A 10-es viszonylat első napján ingyenes volt az utazás a Víztorony tér és a Klinikák végállomás között közlekedő járaton. A vonalat az új szegedi troliflotta prototípusa avatta fel, a többi 12 jármű folyamatosan áll forgalomba a jövő év folyamán. A Ikarus Tr187-es november közepén típusbizonyítványt kapott és műszaki vizsgát tett.
A 10-es trolivonal kiépítése a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt része. Kivitelezője a Siemens Zrt. és a VIV Zrt.-ből álló konzorcium, mely nettó 3 milliárd forint értékben vállalta, hogy meghosszabbítja a 8-as trolibusz vonalát, kiépíti az új tarjánig közlekedő 10-es viszonylatot, valamint korszerűsíti és bővíti a kötött pályás tömegközlekedési hálózat áramátalakító állomásait, optikai kábelhálózatát, utastájékoztatási pontjainak tápellátását.
Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében a csongrádi megyeszékhely 13 darab új, alacsonypadlós trolibuszt rendelt 2011 januárjában a tendernyertes Ikarus-Škoda konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (nagyjából 228 millió forint)áron. A darabonkénti ára nemcsak az autóbuszok beszerzési költségét tartalmazza, hanem a járművekhez rendelt alkatrészek költségét is.

Az új trolibusz kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli. A jármű teljes hosszában alacsonypadlós, 18.75 méter hosszú, 2,55 méter széles és 124 utast szállítására alkalmas, utastere és vezetőfülkéje pedig klimatizált. A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár hét kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével.

Forrás: Vezess