Jövőre is indul a Dakaron az Iveco

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.19. 12.00

Az Iveco ismét részt vesz a jövő évi Dakar-ralin, amelyet hatodik alkalommal rendeznek meg Dél-Amerikában. A 2014-es verseny nehezebb lesz az eddigieknél.

Az elmúlt évekhez hasonlóan, az Iveco, valamint az FPT Industrial a holland Iveco De Rooy Petronas csapat hivatalos szponzoraként járműveket és motorokat biztosít az indulók számára. A verseny január 5-én startol az argentínai Rosario városából, és január 18-án ér véget a chilei Valparaisóban. Az olasz gyártó a megmérettetésre a Trakkert és a Powerstart is elviszi.
Az “Odüsszeia” nevet viselő rali az elmúlt évek egyik leghosszabb és legnehezebb versenyének ígérkezik. A mezőny ugyanis idén három országon, Argentínán, Bolívián és Chilén halad keresztül. A közelgő megmérettetés egyik újdonságát az autóknak, kamionoknak, motorkerékpároknak és quadoknak kijelölt útvonalak sokszínűsége jelenti, amelyeket a pilóták és nézők biztonságát szem előtt tartva alakítottak ki. Az útvonal mintegy 60 százaléka valamennyi jármű számára azonos lesz. Az autók és a kamionok kihagyják a bolíviai szakaszt, egy pihenőnapot követően azonban körversenyen vesznek részt Salta városában.
Az Iveco Powerstar volánjánál újra a 2012-es Dakar győztese és egyben a csapat holland vezetője, Gerard de Rooy foglal helyet. Honfitársa, Hans Stacey egy Iveco Trakker Evolution 3 járművet vezet majd, míg Pep Vila spanyol és Jo Adua francia pilóták egy-egy Trakker Evolution 2 modellel állnak rajthoz a versenyen. Az Iveco Trakker egy olyan terepképes nehézkategóriás tehergépjármű, amelyet bányákban és építési területeken történő használatra terveztek a vállalat mérnökei.

A modell éppen ezért képes olyan durva és nehezen járható terepeken is közlekedni, mint amilyenekkel a Dakar-rali versenyzőinek kell majd megbirkózniuk Dél-Amerikában. A jármű alváza a megfelelő robosztusság érdekében magas folyáshatárú acélból készült alváz. Az új Trakkert emellett nagy teljesítményű és ergonomikus ZF-sebességváltókkal szerelték fel, amelyek között megtalálhatók a szervorásegítéses 9 és 16 sebességes Ecosplit verziók, valamint a 12 és 16 sebességes Eurotronic automatizált sebességváltók. Az Iveco Trakker modellt a vállalat madridi üzemében gyártják, ahol a közúti használatra tervezett Stralis termékcsalád is készül, így például a Stralis Hi-Way modell is.

Az Iveco a bivalyerős Powerstart is viszi a jövő évi Dakarra

A 2014-es Dakar-ralin induló járműveket FPT Industrial Cursor motorokkal szerelték fel. A 13 literes lökettérfogatú erőforrások 900 lóerősek, és 3800 newtonméter maximális nyomatékot adnak le. A folyamatos kutatásnak és fejlesztésnek köszönhetően a soros elrendezésű, hathengeres Cursor 13 egység olyan fejlett technológiákkal rendelkezik, mint például a második generációs, nagy teljesítményű közös nyomócsöves befecskendezési rendszer, amely akár 2200 bar nyomást is képes biztosítani. A kiváló teljesítményen és a gyors terhelésreakción felül a motor robusztus és maximálisan megbízható.
A Dakar-rali ismét kiváló alkalmat jelent az Iveco és az FPT Industrial számára, hogy a járművek, illetve a motorok teljesítményét és megbízhatóságát szélsőséges körülmények között teszteljék.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.