Az alacsonypadlós városi kialakítású Conectót a Mercedes elsősorban a kelet-közép-európai piacra szánja. A Törökországban készülő modellek a jövőben Euro 6-os motorokkal készülnek. Az új hathengeres, soros elrendezésű erőforrások a gyártó ígérete szerint gazdaságosabbak és tisztábbak elődeiknél, mindamellett hosszabb élettartamot biztosítanak az üzemeltetők számára.

Ismerős erő

A szóló változathoz a Mercedes OM 936 típusú, 7,7 literes, 299 lóerős (220 kW), a csuklóshoz pedig OM 450-es, 10,7 literes 360 lóerős (265kW) erőforrást kínál. Előbbinek egyes változatait az új generációs Citarókban, míg utóbbit a Setra ComfortClass 500-as szériás távolsági autóbuszokban használta eddig a Mercedes. A gyengébb 7,7 literes motor 1200 newtonméter, míg a csuklósba szánt változat 1700 newtonméter teljesítmény leadására képes.

Mindkét Euro 6-os motor közös nyomócsöves befecskendezéssel, kettős felső vezérműtengellyel, álló elrendezéssel készül. Az új fejlesztésű erőforrásokat helytakarékos portállal, nyomatékváltóval, valamint automata váltóval szerelik be a járművekbe. A kipufogógáz-kezelést a Mercedes a már bevált BlueTec 6 technológiával oldotta meg. Ez tulajdonképpen nem más, mint a belső égésű motoroknál alkalmazott szelektív katalitikus redukció, ismertebb nevén az SCR-rendszer. A megoldás lényege, hogy az Euro 6-os szabványban előírt nitrogén-dioxid csökkentést AdBlue segédanyaggal, az SCR-katalizátorral, vagyis utólagos redukcióval valósul meg.

 
Halkabb működés

Az utasok a jármű belterében a korábbinál halkabb működést tapasztalhatnak az új Conectókon. Ez az úgynevezett szendvics-felépítménynek köszönhető, mely annyit jelent, hogy a motorsátor dupla fémfallal készül, amibe speciális szigetelőanyag kerül. Az utastéri borításon pedig egy műanyag takaró teszi esztétikusabbá a burkolatot. Az új Euro 6-os erőforrásokkal szerelt Conectókon kívülről is észrevehető egy-egy változás. A hűtőfolyadék-tartály a jármű tetejére került a borítás alá, mindamellett a hátsó szélvédőt is kicsit átalakították a megváltoztatott motorelrendezés miatt.

A Conecto Közép-Európában már ismert típusnak számít, hiszen többek között Magyarországon, Lengyelországban, Romániában, Csehországban, Szlovákiában, Törökországban, valamint a Baltikumban közlekednek nagyobb számban az utakon. A szóló változat 11,97 méter, míg a csuklós 17,96 méter hosszú. Az Euro 6-os motorok bevezetésével a Mercedes nem hagy fel az Euro 5-ös, vagy az Euro 3-as változatok gyártásával, hogy az EU-n kívüli országokban is forgalmazni lehessen a Conectókat.