A Nagy Testvér figyeli a teherautósofőröket

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.01.16. 12.00

Pár éven belül megjelenthetnek az új teherautókon az új generációs, digitális tachográfok, miután az Európai Parlament többsége szerdán támogatásáról biztosította a miniszterek tanácsával megkötött megállapodást.

A szabályok értelmében a technikai részleteket az Európai Bizottságnak kell majd közzétennie, és attól számítva három éven belül minden újonnan forgalomba helyezett teherautónak rendelkeznie kell majd az új tachográffal. Tizenöt éven belül pedig minden olyan gépjárművet fel kell majd szerelni ilyen eszközzel, amely részt vesz a közúti fuvarozásban.

Az új szerkezetek automatikusan rögzítik majd a jármű sebességét, a megtett távolságot, a kiindulópontot és a célállomást, az adatokat pedig a hatóságok bármikor, távolról is ellenőrizhetik majd vezeték nélküli kapcsolaton keresztül. Igaz, pusztán az így kapott adatok alapján nem lehet majd büntetést kiszabni, az továbbra is csak a hagyományos közúti ellenőrzéskor lesz lehetséges. Ennek dacára az EP szerint így könnyebb lesz majd megállapítani, kit érdemes ellenőrizni, és összességében csökkenhet a közúti ellenőrzések száma, miközben a hatékonyságuk javulhat.

A témáért felelős EP-képviselő szerint az elfogadott kompromisszum javítja a munkakörülményeket és a közlekedés biztonságát, de megfelelően szavatolja a személyes adatok és a sofőrök magánszférájának védelmét is.

Az EP szerint az új generációs tachográf elősegíti majd a vezetésre és a pihenőidőre vonatkozó szabályok jobb betartását, nehezebbé teszi a csalást, a fuvarozó és szállítmányozó cégek adminisztratív terheit pedig csökkentheti.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • 561

    Akkor én-mi szeretném hogy,foglalják törvénybe a következő ALAPVETŐEN BIZTOSÍTANI fontos dolgokat!Mondjuk ezzel el van maradva becses Hazánk kb 20 évvel,na mindegy:
    -parkolókat értik uraim betűzöm P a r k o l ó k a t,nem poros útszéli alig férek el a forgalomtól fajtát ,hanem kérnék SZILÁRD BURKOLATOT,WC KÖZVILÁGÍTÁST talán az E út díjból lehetne hozzá forrást találni
    -valamint TESSENEK EGYSZER ÉS MINDENKORRA a lakott területekről egy igen régi Európai találmányba az INDUSTRIÁLOKBA ki költöztetni a kisebb-nagyobb cégeket ne nekem keljen a DRÁGA VEZETÉSI IDŐMET ARASZOLÁSRA,LÁMPA VÁLTÁSRA,VAGY CSAK EGYSZERŰEN A BE FÉRÉSRE pocsékolnom,ja a fogyasztás meg növekedéséről ne is beszéljünk!
    -mint tachográf kiértékeléssel foglalkozó egyén ,szeretnék látni már egy statisztikát ami IGAZOLJA azt hogy,igenis kell még tovább szigorítani,meg torolni és ÁLLANDÓ NYOMÁS-STRESZ alatt tartani egy 40 tonnás kamiont vezető sofőrt!Nincs elég környezeti hatás ami eleve stresz alatt tartja ,rá kell még erre kontrázni?Ha már olyan szigorú és igen nagy mértékű bírság rendeletekkel rendelkezik Európa úgy ahogy van szőröstűl bőröstűl ,miért nem ellenőriznek többet a mai kor technikájával?Tudom én ,mert egyszerűen nem éri meg azt a néhány éppen bűnöző sofőr miatt annyi járművet félre állítani.Tessék csak egy baleseti statisztikát meg nézni az okozó járművek mi volta alapján,9%vs63%(kamion-személyautó) akkor MIRŐL IS BESZÉLÜNK?

  • KoboldInside

    Ott a pont 561-nél!

  • husky

    Az Európai Bizottságnak ezúttal sincs fingja, mit is kellne tenni. Inkább azt oldották volna meg, hogy egyeteln útdíjregisztráló készülék legyen alkalmas egész Európában! Másrészről a Merci meg a Volvo gyári flottamenedmentje már mindezt tudja!
    Első körben 44 tonna 6 tengelyen, aztán majd 8 tengelyen 60 tonna, 25 méteren, a kisebb forgalom és környezetvédelem érdekében!
    Ezután tutti nem lesz senki sem kamionos, majd menjen a tehervonat a plázába meg a sarki fűszereshez! Az össze európai kamionnak le kellene állni 2 hétre, majd másképp látnák a világot!

  • Tede

    Az Eu bizottságnak inkább azt kellene elérnie hogy, az Aetr 561 ne engedjen 15 órás munkaidőt, és erre csak 9 órás pihenőt. A MUNKA TÖRVÉNYKÖNYVE SZERINT csak 12 ÓRÁT LEHET DOLGOZNI, PERSZE A KAMIONOSOKRA EZ NEM IGAZ, NEKIK LEHET 15 ÖT IS. Meg azt KELLENE ELÉRNI, hogy ne a sofőrt büntessék túlvezetés/munka, vagy tengelyterhelés miatt, mert nem a sofőr akar 16, 17 órát, dolgozni vagy 9 túl vagy 2, 3 órát túlvezetni vezetni, hanem a mohó cégvezetők hajtják bele őket fenyegetve, ezért kapja a cég a büntetést, ha belehajtotta a túlvezetésbe/munkába. Ha pedig tengelyesre rakják a kocsit akkor a feladó cég kapja a büntetést ne a sofőr. Egy kamionosnak honnan kellenen tudni hogy amit felrak a targoncás az hány tonna?? És el kellene érni, hogy bizonyos “igénytelen országok” végre legyenek teljesen láthatóan kitáblázva, hová lehet, és hová nem behajtani, mert egy mentés a hatóságok lustasága miatt több ezert Eurós is lehet. Persze a sofőr fizet, mint azért is ha rossz a kocsi vagy nem működi pl a tollcollect. NE az én felelőssége legyen már az, hogy minden jó legyen, hanem a fuvarozó cégé, és őt büntessék ne a sofőrt aki dolgozni akar,mert nem poénból tölt kint heteket a sofőr, hanem azért mert egy picit jobban akar élni mit mások, vagy nincs más választása.NA ezek a dolgok az undorítóak, nem az új tachográf :( …

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.