Megérkeztek az első Renault T-modellek

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.27. 12.00

Január közepén átadták az első T-modelleket Magyarországon. Hét hónappal a hivatalos bemutató után a Mary-Car négy új nyergesvontatóval bővítette a flottáját.

A 460 lóerős, hálófülkés, DTI11-es, Euro 6-os motorral szerelt kamionokat hosszas latolgatás után vásárolta meg a hazai üzemeltető. A járművek finanszírozásában a Renault Trucks tulajdonában lévő VFS Hungária Kft. is rész vett. A Mary-Car Kft. ügyvezető igazgatója 2013 októberében még a blainville-i gyárat is meglátogatta, ahol több, a gyártószalagról legördült teherautót is megnézhetett. Az új T-modellekben látott újdonságok közül többet saját fenntartású járműveibe is rendelt.

Ilyen volt például a távolságtartó adaptív sebességszabályzó, mely jelentősen mérsékli a ráfutásos balesetek kockázatát, továbbá Fuel Eco csomag, mely az üzemanyag-fogyasztás csökkentése és az optimalizált vezetés szempontjából lényeges technológiai opciók gyűjteménye. Ennek minél eredményesebb elméleti és gyakorlati elsajátítása érdekében az új járművek gépkocsivezetői az elkövetkező napokban képzésen vesznek majd részt.

A T-szériát tavaly mutatta be a Renault Trucks azzal a szándékkal, hogy leváltsa a két évtizeden keresztül gyártott Magnum nyergesvontatót. Az új, hosszú távú fuvarokra tervezett változatoktól azt várják a franciák, hogy méltó utódai lesznek a korábbi sikertípusnak. A Renault Trucks tájékoztatása szerint az új Euro 6-os motoroknak és az aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhetően az új nyergesvontató fogyasztása 5 százalékkal lesz alacsonyabb elődjénél.

A Mary-Car Kft alakulása óta használ Renault járműveket, mára 13 darabból álló flottájának száz százaléka francia gyártmányú, döntő többségük Magnum és Premium Route típusú teherautó. 

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.