Újabb Merciket állított forgalomba a BKV

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.08. 12.00

Forgalomba állt mind a negyven alacsonypadlós ­­­­Mercedes Citaro típusú autóbusz, ezzel újabb állomásához érkezett a BKV-s járműpark lecserélése.

A Mercedes-Benz O530 Citaro busztípusból harmincegy már 2012-ben érkezett a BKV-hoz, a mostani kilenc alacsonypadlós busz a 64-es és a 22-es buszcsalád vonalán áll forgalomba. A járművek a honosításukkor teljeskörű, külső-belső felújításon estek át. Új fényezést kaptak és műszakilag a közösségi közlekedés igényeinek maradéktalanul megfelelnek. A buszokat jegykezelő berendezésekkel látták el őket, 2014 első negyedévében pedig az utastájékoztató  FUTÁR kijelzőkkel is felszerelik.

Az elmúlt 4 évben több mint 100 használt alacsonypadlós jármű, majd tavaly 150 új busz Budapestre. A BKK és a BKV az új autóbuszok beszerzésére indított programokon kívül a jövőben is folytatja a jó állapotú, alacsonypadlós, használt autóbuszok beszerzését. Az elmúlt két évben vásárolt járművek ugyanis betöltötték a hozzájuk fűzött elvárásokat: az utasok mind a használt alacsonypadlós buszokat, mind a Németországból érkezett trolibuszokat megkedvelték.

Mercedes-Benz O530 Citaro
A Mercedes-Benz és a Setra autóbuszokat gyártó EvoBus Európa legnagyobb autóbuszgyártója, a Citaro pedig a kontinens legsikeresebb városi busza: a típus 1997-es bemutatása óta több mint 30 ezer darab talált gazdára világszerte, beleértve Magyarországot is. A fővárosba 12 méter hosszú, szóló, alacsonypadlós, háromajtós, városi kivitelű, légkondicionált és Euro 3-as minősítésű dízelmotorral ellátott autóbuszok érkeztek. A járműveket 2005-ben gyártották, a darabonkénti mintegy 24 millió forint tartalmazza a Budapestre történő szállítást, a műszaki vizsgára történő felkészítést és a magyarországi forgalomba helyezést is.

Kommentek

  • sforisek

    Kerdezem en, mennyi dugipenzt kapott a BKV igazgatoja, es az erintett politikusok, hogy egy Nemet jarmuvet vegyenek meg a sokkal olcsobb Magyar gyartmanyu buszok helyett.
    Magyarorszag olyan jol al hogy nincs szukseg a magyar ipar tamogatasara, tamogassuk a csoro Nemeteket.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.