A Nagy Testvér figyeli a teherautósofőröket

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.01.16. 12.00

Pár éven belül megjelenthetnek az új teherautókon az új generációs, digitális tachográfok, miután az Európai Parlament többsége szerdán támogatásáról biztosította a miniszterek tanácsával megkötött megállapodást.

A szabályok értelmében a technikai részleteket az Európai Bizottságnak kell majd közzétennie, és attól számítva három éven belül minden újonnan forgalomba helyezett teherautónak rendelkeznie kell majd az új tachográffal. Tizenöt éven belül pedig minden olyan gépjárművet fel kell majd szerelni ilyen eszközzel, amely részt vesz a közúti fuvarozásban.

Az új szerkezetek automatikusan rögzítik majd a jármű sebességét, a megtett távolságot, a kiindulópontot és a célállomást, az adatokat pedig a hatóságok bármikor, távolról is ellenőrizhetik majd vezeték nélküli kapcsolaton keresztül. Igaz, pusztán az így kapott adatok alapján nem lehet majd büntetést kiszabni, az továbbra is csak a hagyományos közúti ellenőrzéskor lesz lehetséges. Ennek dacára az EP szerint így könnyebb lesz majd megállapítani, kit érdemes ellenőrizni, és összességében csökkenhet a közúti ellenőrzések száma, miközben a hatékonyságuk javulhat.

A témáért felelős EP-képviselő szerint az elfogadott kompromisszum javítja a munkakörülményeket és a közlekedés biztonságát, de megfelelően szavatolja a személyes adatok és a sofőrök magánszférájának védelmét is.

Az EP szerint az új generációs tachográf elősegíti majd a vezetésre és a pihenőidőre vonatkozó szabályok jobb betartását, nehezebbé teszi a csalást, a fuvarozó és szállítmányozó cégek adminisztratív terheit pedig csökkentheti.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • 561

    Akkor én-mi szeretném hogy,foglalják törvénybe a következő ALAPVETŐEN BIZTOSÍTANI fontos dolgokat!Mondjuk ezzel el van maradva becses Hazánk kb 20 évvel,na mindegy:
    -parkolókat értik uraim betűzöm P a r k o l ó k a t,nem poros útszéli alig férek el a forgalomtól fajtát ,hanem kérnék SZILÁRD BURKOLATOT,WC KÖZVILÁGÍTÁST talán az E út díjból lehetne hozzá forrást találni
    -valamint TESSENEK EGYSZER ÉS MINDENKORRA a lakott területekről egy igen régi Európai találmányba az INDUSTRIÁLOKBA ki költöztetni a kisebb-nagyobb cégeket ne nekem keljen a DRÁGA VEZETÉSI IDŐMET ARASZOLÁSRA,LÁMPA VÁLTÁSRA,VAGY CSAK EGYSZERŰEN A BE FÉRÉSRE pocsékolnom,ja a fogyasztás meg növekedéséről ne is beszéljünk!
    -mint tachográf kiértékeléssel foglalkozó egyén ,szeretnék látni már egy statisztikát ami IGAZOLJA azt hogy,igenis kell még tovább szigorítani,meg torolni és ÁLLANDÓ NYOMÁS-STRESZ alatt tartani egy 40 tonnás kamiont vezető sofőrt!Nincs elég környezeti hatás ami eleve stresz alatt tartja ,rá kell még erre kontrázni?Ha már olyan szigorú és igen nagy mértékű bírság rendeletekkel rendelkezik Európa úgy ahogy van szőröstűl bőröstűl ,miért nem ellenőriznek többet a mai kor technikájával?Tudom én ,mert egyszerűen nem éri meg azt a néhány éppen bűnöző sofőr miatt annyi járművet félre állítani.Tessék csak egy baleseti statisztikát meg nézni az okozó járművek mi volta alapján,9%vs63%(kamion-személyautó) akkor MIRŐL IS BESZÉLÜNK?

  • KoboldInside

    Ott a pont 561-nél!

  • husky

    Az Európai Bizottságnak ezúttal sincs fingja, mit is kellne tenni. Inkább azt oldották volna meg, hogy egyeteln útdíjregisztráló készülék legyen alkalmas egész Európában! Másrészről a Merci meg a Volvo gyári flottamenedmentje már mindezt tudja!
    Első körben 44 tonna 6 tengelyen, aztán majd 8 tengelyen 60 tonna, 25 méteren, a kisebb forgalom és környezetvédelem érdekében!
    Ezután tutti nem lesz senki sem kamionos, majd menjen a tehervonat a plázába meg a sarki fűszereshez! Az össze európai kamionnak le kellene állni 2 hétre, majd másképp látnák a világot!

  • Tede

    Az Eu bizottságnak inkább azt kellene elérnie hogy, az Aetr 561 ne engedjen 15 órás munkaidőt, és erre csak 9 órás pihenőt. A MUNKA TÖRVÉNYKÖNYVE SZERINT csak 12 ÓRÁT LEHET DOLGOZNI, PERSZE A KAMIONOSOKRA EZ NEM IGAZ, NEKIK LEHET 15 ÖT IS. Meg azt KELLENE ELÉRNI, hogy ne a sofőrt büntessék túlvezetés/munka, vagy tengelyterhelés miatt, mert nem a sofőr akar 16, 17 órát, dolgozni vagy 9 túl vagy 2, 3 órát túlvezetni vezetni, hanem a mohó cégvezetők hajtják bele őket fenyegetve, ezért kapja a cég a büntetést, ha belehajtotta a túlvezetésbe/munkába. Ha pedig tengelyesre rakják a kocsit akkor a feladó cég kapja a büntetést ne a sofőr. Egy kamionosnak honnan kellenen tudni hogy amit felrak a targoncás az hány tonna?? És el kellene érni, hogy bizonyos “igénytelen országok” végre legyenek teljesen láthatóan kitáblázva, hová lehet, és hová nem behajtani, mert egy mentés a hatóságok lustasága miatt több ezert Eurós is lehet. Persze a sofőr fizet, mint azért is ha rossz a kocsi vagy nem működi pl a tollcollect. NE az én felelőssége legyen már az, hogy minden jó legyen, hanem a fuvarozó cégé, és őt büntessék ne a sofőrt aki dolgozni akar,mert nem poénból tölt kint heteket a sofőr, hanem azért mert egy picit jobban akar élni mit mások, vagy nincs más választása.NA ezek a dolgok az undorítóak, nem az új tachográf :( …

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.