Csehül állnak a magyarok Marokkóban

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.07. 12.00

Nem sikerült jól a magyar kamionos csapatnak a tegnapi versenynap az Africa Eco Race-n. Tovább nőtt a cseh versenyző előnye a mezőnnyel szemben.

A Qualisport sofőrje, Kovács Miklós szerint olyan lassan ment a kamion, hogy azt akár a kisfia is vezethette volna. A Dakhla és Chami között lebonyolított szelektív szakasz kiábrándítóan alakult a kalocsai alakulat számára. A pilótát és két társát, Czeglédi Péter navigátort és Ács László vezető szerelőt a marokkói napok során végig hátráltatta egy rejtélyes probléma, amely miatt a több mint ezer lóerős Scania Qualisport V8 típusjelű versenykamion végsebessége messze elmaradt a várakozásoktól. A legnehezebb, legtechnikásabb napon ugyan megfutották a kamionos kategória legjobb idejét, de a tempó hiánya így is komoly feladat elé állította a különítményt.

Dakhlában, a pihenőnapon a Qualisport-legénysége úgy határozott, hogy mivel Mauritánia dűnéin egyébként sem fontos a nagy végsebesség, nem folytatják az ismeretlen eredetű probléma feltárását. Ehelyett inkább a karbantartási munkálatokra összpontosítottak. Noha a döntés ésszerűnek tűnt, a jelenség a határátlépést követő újabb menet során csak fokozódott: a szervezői előrejelzésekkel ellentétben a hatodik, 174 kilométer hosszú szakasz is tempósra lett szabva és egyáltalán nem érintette a dűnéket, ráadásul a 30 Celsius-foknál is nagyobb forróságban tovább romlott a Scania végsebessége.

Nem igazán akar előbújni a Scania végsebessége

Egyszerűen érthetetlen, ami történik. Elfogadtuk, hogy 120 körüli végsebességgel kell helytállnunk a folytatásban, erre a mai szakasz első néhány kilométere után már csak kilencvennel tudtunk botorkálni. Úgy ment el mellettünk mindenki, mint a villám. Nem titkolom, hogy jelenleg nagyon borúsan látom a helyzetünket. Első felindultságomban azt gondoltam, hogy pakolunk és indulunk haza, de olyan csapatunk van, amely soha nem adja fel. Voltunk már ettől sokkal nehezebb helyzetben is, akkor sem hátráltunk meg. Nincs mit tenni, próbálkoznunk, kísérleteznünk kell és meglátjuk, hogy mi lesz velünk.” – mondta a 2010-ben kategória győztes helyezést elért Kovács Miklós.

Kovácsék a harmatosan sikerült mauritániai nyitány után is őrzik a harmadik helyet a kamionos kategóriában, ám hátrányuk jelentősen nőtt a listavezető Tatra-ászhoz, Tomás Tomecekhez, valamint a második helyen állomásozó MAN-versenyzőhöz, Elisabete Jacintóhoz képest. A cseh 1 óra 10 perccel, a portugál pedig 50 perccel előzi meg a magyar triót.

Szalayiéknak megy a szekér

Az autósoknál jól kezdett Mauritániában Szalay Balázs és Bunkoczi László: az Opel Dakar Team párosának ez volt az ötödik olyan szakasza, amelyet a második pozícióban zártak, s az összesítésben továbbra is a 6. helyet mondhatják magukénak. Bár ezúttal csak a 4. helyen végzett, Jean Louis Schlesser, az előző öt Africa Eco Race győztese több mint 49 perces előnnyel vezet az összesítésben üldözője, az Overdrive Toyota Hilux-szal versenyző belga Jacky Loomans előtt.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.