Gördülő hotelek

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.09. 13.00

A világ minden kontinensén jelen lévő gördülő hoteleket azok számára találták ki, akik egzotikus tájakra szeretnek utazni, de lusták gyalogolni.

Gyakran számolunk be olyan buszokról és teherautókról, melyek otthonos kis lakásként kezdik meg második életüket. Olyan járművekről azonban kevésszer hallani, amelyek a világ minden táján éjjel-nappal szállítják az utasokat, színvonalas kényelmi szolgáltatások mellett. A több mint ötvenéves német vállalkozás, a Rotel Tours elnevezése az angol “rolling hotel” azaz a “gördülő hotel” kifejezésből ered. A megnevezés nagyon találó, hiszen a globálissá nőtt cég azok számára kínál szállást, akik szeretnek máshol kikötni reggel, mint ahol előző este álomra hajtották a fejüket.

A pirosra festett buszok és kamionok együttesen több mint 3400 férőhellyel rendelkeznek és egyenként hozzávetőlegesen 20-40 felnőttből álló csoportok utaztatására alkalmasak. A flotta túlnyomó részét korábban Mercedes-Benz gyártmányú 0404-s turistabuszok alkották, melyekben 24 utasülés, valamint 26 hálóhely volt. A buszok között azonban már újabb Setra, valamint VanHool gyártmányokat is fel lehet fedezni, az egzotikus afrikai és dél-amerikai tájakra pedig általában lakókamionokat indít a társaság. Bár korábban jellemző volt a népszerű buszok átalakítása hálóbusszá, a legtöbb esetben a közel három méter magas hálószerelvényeket csatolják a turistabuszok után.

A pótkocsira épített felépítményben ugyan a szobák belső magassága nem túl nagy, mindössze 100 centiméter, viszont a vendégek számára  egy fürdőszoba zuhanyzóval, egy konyha, valamint egy vécé áll rendelkezésre. Aki esetleg ötcsillagos kényelemre számít, annak meg kell barátkoznia a gondolattal, hogy az ágya nem hosszabb 183 centiméternél. De miért olyan különlegesek mégis ezek a hotelbuszok?

A Rotel Tours Afrikában, Észak-Amerikában, Dél-Amerikában, Közép-Amerikában, Európában, Dél-Ázsiában és Ausztráliában kínál egzotikus utakat vendégeik részére. A főként az emberi civilizációktól távol fekvő tájakon áthaladó buszok igazi előnye, hogy szinte bárhol megállhatnak, így például előfordulhat az a szituáció is, hogy este még Patagónia vadvilágát nézhetjük az ablakokból, majd másnap reggel már a Serengeti szavannáin csodálhatjuk meg az élővilágot.

Az aktívabb vendégek részére a hotel különleges helyi túrákat, esetleg városnézést, valamint egyéb programokat is szervez. Külön kérésre az autóbusz bárhol, így akár egy kemping közelében is megállítható. A hotelbuszokon azonban a helyi alapanyagokból készülő ételeket és italokat szolgálják fel, melyek jellege országonként eltérő lehet. Mi van akkor, ha az egyik gördülő hotel a sivatag közelében robban le? Nos, előbb-utóbb biztos jön a cserejármű, addig pedig bízni kell a jószerencsében.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.