométert tett meg különböző terhelés mellett. 2012-ben megkezdődött az autóbusz forgalomba helyezésének folyamata, mely tavaly december végére sikeresen lezárult” – mondta Dr. Tenk Gábor, az Inter Tan-Ker Zrt. vezérigazgatója.
A Coulomb-bus névre keresztelt autóbusz töltési pontja Debrecenben található, és jelenleg az egy feltöltéssel elérhető hatótávolsága közel 300 kilométer, így kiválóan alkalmas a közösségi közlekedésben való használatra. A 8 méter hosszú, 21-23 ülőhelyes midibusz 1-2 órás töltés után 4-8 órás üzemre képes.
Kalandos sors
A jármű egyébként állatorvosi lónak számít a hazai buszgyártás szempontjából. A midibusz kasztnija az Enterprise Bus Limitedtől származik, mely Plasma néven forgalmazta idehaza a modellt. Az egykoron a budai várban is tesztelt típus járóképes alváza Budafokon készült, míg a kasztnit a Csaba Metál gyártotta. A Plasma végszerelését pedig a Jászkun Volán buszfelújító cége, a General Service Kft. végezte.

A modellből idehaza kevesebb mint száz darabot sikerült eladni, majd miután véget ért gyártása a Széles Gábor által jegyzett Hungarian Bus megvásárolta a licencet és az utolsó legyártott alvázat a saját telephelyén fejezte be. A Hungarian Bus bedőlésével a jármű az Inter Tan-Ker Kft.-hez került, mely végül elektromos kisbuszt épített a járműből. Ismerve az előzményeket, még nagyon korai lenne a sorozatgyártásra gondolni,ha a debreceni közlekedési társaság mégis kacérkodik a buszgyártás gondolatával, akkor célszerűbb lenne összefogni a profi munkát végző Molitusszal.

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.