Franciaországból vett midibuszokat a BKV

Solaris Urbino 10

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.24. 12.00

Ez is megtörtént, jövőre lengyel gyártmányú midibuszokat állít forgalomba a BKV.

Lengyel gyártmányú járművek állhatnak forgalomba Budapesten, miután a Solaris nyerte el a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) használt midibuszok beszerzésére kiírt közbeszerzési tenderét, adta hírül a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Facebook-oldalán. A három jármű már megérkezett a BKV Vasúti Járműjavító Szolgáltatóhoz (VJSZ), ahol januárban kezdik el a honosításukat. A buszok megkapják az égszínkék fényezést, a zárt vezetőfülkét, az utastájékoztató FUTÁR-rendszer fedélzeti egységét, továbbá a jegyérvényesítőket.

A BKV által vásárolt Solaris Urbino 10-esek korábban a délkelet-franciaországi Antibes-ben közlekedtek az Envibus színeiben. A kétajtós midibuszokat 2006-ban állította forgalomba a francia közlekedési szolgáltató és a közelmúltban selejtezte le őket. A buszok várhatóan tavasztól állhatnak forgalomba a 157-es busz vonalán, amelyet meghosszabbítanak Solymár, Kerekhegy felé.

A tíz méter hosszú Urbinókat 2002 óta gyártja bolechowói üzem. Bemutatása óta az Urbino típuscsalád többi tagjához hasonlóan külső-belső frissítésen esett át. A 10 méter hosszú modellt kettő és három ajtós változatban kínálja a lengyel gyártó, ám mindkét esetben csak a középső ajtó kétszárnyú. A midibuszban kiviteltől függően 16-24 ülőhely, valamint 81-92 állóhely található.

A modellből eddig számos már európai ország, köztük Csehország, Olaszország, Franciaország és Németország vásárolt. Az Urbino 10-ből 2011-ig több mint 300 talált gazdára magán- és állami közlekedési vállalatoknál. A BKV-nak már van Solaris típusú busza, a fővárosi tömegközlekedési vállalatnál ugyanis 2006 óta közlekednek tizenkét méter hosszú Urbino autóbuszok.

Forrás: MTI – Vezess  

Kommentek

  • husky

    A BKV a magyar buszgyártás legfőbb ellensége, amióta nincs Ikarus! Vajon mekkora karácsonyi jattott kapott a Tarlós meg a Vitézy ezért??? Az S 91 is tudná ugyanezt, darabszám függvényében akár 1 méterrel lehetetne hoszabb is, modulárisan.

  • DTF

    Az Ikarus nem tekinthető aktív gyártónak, megbízhatóság terén nem veszi fel a versenyt a külföldi busz típusokkal és sajnos ár-érték arányban sem a legjobb. Unió van, onnan veszik, ahonnan akarják, és tök mindegy milyen buszon utazol, a lényeg h kényelmes és környezetbarát legyen.

  • jános555

    Hogy miért szar? Megtudod az első kerékcsapágynál !Ez nem Ikarus ! Na meg támogassuk szegény nyomorultakat !

  • cddexter

    Ugye nem kerülte el senki figyelmét, hogy ezek használt buszok? :) És nyilvánvalóan ne tartozik azonos árkategóriába bármilyen akár magyar új busszal.

  • acsiki

    Nem csak az Ikarus van, van mellette másik három gyártó is, ami ha jó a Svédeknek, Kanadaiaknak, Amerikaiaknak, Cseheknek, akkor itthon is jó kell, hogy legyen. Ez erkölcsi dolog kellene, hogy legyen, ha tényleg akarnának munkahelyet teremteni!!

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.