Új motorok a Mercedestől

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.12. 12.30

Mostantól Euro 6-os motorokat is kínál a Mercedes-Benz egyik legnépszerűbb városi buszához.

Az alacsonypadlós városi kialakítású Conectót a Mercedes elsősorban a kelet-közép-európai piacra szánja. A Törökországban készülő modellek a jövőben Euro 6-os motorokkal készülnek. Az új hathengeres, soros elrendezésű erőforrások a gyártó ígérete szerint gazdaságosabbak és tisztábbak elődeiknél, mindamellett hosszabb élettartamot biztosítanak az üzemeltetők számára.

Ismerős erő

A szóló változathoz a Mercedes OM 936 típusú, 7,7 literes, 299 lóerős (220 kW), a csuklóshoz pedig OM 450-es, 10,7 literes 360 lóerős (265kW) erőforrást kínál. Előbbinek egyes változatait az új generációs Citarókban, míg utóbbit a Setra ComfortClass 500-as szériás távolsági autóbuszokban használta eddig a Mercedes. A gyengébb 7,7 literes motor 1200 newtonméter, míg a csuklósba szánt változat 1700 newtonméter teljesítmény leadására képes.

Mindkét Euro 6-os motor közös nyomócsöves befecskendezéssel, kettős felső vezérműtengellyel, álló elrendezéssel készül. Az új fejlesztésű erőforrásokat helytakarékos portállal, nyomatékváltóval, valamint automata váltóval szerelik be a járművekbe. A kipufogógáz-kezelést a Mercedes a már bevált BlueTec 6 technológiával oldotta meg. Ez tulajdonképpen nem más, mint a belső égésű motoroknál alkalmazott szelektív katalitikus redukció, ismertebb nevén az SCR-rendszer. A megoldás lényege, hogy az Euro 6-os szabványban előírt nitrogén-dioxid csökkentést AdBlue segédanyaggal, az SCR-katalizátorral, vagyis utólagos redukcióval valósul meg.

 
Halkabb működés

Az utasok a jármű belterében a korábbinál halkabb működést tapasztalhatnak az új Conectókon. Ez az úgynevezett szendvics-felépítménynek köszönhető, mely annyit jelent, hogy a motorsátor dupla fémfallal készül, amibe speciális szigetelőanyag kerül. Az utastéri borításon pedig egy műanyag takaró teszi esztétikusabbá a burkolatot. Az új Euro 6-os erőforrásokkal szerelt Conectókon kívülről is észrevehető egy-egy változás. A hűtőfolyadék-tartály a jármű tetejére került a borítás alá, mindamellett a hátsó szélvédőt is kicsit átalakították a megváltoztatott motorelrendezés miatt.

A Conecto Közép-Európában már ismert típusnak számít, hiszen többek között Magyarországon, Lengyelországban, Romániában, Csehországban, Szlovákiában, Törökországban, valamint a Baltikumban közlekednek nagyobb számban az utakon. A szóló változat 11,97 méter, míg a csuklós 17,96 méter hosszú. Az Euro 6-os motorok bevezetésével a Mercedes nem hagy fel az Euro 5-ös, vagy az Euro 3-as változatok gyártásával, hogy az EU-n kívüli országokban is forgalmazni lehessen a Conectókat.

Kommentek

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.