Csehül állnak a magyarok Marokkóban

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.07. 12.00

Nem sikerült jól a magyar kamionos csapatnak a tegnapi versenynap az Africa Eco Race-n. Tovább nőtt a cseh versenyző előnye a mezőnnyel szemben.

A Qualisport sofőrje, Kovács Miklós szerint olyan lassan ment a kamion, hogy azt akár a kisfia is vezethette volna. A Dakhla és Chami között lebonyolított szelektív szakasz kiábrándítóan alakult a kalocsai alakulat számára. A pilótát és két társát, Czeglédi Péter navigátort és Ács László vezető szerelőt a marokkói napok során végig hátráltatta egy rejtélyes probléma, amely miatt a több mint ezer lóerős Scania Qualisport V8 típusjelű versenykamion végsebessége messze elmaradt a várakozásoktól. A legnehezebb, legtechnikásabb napon ugyan megfutották a kamionos kategória legjobb idejét, de a tempó hiánya így is komoly feladat elé állította a különítményt.

Dakhlában, a pihenőnapon a Qualisport-legénysége úgy határozott, hogy mivel Mauritánia dűnéin egyébként sem fontos a nagy végsebesség, nem folytatják az ismeretlen eredetű probléma feltárását. Ehelyett inkább a karbantartási munkálatokra összpontosítottak. Noha a döntés ésszerűnek tűnt, a jelenség a határátlépést követő újabb menet során csak fokozódott: a szervezői előrejelzésekkel ellentétben a hatodik, 174 kilométer hosszú szakasz is tempósra lett szabva és egyáltalán nem érintette a dűnéket, ráadásul a 30 Celsius-foknál is nagyobb forróságban tovább romlott a Scania végsebessége.

Nem igazán akar előbújni a Scania végsebessége

Egyszerűen érthetetlen, ami történik. Elfogadtuk, hogy 120 körüli végsebességgel kell helytállnunk a folytatásban, erre a mai szakasz első néhány kilométere után már csak kilencvennel tudtunk botorkálni. Úgy ment el mellettünk mindenki, mint a villám. Nem titkolom, hogy jelenleg nagyon borúsan látom a helyzetünket. Első felindultságomban azt gondoltam, hogy pakolunk és indulunk haza, de olyan csapatunk van, amely soha nem adja fel. Voltunk már ettől sokkal nehezebb helyzetben is, akkor sem hátráltunk meg. Nincs mit tenni, próbálkoznunk, kísérleteznünk kell és meglátjuk, hogy mi lesz velünk.” – mondta a 2010-ben kategória győztes helyezést elért Kovács Miklós.

Kovácsék a harmatosan sikerült mauritániai nyitány után is őrzik a harmadik helyet a kamionos kategóriában, ám hátrányuk jelentősen nőtt a listavezető Tatra-ászhoz, Tomás Tomecekhez, valamint a második helyen állomásozó MAN-versenyzőhöz, Elisabete Jacintóhoz képest. A cseh 1 óra 10 perccel, a portugál pedig 50 perccel előzi meg a magyar triót.

Szalayiéknak megy a szekér

Az autósoknál jól kezdett Mauritániában Szalay Balázs és Bunkoczi László: az Opel Dakar Team párosának ez volt az ötödik olyan szakasza, amelyet a második pozícióban zártak, s az összesítésben továbbra is a 6. helyet mondhatják magukénak. Bár ezúttal csak a 4. helyen végzett, Jean Louis Schlesser, az előző öt Africa Eco Race győztese több mint 49 perces előnnyel vezet az összesítésben üldözője, az Overdrive Toyota Hilux-szal versenyző belga Jacky Loomans előtt.

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.