Ütemezetten halad a Budapest szerte több mint 250 helyszínen telepített FUTÁR kijelzők üzembe helyezése. Eddig összesen körülbelül hatvan helyszínen váltottak éles üzemre a közterületi és csomóponti kijelzők, illetve a metróaluljárókban a falra rögzített utastájékoztató monitorok. Nyár végére több mint 1500 autóbuszon és 141 darab trolibuszon fejeződött be a FUTÁR-rendszer működéséhez szükséges fedélzeti számítógépek felszerelése.

Jelenleg a villamosok felszerelése zajlik. A BKK elismerte, hogy a rendszer valóban késésben van, amiért részben a villamosok felszerelése során kiderült váratlan műszaki problémák, részben pedig a kivitelező felelős. Az alvállalkozó a késdelem miatt természetesen kötbért fizet a BKK-nak. A FUTÁR program nem esett szét, nem omlott össze, Budapest összes buszát és trolibuszát minden nap ezzel a rendszerrel irányítják, felügyelik és nincs a BKK és a BKV között olyan konfliktus, ami a projekt befejezését hátráltatná vagy lassítaná.

Marad a tesztüzem
A közterületi kijelzők jelenleg még csak tesztüzemben működnek. A finomhangolások és az alkalmankénti rendszermódosítások idejére a valós idejű vezérlést alkalmanként lekapcsolhatják annak érdekében, hogy elkerüljék a téves adatok megjelenését. Az esetleges rövid idejű leállások tehát a teszt részét képezik. Október elején ezért tíz kijelzőn a járatinformációs tesztüzem megkezdődött, jelenleg pedig már több mint hatvan eszköz működik ily módon, és ezek alapján jelenleg is gyűjtik a tapasztalatokat a rendszer üzemeléséről.

Készül a FUTÁR online verziója

Hamarosan elindul a FUTÁR rendszer webes, illetve mobiltelefonra optimalizált verziójának megvalósítása is. Az utazástervezésre és térképes jármű-megjelenítésre képes alkalmazás fejlesztése a BKK döntésének értelmében kezdődött el, s biztosít majd valós idejű online utazástervezést a fővárosban közlekedők számára. Az új útvonaltervezőt teljes mértékben integrálják a FUTÁR-rendszerbe, webes verziója pedig a BKK honlapjába épül.

Nincs késés, csak határidő-eltolás

A projekt 2010-es indulása óta többször is határidő-hosszabbítás történt, a késedelemért nem lehet egyetlen okot felhozni. A BKK 2012-ben vette át a FUTÁR-projekt irányítását. Ekkor vált világossá, hogy a fővállalkozó által a projektbe bevont legnagyobb súlyú alvállalkozó nem képes a kiírásnak megfelelő műszaki tartalom teljesítésére, így a fővállalkozóval közösen olyan döntés született, mely szerint az informatikai megoldást szállító alvállalkozót le kellett cserélni. A főváros 2009. június 30-án kötötte meg a támogatási szerződést, majd egy évvel később, 2010. október 27-én indult a projekt, melynek kivitelezése a korábbi terveknek szerint ez év közepére valósult volna meg.