Félidőben az afrikai tereprali

Africa Eco Race

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.06. 12.00

A magyar csapat még a pihenőnapon is szerelt. A kamionosok között a Tatrával versenyző csehek vezetnek.

A magyar kamionos alakulat lazítással és felfrissüléssel töltötte az idei Africa Eco Race pihenőnapját a nyugat-szaharai Dakhlában. A 6000 kilométeres tereprali félidejéhez érkezett és ezen a héten, január 11-én ér véget a szenegáli Rózsaszín-tó partján. A Qualisport kamionosai viszont csak részben adták át magukat a testi-lelki felfrissülésnek. A különítmény tagjai már kora reggel szorgoskodtak az 1100 lóerős Scania körül, hogy minden rendben legyen a következő mauritániai szakaszon. Noha egy szakaszelsőséget már sikerült begyűjtenie a kamionos kategóriát 2010-ben győztesként záró kalocsai alakulatnak, a Scania Qualisport V8 típusjelű versenygép végsebességével meggyűlt a bajuk az első öt nap folyamán.

Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő a szervizcsapat tagjaival együtt komoly erőfeszítéseket tett a probléma megoldása érdekében, ám azt csak részben sikerült orvosolni. A pihenőnap előtt nagy kérdés volt, hogy folytatják-e a kísérletezést, ám az esti csapatmegbeszélésen megszületett a döntés: mivel a mauritániai dűnéken nincs jelentősége a végsebességnek, újabb változtatások helyett inkább a teljes átvizsgálásnak szentelik a szünnapot.

Alaposan kiértékeltük a helyzetet és arra a következtetésre jutottunk, hogy a végsebességgel kapcsolatos rejtélyes jelenség okait itt nem tudjuk felderíteni” – mondta a kamionos kategóriában jelenleg a 3. pozíciót elfoglaló együttes főszerelője, Ács László. “Úgy döntöttünk, hogy mivel a hátralevő szakaszokat Mauritániában futjuk, ahol a dűnék miatt a végsebesség nem annyira fontos, a pihenőnapon inkább az egyéb teendőkre összpontosítunk. A homokban a motorerő számít, ami adott, szerencsére eddig a megbízhatóság is tökéletes, ezért úgy gondoljuk, hogy a jelenlegi feltételekkel is versenyképesek lehetünk a folytatásban. Elvégeztük a teljes szervizt, átnéztünk mindent, így a délutáni órákban arra is jut némi időnk, hogy kifújjuk magunkat a legnehezebb napok előtt.

Balról jobbra: Májer Krisztián, Kovács Tibor, Várda Ferenc, Czeglédi Péter, Kovács Miklós, Ács László, Mészáros Sándor

Ma a mezőny határátlépéssel kezd: Nyugat-Szaharából érkeznek Mauritániába, ahol Boulanouarból rajtol majd el a 174 kilométer hosszú, Chamiban záruló hatodik szelektív szakasz. Az idei Africa Eco Race-en a kamionos kategóriában a csehek Tatra-menője, a korábbi kétszeres győztes Tomás Tomecek áll az élen, az MAN-es portugál Elisabete Jacinto és a Qualisport triója előtt.

Az autósoknál az eddigi öt futamot sorra nyerő, a múltban két Dakar-győzelmet is jegyző Jean Louis Schlesser áll az élen az Opel Dakar Team párosát, Szalay Balázst és Bunkoczi Lászlót megelőzve, míg a motorosoknál a Hondával versenyző francia Michael Pisano vezet öt szelektív szakasz után.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest,Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.