Parádés magyar siker Afrikában

Africa Eco Race

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.09. 12.00

Kiválóan szerepelt a magyar kamioncsapat az afrikai tereprali nyolcadik napján. A Qualisport tegnap összetettben is javítani tudott.

A mauritániai Akjoujt környékén bonyolított, az eddigi legnehezebbnek bizonyuló nyolcadik szelektív szakaszt a Scania-trió a kamionos kategória legjobb idejével teljesítette, eredményük ráadásul az autósokkal közös értékelésben is a harmadik helyre elegendő. A parádés sikert ráadásul az egyik legnehezebb távon érte a Qualisport,  a versenyzőknek  ugyanis egy 337 kilométeres hurokszakaszt kellett teljesíteniük, mely nehézségében az emberpróbáló Atar-Atar táv Dakar-menet megfelelője.

A Kovács-Czeglédi-Ács trió 5 óra 37 perc 7 másodperces idejével a leggyorsabb kamionnak bizonyult. A korábban szokatlanul lomha Scania most szinte falta a dűnéket. A  kalocsai trió eredménye az autós-kamionos összesítésben is elegendő a harmadik helyre, mivel gyorsabbnak bizonyultak például az abszolút értékelést vezető, az utóbbi öt évben az autós kategória küzdelmeit rendre megnyerő Jean Louis Schlessernél is.

“A verseny eddigi részében kínzott bennünket a végsebességgel kapcsolatos probléma, de mindvégig bíztunk abban, hogy itt, a dűnéken a Scania ereje kedvező lesz számunkra. Tudtuk, hogy ez a szakasz brutális lesz, az is volt, de szerencsére bejött a számításunk. Tomecekkel, a kategóriában élen álló Tatrával nagyot csatáztunk, hol ők követtek bennünket, hol mi őket, de a vége nekünk sikerült jobban” – mondta Kovács Miklós, a Scania V8 pilótája.

Tegnap végre magára talált a csapat 1100 lóerős Scaniája

Igaz, a mienknek szüksége volt némi szerencsére is:  legfőbb vetélytársuknak, az MAN-es Elisabete Jacintónak meggyűlt a baja a homoktengerrel. A pilótanő sok időt veszített navigációs gondok és az ásás miatt, így a kalocsai trió nemcsak ledolgozta 55 perces hátrányát, de meg is előzte a portugál egységet a kamionos kategória összetettjében. A Scania így második helyre lépett elő, Jacintót 4 perccel előzik meg, ugyanakkor csökkent a hátrány Tomecekhez képest is, akitől az előző napi 2 óra 47 perc helyett már csak 1 óra 49 perccel vannak lemaradva.
Csak a kamionok vonatkozásában hozott fényes sikert az Akjoujt-hurok, ugyanis a viadal eddigi részében rendre vitézkedő, szinte minden szakaszt az élmezőnyben záró Opel-páros, Szalay Balázs és Bunkoczi László motorhiba miatt kénytelen volt félbeszakítani a szakaszt. A különítmény szervizcsapata az Opel Mokka megjavításán munkálkodik, így a páros – dacolva a várhatóan jelentős időbüntetéssel – megpróbálkozik a kilencedik szelektív szakasz teljesítésével.

Az autósoknál egyébként a korábban is villantó Jean Antoine Sabatier bizonyult a leggyorsabbnak, maga mögé utasítva a Volkswagen Bogár buggy-val versenyző belga Stephane Henrard-t. Schlesser a botlás ellenére is vezet az összesítésben, előnye 1 óra 10 perc legfőbb üldözőjével, az Overdrive Toyota Hiluxszal versenyző Jacky Loomansszal szemben. A mai napon, a várakozások szerint a mostanihoz hasonló nehézségű, 289 kilométer hosszú szelektívet Akjoujt és Toueila között futja a január 11-én, a szenegáli Rózsaszín-tó partján záruló összecsapás mezőnye.

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.