Hangtalanul suhan az elektromos kukás

Renault Maxity

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.04. 12.00

Három évvel az elektromos kisteherautó bemutatása után a Renault mini kukás felépítménnyel látta el a Maxityt.

Az elektromos árammal működő Maxityt kifejezetten a háztartási hulladékok begyűjtésére tervezték. A 1,87 méter széles és 6,83 méter hosszú, 4,5 tonna nehéz kisteherautó egyik fő előnye, hogy nem szennyezi a levegőt, mindamellett zajtalanul működik. A lítiumionos akkumulátorokban előállított villanyenergiával a jármű akár 100 kilométert is képes megtenni, ami bőven elegendő a hulladék begyűjtési útvonalak megtételéhez.

A Maxity üzemeltetése során csak a menetzaj hallható menet közben. A jármű és a felépítmény együttes zaja mindössze 63 decibel.  A Renault így az elektromos kukással az úgynevezett PIEK-címkét is kiérdemelte, amely tanúsítja a 65 decibelnél halkabb járművek zajszintjét. A Maxity Électrique a tengelytávban és a jármű hátuljában elhelyezett akkumulátorcsomagból nyeri az energiát. A 32 darabos akkumulátormodult alapfelszerelésként építik be a járműbe, összteljesítménye 42 kilowattóra. Az aszinkronos elektromos motor 47 kilowatt teljesítményre képes.

Az elektromos Maxity kukásautó felépítményét a Provence Benne Environnement (PBE) gyártotta. A hulladék begyűjtésére szolgáló mini kukafelépítmény meghajtása átalakítón keresztül történik. Az akkumulátorokban termelt energia a billenő felépítmény mellékhajtóművét és a hulladéktömörítési rendszert is táplálja, a jármű álló helyzetében is. Az energiatárolók teljes feltöltési ideje 7 óra. A művelet egyszerűségét jelzi, hogy a járműben elhelyezett eszközzel indítható el a feltöltés egy egyszerű háromfázisú elektromos aljzaton.

Az elektromos Maxity átlagos hatótávja 100 kilométer, legnagyobb sebessége 90 kilométer/óra, de a nagyobb hatótáv érdekében az üzemeltetők igényelhetik a maximális sebesség 70 kilométer/órára történő korlátozást. A Franciaországban B-kategóriás jogosítvánnyal is vezethető járművet a Nicollin vállalat vásárolta meg.

Kommentek

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.