Új motorok a Mercedestől

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.12. 12.30

Mostantól Euro 6-os motorokat is kínál a Mercedes-Benz egyik legnépszerűbb városi buszához.

Az alacsonypadlós városi kialakítású Conectót a Mercedes elsősorban a kelet-közép-európai piacra szánja. A Törökországban készülő modellek a jövőben Euro 6-os motorokkal készülnek. Az új hathengeres, soros elrendezésű erőforrások a gyártó ígérete szerint gazdaságosabbak és tisztábbak elődeiknél, mindamellett hosszabb élettartamot biztosítanak az üzemeltetők számára.

Ismerős erő

A szóló változathoz a Mercedes OM 936 típusú, 7,7 literes, 299 lóerős (220 kW), a csuklóshoz pedig OM 450-es, 10,7 literes 360 lóerős (265kW) erőforrást kínál. Előbbinek egyes változatait az új generációs Citarókban, míg utóbbit a Setra ComfortClass 500-as szériás távolsági autóbuszokban használta eddig a Mercedes. A gyengébb 7,7 literes motor 1200 newtonméter, míg a csuklósba szánt változat 1700 newtonméter teljesítmény leadására képes.

Mindkét Euro 6-os motor közös nyomócsöves befecskendezéssel, kettős felső vezérműtengellyel, álló elrendezéssel készül. Az új fejlesztésű erőforrásokat helytakarékos portállal, nyomatékváltóval, valamint automata váltóval szerelik be a járművekbe. A kipufogógáz-kezelést a Mercedes a már bevált BlueTec 6 technológiával oldotta meg. Ez tulajdonképpen nem más, mint a belső égésű motoroknál alkalmazott szelektív katalitikus redukció, ismertebb nevén az SCR-rendszer. A megoldás lényege, hogy az Euro 6-os szabványban előírt nitrogén-dioxid csökkentést AdBlue segédanyaggal, az SCR-katalizátorral, vagyis utólagos redukcióval valósul meg.

 
Halkabb működés

Az utasok a jármű belterében a korábbinál halkabb működést tapasztalhatnak az új Conectókon. Ez az úgynevezett szendvics-felépítménynek köszönhető, mely annyit jelent, hogy a motorsátor dupla fémfallal készül, amibe speciális szigetelőanyag kerül. Az utastéri borításon pedig egy műanyag takaró teszi esztétikusabbá a burkolatot. Az új Euro 6-os erőforrásokkal szerelt Conectókon kívülről is észrevehető egy-egy változás. A hűtőfolyadék-tartály a jármű tetejére került a borítás alá, mindamellett a hátsó szélvédőt is kicsit átalakították a megváltoztatott motorelrendezés miatt.

A Conecto Közép-Európában már ismert típusnak számít, hiszen többek között Magyarországon, Lengyelországban, Romániában, Csehországban, Szlovákiában, Törökországban, valamint a Baltikumban közlekednek nagyobb számban az utakon. A szóló változat 11,97 méter, míg a csuklós 17,96 méter hosszú. Az Euro 6-os motorok bevezetésével a Mercedes nem hagy fel az Euro 5-ös, vagy az Euro 3-as változatok gyártásával, hogy az EU-n kívüli országokban is forgalmazni lehessen a Conectókat.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.