Melós, izomtrikóban

ABT T5

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.18. 09.00

Nagyobb teljesítmény, aerodinamikai csomag – említésre sem méltó esemény a tuning világában. Kivéve, ha úri limuzinok vagy forró ferdehátúk helyett egy jó munkásember kerül terítékre, mint a Volkswagen T5 ABT-átirata esetében.

Haszonjárműveket tuningolni a legelvetemültebb dolgok közé tartozik. A német ABT azonban nem ismer tabut, bármihez hozzányúl, amin a Volkswagen emblémáját látja. 

Igazuk is van, hiszen a technológia jelentős része csereszabatos a személyautókkal. Így aztán nem okoz gondot a 180 lóerős csúcsdízel teljesítményének és forgatónyomatékának (400 Nm) a tízszázalékos megemelése: 200 lóerővel és 440 Nm – mindezt nem egyszerű chipcserével éri el az ABT, hanem vadonatúj motorvezérlő elektronikát (ECU) fejlesztettek ki a blokkhoz. 
Aki benzin üzemben szereti a kisbuszát, annak is jó híreink vannak: a 2.0 TSI a teljesítménykúra után 204 helyett 240 lóerőt ad le. 
Haszonjárműnél persze nem feltétlenül ragaszkodik mindenki a brutális teljesítményhez, és ezt az ABT is tudja: a Volkswagen Transporter kínálatában szereplő 84, illetve 102 lóerős alap dízelekhez is kínálnak teljesítménynövelő készletet, bár a fejlődés mértékéről nincsenek információink. 
A T5 becsületes futóműtuningot is kaphat: első lépésben keményebbre cserélhetők a rugók, de akár a teljes futóművet is sportosra hangolja az ABT, ha valakinek ez az óhaja. 
Tuningmunka nem lehet teljes az optikai kiegészítők nélkül. Első és hátsó kötény, hátsó légterelő, küszöbtoldatok, új hűtőmaszk és nappali világítás szerepel a csomagban, amelyet a hosszú és rövid tengelytávú kivitelhez egyaránt elkészítettek. 
Transporter-történetük végére frappáns csattanót fabrikált az ABT: a rozsdamentes acél kipufogórendszer négy végcsőbe torkollik, hadd szóljon az a dízel!

Kommentek

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.