Új biodízeles motorok a Scaniától

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.02.01. 12.00

A Scania folytatja az Euro 6-os minősítésű, teljes mértékben biodízellel működő motorjainak bevezetését.

Tavaly októberben a svéd gyártó már bemutatta öthengeres, kilencliteres motorjainak 320 és 360 lóerős változatait. Ezeket most soros elrendezésű, hathengeres tizenhárom literes, 450 és 490 lóerős erőforrások követik a sorban, melyek SCR és EGR technológiát használnak a kipufogógáz utókezelésében.  

A 450 lóerős motor alapkivitele 2350 newtonméteres nyomatékot biztosít 1000-es percenkénti fordulatszámtól, míg a 490 lóerős változat 2550 newtonméteres teljesítményt ad le 1000 és 1300 közötti fordulaton. Nincs nagy jelentősége, hogy a legnagyobb teljesítmény 8 százalékkal csökken abban az esetben, ha a motor 100 százalékos biodízellel üzemel az alternatív üzemanyag alacsonyabb energiatartalma miatt.


Kompromisszumos utókezelés

A Scania az EGR és SCR technológiát használja fel a kipufogógáz utókezelésében. A biodízel sajátossága miatt a kipufogógázok nagyobb mennyiségben tartalmaznak hamut, amely rövidebb szervizintervallumokat és valamivel magasabb üzemanyag-fogyasztást eredményez. A teljes egészében biodízel üzemanyaggal működő motorok esetében az üzemanyag- és AdBlue-fogyasztás 10 százalékkal emelkedhet.

A hagyományos dízelolajjal összehasonlítva a tisztán bioüzemanyag használata viszont jelentősen alacsonyabb széndioxid-kibocsátást eredményez. A csökkenés pontos értéke attól függ, hogy a bioüzemanyagot milyen módon állították elő, így bizonyos esetekben ez akár a 80 százalékot is elérheti.

Normál dízellel is megy

A biodízel melletti egyik fő érv, hogy egyszerű használni: a járművezetők csak megtankolják az autót és már mehetnek is tovább. Ha olyan helyen járnak, ahol nem szerezhető be biodízel, akkor normál dízelt is tankolhatnak, függetlenül az üzemanyagtartályban maradt biodízel mennyiségétől. Egy fontos feltételt viszont muszáj betartani: a járművek karbantartását úgy kell elvégezni, mintha folyamatosan biodízellel üzemeltek volna.

Kommentek

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.