Az érintőképernyős buszoké a jövő?

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.27. 12.00

A most következő autóbusz egyelőre csak koncepció, azonban könnyen lehet, hogy a jövő járművével ismerkedhetünk meg.

Egy busz méreteiből adódóan kiválóan használható reklámfelületként. Ebben önmagában semmi különös nincs, hiszen a világ nagyvárosaiban szinten minden közlekedési szolgálató a járműveiken található hirdetési felületeiből is szert tesz némi pluszbevételre. Tad Orlowski dizájner legújabb elképzelése szerint a cégek a jövőben nemcsak a szélvédő, vagy az ablakok alatti részt használhatnák reklámokra, hanem akár a buszok egész karosszériáját, ideértve az ajtókat és kocsitest összes üveges felületét. Orlowski mindehhez digitális megoldást hív segítségül, melynek köszönhetően akár közérdekű információk is megjeleníthetők az autóbuszok oldalán.

A Willie névre keresztelt csuklós autóbusz szinte semmiben sem különbözik egy hagyományos, jelenleg használt járműtől. A különbség annyi, hogy a busz oldalsó felületeit LCD-kijelzők takarják. Az utasok kilátását ez a megoldás nem zavarja, a paneleket oly módon alakítanánk ki, hogy azok átlátszóak legyenek. A kijelzőkön a reklámok mellett menetrendek, átszállási lehetőségek, időjárási előrejelzések valamint egyéb közlekedési információk lennének megjeleníthetőek. Orlowski elképzelése szerint a kijelzők egyes területeken érintőképernyősök lennének, így az utasok akár további információk után is kutakodhatnának a járművek oldalán.

Az elképzelés érdekessége, hogy a kijelzőket nem az autóbuszok vázszerkezetét borító acéllemezekre szerelnék, hanem azok helyére. Ennek köszönhetően például a teljes karosszéria átlátható lenne, ha mondjuk kikapcsolnák a kijelzőket. Az elképzelés ebből a szempontból nem új, hiszen gyakran alkalmazzák ezt a megoldást a városnéző buszoknál, ahol ugyancsak nem acéllemezekkel, hanem üveglapokkal borítják be a karosszériát. Igaz, ezt elsősorban a jobb kilátás érdekében teszik.

A koncepció egyelőre csak tervek szintjén létezik. Orlowski ugyan sok európai megkeresést kapott, viszont a tárgyalások többsége megrekedt a szigorú jogi, valamint a közlekedésbiztonsági szabályok miatt. A jármű gyakorlati megvalósítása ugyan még várat magára, viszont nem elképzelhetetlen, hogy a közeli jövőben találkozunk egy-egy hasonló jellegű, ámbár szelídebb megoldással.

Kommentek

  • husky

    A lengyeles névből én a Solarisra tippelek. Az alapötlet nagyon jó, mert egyszerűen, szoftveresen variálhatók a reklámok, nem kell matricázni, vakarni, festeni ez igaz. De a busz ára, áramfelvétele hogyan alakulna? Ekkora felületen az erős villózó fény tényleg hülyeség a forgalomban és veszélyes.
    Egy mozgó női fehérnemű reklámból pedig tuti botrány lenne!! :))

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.