Tegnap megérkezett Kecskemétre az első öt darab Mercedes-Benz hibrid busz abból a huszonöt darabos flottából, melynek megvásárlásáról tavaly döntött a város. A több tucat Mercedes hibridbusz egy időben történő beszerzése és forgalomba állítása nem csak Magyarországon, de a világon is egyedülálló jelenségnek számít. Ebből a típusból világszerte ma még összesen csak 62 példány közlekedik, az egy városban lévő legnagyobb flotta is mindössze 12-15 darabból áll.

Az autóbusz 140 fő utas szállítására alkalmas, ebből 48 ülőhely áll rendelkezésre. A csuklós Merci különlegessége, hogy a dízel-buszokhoz képest motorja feleakkora, súlya pedig 1000 helyett csak 450 kilogramm, lökettérfogata pedig 12 liter helyett 4,8 liter, 160 kilowattos teljesítménye harmadával kisebb a normál buszokénál. A jármű utasterének kialakítása szinte mindenben megegyezik a normál hajtású Citarókéval.

A helyi önkormányzat által kijelölt zéró emissziós zónájában a Mercedes-Benz Citaro G hibrid akár 10 kilométert is képes megtenni a dízelmotor használata nélkül. Az autóbuszon összesen négy elektromos kerékagymotor működik, amelyek a lithium-ion akkumulátorból nyerik a szükséges elektromos energiát.

Kecskemét a közösségi közlekedés fejlesztésére, átalakítására, a zéró emissziós zóna megteremtésére, autóbusz beszerzésre közel 6 milliárd forint uniós és hazai támogatásban részesült. Az egyenként 562 900 euróba kerülő járművek megvásárlása is nagyrészt uniós forrásból történt, így a város a buszokért egyenként alig 8 millió forintot fizetett saját kasszából.

A EU-pályázat a pályázat egy új telephely megépítését, valamint intelligens utastájékoztató kiépítését is tartalmazza. Jövő február közepéig várhatóan minden busz megérkezik, ezt követően közgyűlés dönt arról, hogy a város önálló közlekedési vállalattal, vagy más partnerrel oldja meg az üzemeltetést.

Forrás: MTI -EvoBus Hungária Kft.