Félidőben az afrikai tereprali

Africa Eco Race

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.06. 12.00

A magyar csapat még a pihenőnapon is szerelt. A kamionosok között a Tatrával versenyző csehek vezetnek.

A magyar kamionos alakulat lazítással és felfrissüléssel töltötte az idei Africa Eco Race pihenőnapját a nyugat-szaharai Dakhlában. A 6000 kilométeres tereprali félidejéhez érkezett és ezen a héten, január 11-én ér véget a szenegáli Rózsaszín-tó partján. A Qualisport kamionosai viszont csak részben adták át magukat a testi-lelki felfrissülésnek. A különítmény tagjai már kora reggel szorgoskodtak az 1100 lóerős Scania körül, hogy minden rendben legyen a következő mauritániai szakaszon. Noha egy szakaszelsőséget már sikerült begyűjtenie a kamionos kategóriát 2010-ben győztesként záró kalocsai alakulatnak, a Scania Qualisport V8 típusjelű versenygép végsebességével meggyűlt a bajuk az első öt nap folyamán.

Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő a szervizcsapat tagjaival együtt komoly erőfeszítéseket tett a probléma megoldása érdekében, ám azt csak részben sikerült orvosolni. A pihenőnap előtt nagy kérdés volt, hogy folytatják-e a kísérletezést, ám az esti csapatmegbeszélésen megszületett a döntés: mivel a mauritániai dűnéken nincs jelentősége a végsebességnek, újabb változtatások helyett inkább a teljes átvizsgálásnak szentelik a szünnapot.

Alaposan kiértékeltük a helyzetet és arra a következtetésre jutottunk, hogy a végsebességgel kapcsolatos rejtélyes jelenség okait itt nem tudjuk felderíteni” – mondta a kamionos kategóriában jelenleg a 3. pozíciót elfoglaló együttes főszerelője, Ács László. “Úgy döntöttünk, hogy mivel a hátralevő szakaszokat Mauritániában futjuk, ahol a dűnék miatt a végsebesség nem annyira fontos, a pihenőnapon inkább az egyéb teendőkre összpontosítunk. A homokban a motorerő számít, ami adott, szerencsére eddig a megbízhatóság is tökéletes, ezért úgy gondoljuk, hogy a jelenlegi feltételekkel is versenyképesek lehetünk a folytatásban. Elvégeztük a teljes szervizt, átnéztünk mindent, így a délutáni órákban arra is jut némi időnk, hogy kifújjuk magunkat a legnehezebb napok előtt.

Balról jobbra: Májer Krisztián, Kovács Tibor, Várda Ferenc, Czeglédi Péter, Kovács Miklós, Ács László, Mészáros Sándor

Ma a mezőny határátlépéssel kezd: Nyugat-Szaharából érkeznek Mauritániába, ahol Boulanouarból rajtol majd el a 174 kilométer hosszú, Chamiban záruló hatodik szelektív szakasz. Az idei Africa Eco Race-en a kamionos kategóriában a csehek Tatra-menője, a korábbi kétszeres győztes Tomás Tomecek áll az élen, az MAN-es portugál Elisabete Jacinto és a Qualisport triója előtt.

Az autósoknál az eddigi öt futamot sorra nyerő, a múltban két Dakar-győzelmet is jegyző Jean Louis Schlesser áll az élen az Opel Dakar Team párosát, Szalay Balázst és Bunkoczi Lászlót megelőzve, míg a motorosoknál a Hondával versenyző francia Michael Pisano vezet öt szelektív szakasz után.

Kommentek

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.