Markológéppel csapta agyon a feleségét

Rossz gombot nyomott meg

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.25. 07.05

Ahogy a medve, a munkagép sem játékszer! Egy 65 éves asszony belehalt, amikor férjével alternatív módszert találtak ki a családi gazdaság kerítésének javítására.

Nem véletlenül harsogja a figyelmeztetést minden gyártó: ne tartózkodj a munkagép hatósugarában! Egy angliai házaspár saját kárán tanulta meg az intésben rejlő igazságot, de a jövőben már csak egyikük hasznosíthatja ezt a tapasztalatot. 

Arthur és Joy Turnbull a családi gazdaság kerítését szerette volna megjavítani, miután egy megvadult tehén megrongálta azt. Hogy gyorsan végezzenek, kitalálták, hogy segítségül teleszkópos karral ellátott Manitou munkagépüket: az asszony egyenesen tartotta a kerítés oszlopait, a férj pedig a féltonnás markolókanállal benyomta azokat a földbe. 
Két oszloppal már végeztek is, amikor a harmadikhoz készülődve a kanál egyszer csak leoldott a kar végéről, és 2-2,5 méter magasról a nőre zuhant. 
Férje megpróbálta leemelni a hatalmas szerszámot az asszonyról, sikertelenül. Végül a kiérkező tűzoltók szabadították ki a nőt a kanál alól. Az eszméletlen Joy Turnbullt (65) azonnal kórházba szállították, ám ott egy hét múlva belehalt sérüléseibe. 
A tragikus balesetet alighanem az okozta, hogy a 63 éves Arthur Turnbull rossz gombot nyomott meg a kezelőfülkében. “Szerettem volna kicsit magasabba emelni a kanalat, ám valószínűleg azt a gombot nyomtam meg, ami leoldja a szerelvényt a kar végéről.” 
Azóta kiderült, hogy más gazdálkodók is jártak már így, igaz, azokban az esetekben nem történt baleset. 
A tavaly nyáron történt halálesete nyomozása a héten zárult le. Az ügyet balesetnek minősítették, a gyászoló férj ellen nem indul eljárás, ugyanakkor a nyomozást vezető törvényszéki szakértő szerint meg kellene vizsgálni, hogy kellően biztonságos-e a munkagép kezelőfelülete.

A munkagépek zsiráfja 

A francia Marcel Braud 1957-ben keresztezte a villás targoncát a traktorral, létrehozva a világ első terepjáró targoncáját, és megalapozva a Manitou márkát. Ami igazán híressé tette a céget, az az 1981-ben megalkotott, teleszkópos emelőkar, amivel magasabbra és főleg messzebbre lehet emelni, mint a klasszikus targoncákkal. A vállalat 1989-től kifejezetten mezőgazdasági célra is tervez és forgalmaz teleszkópos munkagépeket. Világszerte több mint 2600 embert foglalkoztatnak, termékeik 90 országban kaphatók.

Kommentek

  • husky

    Bocsánat, a teleszkógémes homlokrakodó és a forgókotró (népiesen “markológép”) az két külön dolgog. A Manitou hogy nem indított vizsgálaot meg nem tervezte át a konstrukciót? Pedig baromi egyszerű lenne. A leoldógomb a gyors, kiszállás nélküli, egyemberes eszközcseréhez lett egyébként kitalálva.

  • menőmanó

    Szerencsésebb lenne, ha a leoldót csak úgy lehetne aktiválni, hogy egyértelműen akarja a kezelő. Mint pl. a hátramenet kapcsolása több járműben. Csak a gyűrű felhúzásakor lehet a váltót kapcsolni.

  • PluginHibrid

    Ezt Usában tuti nem engednék forgalmazni.

    Ez a gép halálos veszélyt hordoz !!!

    Miért nincs érzékelő, hogy csak a földre téve lehessen kioldani a kanalat.

    Be kell perelni őket, tuti bukják…

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.