Gázüzemre vált a szerelmesek fővárosa

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.05. 12.00

A párizsi közlekedésszervező cég új programot indít a földgázzal közlekedő autóbuszok beszerzésére.

Tavaly decemberben a Syndicat des transports d’Île-de-France (STIF) vezetősége úgy határozott, hogy 50 százalékkal csökkenti Párizsban közlekedő új generációs járművek részecske-kibocsátását. A fenti célkitűzés megvalósítását kétéves periódusban képzeli el a társaság és legkésőbb 2016 közepére szeretnék elérni az előirányzott csökkentést.  
A STIF a környezetszennyezés csökkentése érdekében felkérte az állami tulajdonban lévő Régie Autonome des Transports Parisiens-t(RATP), hogy vegye figyelembe ezt a törekvést az új autóbuszok beszerzésénél. A francia főváros utcáin ennek köszönhetően a jövőben több földgázzal hajtott busz jelenhet meg.

A távolabbi jövőre vonatkozó elképzelések szerint 2020-2025-re a francia fővárosban közlekedő autóbuszoknak teljes egészében CNG, biometán, vagy elektromos hajtásúaknak kell lenniük. Az STIF autóbuszcsere programjába a jelenleg is üzemelő, Párizs környéki CNG-töltőállomásokat is bevonna.

Ugyan a közlekedésszervező cég törekvése rendkívül dicséretes, azonban a rendelkezésre álló adatok azt mutatják, hogy a teljes nitrogén-dixid kibocsátásból a helyi autóbuszok mindössze 5 százalékért, a főváros vonzáskörzetében közlekedő járművek pedig 8 százalékért felelősek. Ettől függetlenül a tízmilliós metropolisz időről-időre belefullad a szmogba, mely elsősorban a dízelmotoros autók nagy számának köszönhető.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.