Megújult a világ első számú pick-upja

Könnyebb, robusztusabb, fényűzőbb a Ford F-150

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.15. 18.00

Tizenharmadik generációját tapossa a világ egyik legrégebben gyártott modellszériája. A platós kisteherautók etalonja minden téren túl mutat elődein – nem kicsit.

Az F-150 kicsit olyan, mint isten: nem kell látnunk, hogy higgyünk benne. Európába legfeljebb megszállottak vagy kontrollmániások révén jut belőle, de ettől még minden autóbolond tudja, hogy mi fán terem. A több mint 70 éves F-széria legnépszerűbb tagja olyan oszlopa a Fordnak, mint a Focus, kivéve, hogy annál sokkal, de sokkal többet adtak el belőle az évek során. 

Nem véletlen, hogy a soron következő, tizenharmadik generációs modell fejlesztésekor apait-anyait beleadtak Michiganben. Vadonatúj, ultra merev acélvázat terveztek hozzá, amelyre most először ellenálló, ám könnyű alumínium karosszériaelemeket illesztettek. Mindez akár 310 kilogrammos tömegcsökkentést eredményezett az elődmodellhez képest, ami fürgébbé is teszi a járművet, de ami lényegesebb, megnöveli a hasznos terhelhetőséget, illetve a vontatható tömeget. 
A Ford állítja, tizenhatmillió tesztkilométert tettek meg az új F-150 prototípusaival; az alumínium platót építő- és bányaipari felhasználókkal teszteltették, és álruhában még a legendás Baja 1000 sivatagi versenyre is benevezték az autót, hogy lássák, hogyan állt helyt az ultra szilárd acélból épített létraváz. 
Mivel Észak-Amerikában nem csak munka-, hanem általános közlekedési eszköz is az F-150 (legutóbb tizenhét éven át vezette az abszolút eladási listákat), a vásárlók személyautókhoz mérhető elvárásokat támasztanak vele szemben. A Ford ezért egy sor innovatív funkció beépítésével javította fel a modell kényelmét, biztonságát és munkavégző képességét. 
A második üléssoron biztonsági övbe épített légzsákokat találunk, a tempomat radaros, adaptív vezérlést kapott, megjelent a sávbantartó és a holttérfigyelő technológia. Ezen felül 360 fokos kamera segíti a manőverezést, a platóba (az Atlas tanulmány mintájára) beépített rámpákat kérhetnek a vásárlók, a plató rögzítőrendszerrel szerelhető fel, a fényszórókban akár LED-ek is világíthatnak, a hátfal távvezérléssel nyitható vagy zárható, került rá hálózati aljzat a szerszámok működtetéséhez, és egy sor egyéb, innovatív, pickup-specifikus ötlet. 
Új modellhez új motor is dukál: a 2,7 literes EcoBoost motort start-stop rendszer és a hűtő elé beépített, az üzemi hőmérséklet függvényében nyitó vagy záró, aktív lamellák segítik a takarékoskodásban. Emellett két 3.5 V6 és egy 5.0 V8 benzinmotor teszi teljessé a kínálatot. Az összkerékhajtású kivitelekhez terepképességeket javító csomag is rendelhető, elektronikusan zárható hátsó differenciálművel, kartervédő lemezzel és terepre hangolt lengéscsillapítókkal.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.