Markológéppel csapta agyon a feleségét

Rossz gombot nyomott meg

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.25. 07.05

Ahogy a medve, a munkagép sem játékszer! Egy 65 éves asszony belehalt, amikor férjével alternatív módszert találtak ki a családi gazdaság kerítésének javítására.

Nem véletlenül harsogja a figyelmeztetést minden gyártó: ne tartózkodj a munkagép hatósugarában! Egy angliai házaspár saját kárán tanulta meg az intésben rejlő igazságot, de a jövőben már csak egyikük hasznosíthatja ezt a tapasztalatot. 

Arthur és Joy Turnbull a családi gazdaság kerítését szerette volna megjavítani, miután egy megvadult tehén megrongálta azt. Hogy gyorsan végezzenek, kitalálták, hogy segítségül teleszkópos karral ellátott Manitou munkagépüket: az asszony egyenesen tartotta a kerítés oszlopait, a férj pedig a féltonnás markolókanállal benyomta azokat a földbe. 
Két oszloppal már végeztek is, amikor a harmadikhoz készülődve a kanál egyszer csak leoldott a kar végéről, és 2-2,5 méter magasról a nőre zuhant. 
Férje megpróbálta leemelni a hatalmas szerszámot az asszonyról, sikertelenül. Végül a kiérkező tűzoltók szabadították ki a nőt a kanál alól. Az eszméletlen Joy Turnbullt (65) azonnal kórházba szállították, ám ott egy hét múlva belehalt sérüléseibe. 
A tragikus balesetet alighanem az okozta, hogy a 63 éves Arthur Turnbull rossz gombot nyomott meg a kezelőfülkében. “Szerettem volna kicsit magasabba emelni a kanalat, ám valószínűleg azt a gombot nyomtam meg, ami leoldja a szerelvényt a kar végéről.” 
Azóta kiderült, hogy más gazdálkodók is jártak már így, igaz, azokban az esetekben nem történt baleset. 
A tavaly nyáron történt halálesete nyomozása a héten zárult le. Az ügyet balesetnek minősítették, a gyászoló férj ellen nem indul eljárás, ugyanakkor a nyomozást vezető törvényszéki szakértő szerint meg kellene vizsgálni, hogy kellően biztonságos-e a munkagép kezelőfelülete.

A munkagépek zsiráfja 

A francia Marcel Braud 1957-ben keresztezte a villás targoncát a traktorral, létrehozva a világ első terepjáró targoncáját, és megalapozva a Manitou márkát. Ami igazán híressé tette a céget, az az 1981-ben megalkotott, teleszkópos emelőkar, amivel magasabbra és főleg messzebbre lehet emelni, mint a klasszikus targoncákkal. A vállalat 1989-től kifejezetten mezőgazdasági célra is tervez és forgalmaz teleszkópos munkagépeket. Világszerte több mint 2600 embert foglalkoztatnak, termékeik 90 országban kaphatók.

Kommentek

  • husky

    Bocsánat, a teleszkógémes homlokrakodó és a forgókotró (népiesen “markológép”) az két külön dolgog. A Manitou hogy nem indított vizsgálaot meg nem tervezte át a konstrukciót? Pedig baromi egyszerű lenne. A leoldógomb a gyors, kiszállás nélküli, egyemberes eszközcseréhez lett egyébként kitalálva.

  • menőmanó

    Szerencsésebb lenne, ha a leoldót csak úgy lehetne aktiválni, hogy egyértelműen akarja a kezelő. Mint pl. a hátramenet kapcsolása több járműben. Csak a gyűrű felhúzásakor lehet a váltót kapcsolni.

  • PluginHibrid

    Ezt Usában tuti nem engednék forgalmazni.

    Ez a gép halálos veszélyt hordoz !!!

    Miért nincs érzékelő, hogy csak a földre téve lehessen kioldani a kanalat.

    Be kell perelni őket, tuti bukják…

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.