Rekordévet zárt a Solaris

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.16. 12.00

Soha annyi buszt nem adott el a lengyel gyártó fennállása óta, mint a tavalyi év során.

Rekordévet zárt tavaly a bolechowói Solaris Bus&Coach, mely immáron tizenegy éve számít piacvezetőnek a lengyelországi gyártók között. Az alacsonypadlós, valamint helyközi buszok, illetve villamosok gyártásával foglalkozó cég mindemellett exportpiacain is megerősítette jelenlétét. Tavaly annyi Solaris autóbuszt exportált Lengyelország, mint eddig még soha.
2013-ban 1302 darab járművet értékesített a családi vállalkozásként üzemelő gyártó, mely a cég 18 éves fennállása óta abszolút rekordnak számít. A 21. század legsikeresebb lengyel autóbuszgyártója csak 2011-ben ért el hasonló eredményt, amikor összesen 1205 jármű (busz és villamos együttvéve) legyártására kapott megrendelést.

2013-ban a Solaris 292 autóbuszt értékesített Lengyelországban, melyből 251 jármű városi, 36 pedig troli hajtással szerelt, 5 viszont helyközi kialakítású autóbusz volt. A cég legfőbb exportpiaca továbbra is Németország, ahová 210 autóbuszt szállított, de tavaly a Szerbiába (200 db), valamint az Izraelbe (116 db) értékesített autóbuszok száma is jelentős mennyiséget tett ki. Hazánkban Budapesten, Debrecenben és Nyíregyházán közlekednek Solaris gyártmányú autóbuszok nagyobb mennyiségben.

Forrás: Solaris

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.