Melós, izomtrikóban

ABT T5

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.18. 09.00

Nagyobb teljesítmény, aerodinamikai csomag – említésre sem méltó esemény a tuning világában. Kivéve, ha úri limuzinok vagy forró ferdehátúk helyett egy jó munkásember kerül terítékre, mint a Volkswagen T5 ABT-átirata esetében.

Haszonjárműveket tuningolni a legelvetemültebb dolgok közé tartozik. A német ABT azonban nem ismer tabut, bármihez hozzányúl, amin a Volkswagen emblémáját látja. 

Igazuk is van, hiszen a technológia jelentős része csereszabatos a személyautókkal. Így aztán nem okoz gondot a 180 lóerős csúcsdízel teljesítményének és forgatónyomatékának (400 Nm) a tízszázalékos megemelése: 200 lóerővel és 440 Nm – mindezt nem egyszerű chipcserével éri el az ABT, hanem vadonatúj motorvezérlő elektronikát (ECU) fejlesztettek ki a blokkhoz. 
Aki benzin üzemben szereti a kisbuszát, annak is jó híreink vannak: a 2.0 TSI a teljesítménykúra után 204 helyett 240 lóerőt ad le. 
Haszonjárműnél persze nem feltétlenül ragaszkodik mindenki a brutális teljesítményhez, és ezt az ABT is tudja: a Volkswagen Transporter kínálatában szereplő 84, illetve 102 lóerős alap dízelekhez is kínálnak teljesítménynövelő készletet, bár a fejlődés mértékéről nincsenek információink. 
A T5 becsületes futóműtuningot is kaphat: első lépésben keményebbre cserélhetők a rugók, de akár a teljes futóművet is sportosra hangolja az ABT, ha valakinek ez az óhaja. 
Tuningmunka nem lehet teljes az optikai kiegészítők nélkül. Első és hátsó kötény, hátsó légterelő, küszöbtoldatok, új hűtőmaszk és nappali világítás szerepel a csomagban, amelyet a hosszú és rövid tengelytávú kivitelhez egyaránt elkészítettek. 
Transporter-történetük végére frappáns csattanót fabrikált az ABT: a rozsdamentes acél kipufogórendszer négy végcsőbe torkollik, hadd szóljon az a dízel!

Kommentek

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.