Az F-150 kicsit olyan, mint isten: nem kell látnunk, hogy higgyünk benne. Európába legfeljebb megszállottak vagy kontrollmániások révén jut belőle, de ettől még minden autóbolond tudja, hogy mi fán terem. A több mint 70 éves F-széria legnépszerűbb tagja olyan oszlopa a Fordnak, mint a Focus, kivéve, hogy annál sokkal, de sokkal többet adtak el belőle az évek során. 

Nem véletlen, hogy a soron következő, tizenharmadik generációs modell fejlesztésekor apait-anyait beleadtak Michiganben. Vadonatúj, ultra merev acélvázat terveztek hozzá, amelyre most először ellenálló, ám könnyű alumínium karosszériaelemeket illesztettek. Mindez akár 310 kilogrammos tömegcsökkentést eredményezett az elődmodellhez képest, ami fürgébbé is teszi a járművet, de ami lényegesebb, megnöveli a hasznos terhelhetőséget, illetve a vontatható tömeget. 
A Ford állítja, tizenhatmillió tesztkilométert tettek meg az új F-150 prototípusaival; az alumínium platót építő- és bányaipari felhasználókkal teszteltették, és álruhában még a legendás Baja 1000 sivatagi versenyre is benevezték az autót, hogy lássák, hogyan állt helyt az ultra szilárd acélból épített létraváz. 
Mivel Észak-Amerikában nem csak munka-, hanem általános közlekedési eszköz is az F-150 (legutóbb tizenhét éven át vezette az abszolút eladási listákat), a vásárlók személyautókhoz mérhető elvárásokat támasztanak vele szemben. A Ford ezért egy sor innovatív funkció beépítésével javította fel a modell kényelmét, biztonságát és munkavégző képességét. 
A második üléssoron biztonsági övbe épített légzsákokat találunk, a tempomat radaros, adaptív vezérlést kapott, megjelent a sávbantartó és a holttérfigyelő technológia. Ezen felül 360 fokos kamera segíti a manőverezést, a platóba (az Atlas tanulmány mintájára) beépített rámpákat kérhetnek a vásárlók, a plató rögzítőrendszerrel szerelhető fel, a fényszórókban akár LED-ek is világíthatnak, a hátfal távvezérléssel nyitható vagy zárható, került rá hálózati aljzat a szerszámok működtetéséhez, és egy sor egyéb, innovatív, pickup-specifikus ötlet. 
Új modellhez új motor is dukál: a 2,7 literes EcoBoost motort start-stop rendszer és a hűtő elé beépített, az üzemi hőmérséklet függvényében nyitó vagy záró, aktív lamellák segítik a takarékoskodásban. Emellett két 3.5 V6 és egy 5.0 V8 benzinmotor teszi teljessé a kínálatot. Az összkerékhajtású kivitelekhez terepképességeket javító csomag is rendelhető, elektronikusan zárható hátsó differenciálművel, kartervédő lemezzel és terepre hangolt lengéscsillapítókkal.