Megújult a világ első számú pick-upja

Könnyebb, robusztusabb, fényűzőbb a Ford F-150

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.15. 18.00

Tizenharmadik generációját tapossa a világ egyik legrégebben gyártott modellszériája. A platós kisteherautók etalonja minden téren túl mutat elődein – nem kicsit.

Az F-150 kicsit olyan, mint isten: nem kell látnunk, hogy higgyünk benne. Európába legfeljebb megszállottak vagy kontrollmániások révén jut belőle, de ettől még minden autóbolond tudja, hogy mi fán terem. A több mint 70 éves F-széria legnépszerűbb tagja olyan oszlopa a Fordnak, mint a Focus, kivéve, hogy annál sokkal, de sokkal többet adtak el belőle az évek során. 

Nem véletlen, hogy a soron következő, tizenharmadik generációs modell fejlesztésekor apait-anyait beleadtak Michiganben. Vadonatúj, ultra merev acélvázat terveztek hozzá, amelyre most először ellenálló, ám könnyű alumínium karosszériaelemeket illesztettek. Mindez akár 310 kilogrammos tömegcsökkentést eredményezett az elődmodellhez képest, ami fürgébbé is teszi a járművet, de ami lényegesebb, megnöveli a hasznos terhelhetőséget, illetve a vontatható tömeget. 
A Ford állítja, tizenhatmillió tesztkilométert tettek meg az új F-150 prototípusaival; az alumínium platót építő- és bányaipari felhasználókkal teszteltették, és álruhában még a legendás Baja 1000 sivatagi versenyre is benevezték az autót, hogy lássák, hogyan állt helyt az ultra szilárd acélból épített létraváz. 
Mivel Észak-Amerikában nem csak munka-, hanem általános közlekedési eszköz is az F-150 (legutóbb tizenhét éven át vezette az abszolút eladási listákat), a vásárlók személyautókhoz mérhető elvárásokat támasztanak vele szemben. A Ford ezért egy sor innovatív funkció beépítésével javította fel a modell kényelmét, biztonságát és munkavégző képességét. 
A második üléssoron biztonsági övbe épített légzsákokat találunk, a tempomat radaros, adaptív vezérlést kapott, megjelent a sávbantartó és a holttérfigyelő technológia. Ezen felül 360 fokos kamera segíti a manőverezést, a platóba (az Atlas tanulmány mintájára) beépített rámpákat kérhetnek a vásárlók, a plató rögzítőrendszerrel szerelhető fel, a fényszórókban akár LED-ek is világíthatnak, a hátfal távvezérléssel nyitható vagy zárható, került rá hálózati aljzat a szerszámok működtetéséhez, és egy sor egyéb, innovatív, pickup-specifikus ötlet. 
Új modellhez új motor is dukál: a 2,7 literes EcoBoost motort start-stop rendszer és a hűtő elé beépített, az üzemi hőmérséklet függvényében nyitó vagy záró, aktív lamellák segítik a takarékoskodásban. Emellett két 3.5 V6 és egy 5.0 V8 benzinmotor teszi teljessé a kínálatot. Az összkerékhajtású kivitelekhez terepképességeket javító csomag is rendelhető, elektronikusan zárható hátsó differenciálművel, kartervédő lemezzel és terepre hangolt lengéscsillapítókkal.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.