Jövőre is indul a Dakaron az Iveco

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.19. 12.00

Az Iveco ismét részt vesz a jövő évi Dakar-ralin, amelyet hatodik alkalommal rendeznek meg Dél-Amerikában. A 2014-es verseny nehezebb lesz az eddigieknél.

Az elmúlt évekhez hasonlóan, az Iveco, valamint az FPT Industrial a holland Iveco De Rooy Petronas csapat hivatalos szponzoraként járműveket és motorokat biztosít az indulók számára. A verseny január 5-én startol az argentínai Rosario városából, és január 18-án ér véget a chilei Valparaisóban. Az olasz gyártó a megmérettetésre a Trakkert és a Powerstart is elviszi.
Az “Odüsszeia” nevet viselő rali az elmúlt évek egyik leghosszabb és legnehezebb versenyének ígérkezik. A mezőny ugyanis idén három országon, Argentínán, Bolívián és Chilén halad keresztül. A közelgő megmérettetés egyik újdonságát az autóknak, kamionoknak, motorkerékpároknak és quadoknak kijelölt útvonalak sokszínűsége jelenti, amelyeket a pilóták és nézők biztonságát szem előtt tartva alakítottak ki. Az útvonal mintegy 60 százaléka valamennyi jármű számára azonos lesz. Az autók és a kamionok kihagyják a bolíviai szakaszt, egy pihenőnapot követően azonban körversenyen vesznek részt Salta városában.
Az Iveco Powerstar volánjánál újra a 2012-es Dakar győztese és egyben a csapat holland vezetője, Gerard de Rooy foglal helyet. Honfitársa, Hans Stacey egy Iveco Trakker Evolution 3 járművet vezet majd, míg Pep Vila spanyol és Jo Adua francia pilóták egy-egy Trakker Evolution 2 modellel állnak rajthoz a versenyen. Az Iveco Trakker egy olyan terepképes nehézkategóriás tehergépjármű, amelyet bányákban és építési területeken történő használatra terveztek a vállalat mérnökei.

A modell éppen ezért képes olyan durva és nehezen járható terepeken is közlekedni, mint amilyenekkel a Dakar-rali versenyzőinek kell majd megbirkózniuk Dél-Amerikában. A jármű alváza a megfelelő robosztusság érdekében magas folyáshatárú acélból készült alváz. Az új Trakkert emellett nagy teljesítményű és ergonomikus ZF-sebességváltókkal szerelték fel, amelyek között megtalálhatók a szervorásegítéses 9 és 16 sebességes Ecosplit verziók, valamint a 12 és 16 sebességes Eurotronic automatizált sebességváltók. Az Iveco Trakker modellt a vállalat madridi üzemében gyártják, ahol a közúti használatra tervezett Stralis termékcsalád is készül, így például a Stralis Hi-Way modell is.

Az Iveco a bivalyerős Powerstart is viszi a jövő évi Dakarra

A 2014-es Dakar-ralin induló járműveket FPT Industrial Cursor motorokkal szerelték fel. A 13 literes lökettérfogatú erőforrások 900 lóerősek, és 3800 newtonméter maximális nyomatékot adnak le. A folyamatos kutatásnak és fejlesztésnek köszönhetően a soros elrendezésű, hathengeres Cursor 13 egység olyan fejlett technológiákkal rendelkezik, mint például a második generációs, nagy teljesítményű közös nyomócsöves befecskendezési rendszer, amely akár 2200 bar nyomást is képes biztosítani. A kiváló teljesítményen és a gyors terhelésreakción felül a motor robusztus és maximálisan megbízható.
A Dakar-rali ismét kiváló alkalmat jelent az Iveco és az FPT Industrial számára, hogy a járművek, illetve a motorok teljesítményét és megbízhatóságát szélsőséges körülmények között teszteljék.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.