Laminált padlós buszok Németországnak

Solaris Urbino 12

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.13. 12.00

Laminált padlós lengyel buszokat vásárolt egy német kisváros. A szóló kivitelű járművek nem csak ettől különlegesek.

December végén két darab, tizenkét méter hosszú Solaris Urbinót vásárolt a kelet-németországi Weiden városában működő üzemeltető, a Wies Faszinatour. A magántársaság korábban már vásárolt ilyen típusú autóbuszokat, melyeket a cseh-német hatához közel fekvő kisváros vonzáskörzetében állított forgalomba.

Nincs tehát semmi meglepő abban, hogy az üzemeltető Lengyelországban készülő autóbuszokkal oldotta meg flottájának fiatalítását. A járművek első ránézésre nem sok mindenben különböznek a társaság többi járművétől azonban az alacsonypadlós, kétajtós, helyközi kialakítású autóbuszok padlója a szokásostól eltérő burkolattal rendelkezik, mindamellett a járművek kipufogógáz-kivezetését sem a hagyományos módon oldották meg.

Az új járművek utastere teljes mértékben légkondicionált

Tetőre szerelt kémény
A fehér fényezésű Solaris Urbinókat az új fejlesztésű DAF MX-11 motorokkal gyártották. Az álló elrendezésű, hathengeres, közvetlen befecskendezéses erőforrások 290 lóerős (201 kW) teljesítményre képesek. A holland gyártmányú motorok teljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi kibocsátási normákat, így mindössze 0,4 grammnyi nitrogén-oxidot, valamint 0,01 szálló port bocsátanak ki ki egy kilowattórára vetítve. Ezeket az értékeket az Euro 6-os motoroknál alkalmazott kipufogógáz-visszavezetéssel, valamint a kipufogógáz-utókezeléssel éri el a jármű. A lengyel gyártó az autóbuszokat Voith gyártmányú, hatsebességes automata váltókkal szerelte. A nemrég átadott Solarisok sajátossága, hogy a szokványostól eltérő módon a kipufogó nem a karosszéria aljára, hanem a tetőre került.

A képen jól látszik a tetőkipufogó, valamint a tolatókamera

Kávézós utastér

A légkondicionálóval és tolatókamerával felszerelt Solaris Urbino 12-esek utasterét különleges módon alakították ki. A belső térben 33 ülőhely áll az utasok rendelkezésére, illetve a második ajtónál található peron részen további két lehajtható ülést helyeztek el. A megrendelői igénynek megfelelően az utastér kialakítása úgynevezett “kávézós” stílusban készült.Ez azt jelenti, hogy a csúszásmentesített, szürke, műanyag padló helyett elegáns, sötétbarna laminált lécekkel burkolták le a padlót, az oldalfalak borításához pedig nyugalmat árasztó zöld farostlemezeket használtak fel.

Az utastérben a kék, a barna, és a zöld szín dominál

A kávézós utastéri hangulat fokozásához nagy mértékben hozzájárul a szintén zöldre festett plafon, valamint az egyébként ennél a típusnál hagyományosnak számító fémes színű kapaszkodók. Igaz, ebből a kávéházi hangulatból elvesznek valamicskét az ajtókon található ívelt sárga kapaszkodók. Viszont a kékes árnyalatú üléskárpit jól harmonizál a belső színvilággal.

A két új jármű egyikét Kurt Seggewiss, Wieden polgármestere és Jens Ludwigkeit, a Solaris németországi forgalmazójának képviselője is kipróbálta. Utóbbi egyébkét két helyes kutyát is ajándékozott a Wies családnak (Wies Faszinatour). Na persze nem igaizaiakat, hanem csak a Solaris kabalaállatának számító zöld tacskókat.

Forrás: Solaris Bus&Coach

Kommentek

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.