Új motorok a Mercedestől

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.12. 12.30

Mostantól Euro 6-os motorokat is kínál a Mercedes-Benz egyik legnépszerűbb városi buszához.

Az alacsonypadlós városi kialakítású Conectót a Mercedes elsősorban a kelet-közép-európai piacra szánja. A Törökországban készülő modellek a jövőben Euro 6-os motorokkal készülnek. Az új hathengeres, soros elrendezésű erőforrások a gyártó ígérete szerint gazdaságosabbak és tisztábbak elődeiknél, mindamellett hosszabb élettartamot biztosítanak az üzemeltetők számára.

Ismerős erő

A szóló változathoz a Mercedes OM 936 típusú, 7,7 literes, 299 lóerős (220 kW), a csuklóshoz pedig OM 450-es, 10,7 literes 360 lóerős (265kW) erőforrást kínál. Előbbinek egyes változatait az új generációs Citarókban, míg utóbbit a Setra ComfortClass 500-as szériás távolsági autóbuszokban használta eddig a Mercedes. A gyengébb 7,7 literes motor 1200 newtonméter, míg a csuklósba szánt változat 1700 newtonméter teljesítmény leadására képes.

Mindkét Euro 6-os motor közös nyomócsöves befecskendezéssel, kettős felső vezérműtengellyel, álló elrendezéssel készül. Az új fejlesztésű erőforrásokat helytakarékos portállal, nyomatékváltóval, valamint automata váltóval szerelik be a járművekbe. A kipufogógáz-kezelést a Mercedes a már bevált BlueTec 6 technológiával oldotta meg. Ez tulajdonképpen nem más, mint a belső égésű motoroknál alkalmazott szelektív katalitikus redukció, ismertebb nevén az SCR-rendszer. A megoldás lényege, hogy az Euro 6-os szabványban előírt nitrogén-dioxid csökkentést AdBlue segédanyaggal, az SCR-katalizátorral, vagyis utólagos redukcióval valósul meg.

 
Halkabb működés

Az utasok a jármű belterében a korábbinál halkabb működést tapasztalhatnak az új Conectókon. Ez az úgynevezett szendvics-felépítménynek köszönhető, mely annyit jelent, hogy a motorsátor dupla fémfallal készül, amibe speciális szigetelőanyag kerül. Az utastéri borításon pedig egy műanyag takaró teszi esztétikusabbá a burkolatot. Az új Euro 6-os erőforrásokkal szerelt Conectókon kívülről is észrevehető egy-egy változás. A hűtőfolyadék-tartály a jármű tetejére került a borítás alá, mindamellett a hátsó szélvédőt is kicsit átalakították a megváltoztatott motorelrendezés miatt.

A Conecto Közép-Európában már ismert típusnak számít, hiszen többek között Magyarországon, Lengyelországban, Romániában, Csehországban, Szlovákiában, Törökországban, valamint a Baltikumban közlekednek nagyobb számban az utakon. A szóló változat 11,97 méter, míg a csuklós 17,96 méter hosszú. Az Euro 6-os motorok bevezetésével a Mercedes nem hagy fel az Euro 5-ös, vagy az Euro 3-as változatok gyártásával, hogy az EU-n kívüli országokban is forgalmazni lehessen a Conectókat.

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.