Egy legendás típus újjászületése

Ikarus 266.25

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.31. 12.00

Eredeti állapotában újították fel azt a helyközi kivitelű Ikarust, melyből már csak néhány fut hazánk útjain.

A Kapos Járműgyártó és Javító Zrt. munkatársai az elmúlt egy hónapban mindent megtettek azért, hogy eredeti állapot szerint újítsák fel az Ikarus 266-os helyközi autóbuszt. A munka apropóját az adta, hogy a cég jogelődje, a Kapos Volán idén ünnepli alapításának 65. évfordulóját. A főként járműjavítással, felújítással és kisbuszok gyártásával foglalkozó vállalat 1989-ben vált ki a volán társaságból, ekkor alakult ugyanis önálló kft.-vé. A kétajtós, helyközi kivitelű autóbusz újjászületésére a Kapos Volán adta a megbízást.
A felújítást végző csapat szinte hamvaiból támasztotta fel az Ikarust, a munkafolyamat pedig egyenlő volt egy teljesen új autóbusz gyártásával. Az 1978-ban gyártott jármű tulajdonképpen már egy rozsdahalmaz volt, ez azonban nem meglepő, hiszen 36 év még egy autóbusz esetében sem múlhat el nyomtalanul. Az Ikarus 266-os modell a magyar autóbuszgyártás fénykorában gördült le a szerelősorról. A típusból több mint 6600 darabot gyártottak, melyekből már szinte alig néhány fut az utakon. A típus az 1971-es BNV-n mutatkozott be, kifejlesztésénél a mérnökök az egyszerűségre és olcsóságra törekedtek. 
Az Ikarus 266-ost nagyrészt helyközi járműként használták általában 1-2-0-ás ajtóelrendezéssel, bár a kezdeti időkben létezett 1-2-1 elrendezésű városi változat is. A 81 fő befogadására alkalmas modellt farmotorral, laprugóval, harmonikaajtókkal és trilex keréktárcsákkal gyártották. Eredetileg 5+1, később 6+1 fokozatú mechanikus sebességváltóval, Rába D 2156 HM6U dízelmotorral készültek. Népszerűsége annak is köszönhető, hogy kifejlesztésekor alapoztak elődjére, az Ikarus 55-ös és a 66-os szintén farmotoros típusra.

MEGOSZTOM
!


Ezt is nézd meg! Nyolc év alatt gyönyörű művészeti alkotás lett egy átlagos Trabantból!

Egy legendás típus újjászületése 1

Kommentek

  • diego

    Ez csodálatos lett! Minden elismerésem! És ilyen rövid idő alatt, én azt hittem több évig tartott. Szívesen megnézném élőben is.

  • ocsipapa

    A Csornai Volánnál is van egy-kék muzeális értékü

  • ikarusbus

    Szép munka

    DE

    Lehet,hogy nem teljesen EREDETI ÁLLAPOT ?!

    1 Baloldalt a kézifék box nem ér be a műszerfal alá.
    2 Miért van le vakolva a box végén a mikrofon állvány helye ?
    Hol a Gelkás mikrofon ?
    Az erősítő se eredeti .
    3 Mit keres a TACHOGRAF BENNE ?
    A gyári az KMGY-s km óra volt !
    4 Az el akadás jelző kapcsoló pedig húzó-nyomó kapcsoló volt piros
    fogantyúval a végén.
    5 A mennyezetben a hangszórók szürkék voltak ,a feketék már az újabb
    Ikarusban vannak.
    6 Az első ajtónál a padozat közepén az a ” táska tartó ” az mi ?
    Ugyanis amit el takar ott van az első termál külső-belső levegő keringtető
    szellőző nyílása.
    7 A kapcsolók alól hiányoznak a kis aluminium szimbólumok,fel iratok .

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.