Új biodízeles motorok a Scaniától

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.01. 12.00

A Scania folytatja az Euro 6-os minősítésű, teljes mértékben biodízellel működő motorjainak bevezetését.

Tavaly októberben a svéd gyártó már bemutatta öthengeres, kilencliteres motorjainak 320 és 360 lóerős változatait. Ezeket most soros elrendezésű, hathengeres tizenhárom literes, 450 és 490 lóerős erőforrások követik a sorban, melyek SCR és EGR technológiát használnak a kipufogógáz utókezelésében.  

A 450 lóerős motor alapkivitele 2350 newtonméteres nyomatékot biztosít 1000-es percenkénti fordulatszámtól, míg a 490 lóerős változat 2550 newtonméteres teljesítményt ad le 1000 és 1300 közötti fordulaton. Nincs nagy jelentősége, hogy a legnagyobb teljesítmény 8 százalékkal csökken abban az esetben, ha a motor 100 százalékos biodízellel üzemel az alternatív üzemanyag alacsonyabb energiatartalma miatt.


Kompromisszumos utókezelés

A Scania az EGR és SCR technológiát használja fel a kipufogógáz utókezelésében. A biodízel sajátossága miatt a kipufogógázok nagyobb mennyiségben tartalmaznak hamut, amely rövidebb szervizintervallumokat és valamivel magasabb üzemanyag-fogyasztást eredményez. A teljes egészében biodízel üzemanyaggal működő motorok esetében az üzemanyag- és AdBlue-fogyasztás 10 százalékkal emelkedhet.

A hagyományos dízelolajjal összehasonlítva a tisztán bioüzemanyag használata viszont jelentősen alacsonyabb széndioxid-kibocsátást eredményez. A csökkenés pontos értéke attól függ, hogy a bioüzemanyagot milyen módon állították elő, így bizonyos esetekben ez akár a 80 százalékot is elérheti.

Normál dízellel is megy

A biodízel melletti egyik fő érv, hogy egyszerű használni: a járművezetők csak megtankolják az autót és már mehetnek is tovább. Ha olyan helyen járnak, ahol nem szerezhető be biodízel, akkor normál dízelt is tankolhatnak, függetlenül az üzemanyagtartályban maradt biodízel mennyiségétől. Egy fontos feltételt viszont muszáj betartani: a járművek karbantartását úgy kell elvégezni, mintha folyamatosan biodízellel üzemeltek volna.

Kommentek

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.